PG22B44 Praxe na ZŠ

Filozofická fakulta
jaro 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D. (cvičící), Mgr. Martin Skutil, Ph.D. (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem praxe je seznámení se s realitou současné základní školy. Praxe je organizovanána na základě individuálního plánu mezi garantem praxe, studentem a konkrétní školou. Student se seznámí s chodem školy prostřednictvím rozhovorů s vedením školy, učiteli, žáky a studiem dokumentace školy. Poté se zaměří na dílčí oblast svého zájmu. Studentům se nabízí seznámit se s: - výukou vybraných předmětů (hospitace) - pozorování vybraných jevů ze školní reality (např. komunikace mezi učitelem a žákem, život o přestávkách) - participace na práci se školním vzdělávacím programem - poznání práce (činností) učitele
Osnova
  • Osnova Úvodní organizační pokyny První kontakt s pedagogickým zařízením a vyřízení administrativních záležitostí Vlastní praxe ve vybraném zařízení s plněním úkolů Reflexe praktické činnosti s prezentací úkolů na semináři
Literatura
  • HAVEL, Jiří a Tomáš JANÍK. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. 2005. info
  • JANÍK, Tomáš. Akční výzkum jako cesta ke zkvalitňování pedagogické praxe. In MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004, s. 51-68. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 1. ISBN 80-7315-078-6. info
  • ČAPEK, Robert. Pedagogická praxe pro studenty : od hospitace k souviské praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001, 133 s. ISBN 80-7041-412-X. info
  • PODLAHOVÁ, Libuše. Pedagogická praxe : průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998, 66 s. ISBN 8070677937. info
Metody hodnocení
Praxe probíhá v rozsahu 70 hodin na základě individuálního plánu. Praxe je ukončena zápočtem v podobě skupinové diskuse.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: Blokově 10 hodin.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2000, jaro 2001, jaro 2002, jaro 2003, jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2009/PG22B44