SJIIB952 Didaktika španělštiny II

Filozofická fakulta
jaro 2005
Rozsah
0/2/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Hana Valíková (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Petr Stehlík, Ph.D.
Ústav románských jazyků a literatur – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Dagmar Holoubková
Rozvrh
Út 10:00–11:35 40
Předpoklady
SJIIB901 Didaktika španělštiny I && SJIA029 Souborná zkouška || SJIA032 Bakalářská zkouška
Didaktika španělštiny I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pouze pro uchazeče o učitelskou způsobilost
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je určen posluchačům, kteří absolvovali přednášky z obecné didaktiky, pedagogiky a psychologie a chtějí se v budoucnu věnovat výuce španělského jazyka na různých typech škol. Je zaměřen na praktické problémy, na něž studenti mohou při své učitelské praxi narazit, na nejčastější chyby, jichž se učitelé-začátečníci dopuštějí. Součástí kurzu je nácvik řešení zadaných konkrétních situací, simulace výuky, vlastní příprava na výuku, rozbor vyučovacích pokusů studentů-kolegů a porovnání použitých metod. Příprava na úspěšné absolvování pedagogické praxe.
Osnova
  • Kurs je pokračováním Didaktiky španělštiny I. Je zaměřen na výukovou praxi. Práce s audioorálními a audiovizuálními metodami výuky španělštiny. Comprensión auditiva - práce a audiokazetami a videokazetami, možnosti využití, speciální vyučovací metody. Comprensión lectora - typy textů ke čtení, druhy cvičení, návaznost na nácvik jiných řečových dovedností. Producción escrita - typologie cvičení, problematika hodnocení. Producción oral - nácvik mluvení, typologie cvičení, problematika kontroly, opravování a hodnocení, role učitele. Hry - efektivnost, typologie, role učitele
Literatura
  • Literaturu bude průběžně zadávat vyučující.
Záložky
https://is.muni.cz/ln/tag/FF:SJIIB952!
Metody hodnocení
Kolokvium - ústní. Pokud si student předmět zapíše, je účast na něm povinná.
Informace učitele
Další doporučená literatura: - Jesús Sánchez Lobato, Isabel Santos Gargallo: Vademécum para la formación de profesores, Sgel Madrid, ISBN 84-9778-051-5 - Arno Giovannini: Profesor en acción 1-3, Edelsa Madrid, ISBN 84-7711-136-7 - Encina Alonso: ?Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo?, Edelsa Madrid, ISBN 84-7711-071-9 - Radomír Choděra, Lumír Ries: Výuka cizích jazyků na prahu nového století, Ostravská univerzita, Ostrava 1999
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.