VIKMB65 Service design workshop

Filozofická fakulta
jaro 2018
Rozsah
0/0/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Marie Kortanová (přednášející)
Mgr. Tomáš Štefek (přednášející)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
St 21. 3. až St 28. 3. St 9:10–12:25 U11, St 12:30–17:25 U28
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Cíle předmětu
Service Design Workshop je kurz, který se každý semestr věnuje jinému tématu z oblasti designu informačních služeb.
Na jaře 2018 se kurz vypisuje s tématem "Psaní pro digitální služby". Lektorkou je Mgr. Marie Kortanová.
Kurz je na míru šitý všem, kteří se chtějí naučit základy psaní pro web a online prostředí. Možná občas píšete články nebo vás zajímá, co vlastně dělá a jak pracuje copywriter. Dobrá zpráva je, že tady se to dozvíte. Nečekejte seznam chytrých pouček, ale spíš metody a cvičení, pomocí kterých pochopíte, jak tvořit obsah pro lidi. A taky rámec, který vychází z human-centred designu.
Osnova
  • Kurz je rozdělený do dvou částí:
  • Den první – 21. 3.
  • Přednáška + diskuze
  • 1) Jak definovat a popsat publikum, ke kterému mluvíte (výzkum + persony + empatická mapa + uživatelské cesty)
  • 2) Jak lidé čtou a proč je důležité chápat design jako celek
  • 3) Jak strukturovat obsah, aby byl srozumitelný pro lidi i pro roboty
  • 4) Typy obsahu, na které v online prostředí narazíte
  • 5) Jak přemýšlí copywriter, když připravuje obsah / texty
  • Den druhý – 28. 3.
  • Praktický workshop, kde si vyzkoušíte všechno, o čem se budeme bavit v první části. K ruce vám budou 2 lidé z Pábení, kteří vám na jednotlivé úkoly budou celý den dávat zpětnou vazbu.
Literatura
  • ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jako břitva : návrh fungujícího webu pro webdesignery a zadavatele projektů. Vydání druhé. Český Těšín: House of Řezáč, 2016, 211 stran. ISBN 9788027006441. URL info
  • MARK, Margaret a Carol PEARSON. Hrdina nebo psanec. Translated by Jiří Fadrný. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 352 s. ISBN 9788026500278. info
  • CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu : manipulativní techniky a jak se jim bránit. Translated by Petr Miklica. Vydání první. V Brně: Jan Melvil, 2012, 333 stran. ISBN 9788087270325. URL info
  • ARIELY, Dan. Jak drahé je zdarma : proč chytří lidé přijímají špatná rozhodnutí : iracionální faktory v ekonomice i v životě. Translated by Martin Jaroš. Vyd. 1. Praha: Práh, 2009, 215 s. ISBN 9788072522392. info
  • KRUG, Steve. Web design : nenuťte uživatele přemýšlet! 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2006, 167 s. ISBN 8025112918. info
  • OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. Translated by Hana Škapová. Vyd. 3. Praha: Management Press, 2001, 223 s. ISBN 8072610473. info
  • GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Translated by Markéta Bílková. Praha: Columbus, 1997, 248 s. ISBN 80-85928-48-5. info
Výukové metody
Výukové metody: První část je komponovaná jako přednáška s diskuzí a drobnýni cvičeními. Druhá část je psavá a kreativní – všechny metody si vyzkoušíte v praxi na reálném zadání.
Informace učitele
Předmět bude probíhat v praktických blocích s externí vyučující Mgr. Marií Kortanovou. Termín: 21. 3. a 28. 3. 2018 Místo: Kounicova 3b, Pomezí o.s.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2017, podzim 2018, jaro 2019.