AJ22073 Jazyk v reklamě

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Pelclová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každé liché úterý 15:50–17:25 G21
Předpoklady
Knowledge of pragmatics and sociolinguistics, application of theoretical knowledge in discourse analysis of the given genre
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The course is aimed at investigating advertising as a specific discourse type. The objective is to analyze advertising from the point of view of pragmatics and sociolinguistics (Holmes, Leech, Thomas, Mey) paying special attention to socio-pragmatic issues such as pragmatic principles, speech acts, social factors, synthetic personalization, etc. Students will work with all types of mass media advertisements (print, broadcast, Internet), and at the end of the course, they will be able to explain the persuasive startegies advertisers use in order to disguise the conative function with which every advertisement operates. Moreover, students will be able to interpret advertising as a controversial style the specification of which lies in its ability to mingle features of other functional styles.
Osnova
  • During the course, we will discuss and analyze the following topics: advertising as a specific form of communication (definition of principal terms)
  • history and typology of advertising
  • verbal and non-verbal communicative codes, pictorial-textual/textual-pictorial contextualization
  • hybridization, spokenness vs. writtenness
  • figurative language
  • questions
  • pragmatic principles
  • speech acts, directness/indirectness
  • politeness
  • gender specification.
Literatura
  • SRPOVÁ, Hana. Knížka o reklamě. Vydání první. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2008, 196 stran. ISBN 9788073685331. info
  • GODDARD, Angela. The language of advertising : written texts. 2nd ed. London: Routledge, 2002, x, 131 s. ISBN 0-415-27802-3. info
  • ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Vyd. 1. Praha: Leda, 2000, 258 s. ISBN 8085927756. info
  • HERMERÉN, Lars. English for sale : a study of the language of advertising. Lund: Lund University Press, 1999, 201 s. ISBN 9179665764. info
  • MYERS, Greg. Words in ads. London: Edward Arnold, 1994. info
  • COOK, Guy. The discourse of advertising. London: Routledge, 1992, xxi, 250. ISBN 0415041708. info
  • SCHRØDER, Kim a Torben VESTERGAARD. The language of advertising. Oxford: Blackwell, 1992, x, 182. ISBN 063110741X. info
Výukové metody
classroom discussions and assignments
Metody hodnocení
Seminar assessment: assignments during the term (30%), final essay (5- 7 pages) at the end of the term (70%)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednou za dva roky.
Informace k inovaci předmětu
Předmět byl inovován v rámci projektu „Filozofická fakulta jako pracoviště excelentního vzdělávání: Komplexní inovace studijních oborů a programů na FF MU s ohledem na požadavky znalostní ekonomiky (FIFA) – reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0228, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

logo image
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 1999, podzim 2000, podzim 2002, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, jaro 2010, jaro 2011, podzim 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2019.