UEV_14 Dramatická výchova pro učitele estetické výchovy II.

Filozofická fakulta
jaro 2013
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Eva Dittingerová (přednášející), Mgr. Jan Špaček (zástupce)
Garance
Mgr. Jan Špaček
Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Bc. Jitka Leflíková
Dodavatelské pracoviště: Ústav hudební vědy – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 17:30–19:05 N42, Čt 17:30–19:05 N21
Předpoklady
UEV_13 Dramatická výchova
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/80
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na základě získaných teoretických znalostí o aplikování dramatu ve výuce student navrhne a společně se spolužáky zrealizuje aktivitu pro vyučování estetické výchovy, která vychází z metod dramatické výchovy. Bude schopen stanovit si vzdělávací cíle, pracovat se skupinou a efektivně ji instruovat, bude veden k poskytování konstruktivní zpětné vazby a získá zpětnou vazbu od ostatních. Součástí výuky jsou praktická cvičení pro rozvoj inscenačních dovedností, pohybová a hlasová průprava a doplnění relevantní odborné literatury.
Osnova
  • Prezentace didaktických projektů založených na dramatu, analýza
  • Podstata dramatu a aplikace ve výuce - shrnutí
  • Plánování aktivit
  • Realizace aktivit studentů, zpětná vazba
  • Evaluace
Literatura
    doporučená literatura
  • VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 2., rozš. Praha: Agentura Strom, 1998, 279 s. ISBN 80-86106-02-0. info
  • WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací (Variant.) : Výchova dramatickou improvizací. info
  • MARUŠÁK, Radek, Olga KRÁLOVÁ a Veronika RODOVÁ. Dramatická výchova v kurikulu současné školy : využití metod a technik. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 126 s. ISBN 9788073674724. info
Výukové metody
čtení textů, diskuse, semináře, ukázka práce odborníka, ukázkové lekce, tvůrčí práce, seminární projekt
Metody hodnocení
Aktivní účast, 80% docházka, četba, prezentace seminárního projektu, ústní kolokvium
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2014, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2021, jaro 2022.