CJBB158 Čeština jako cizí jazyk II

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Linda Krahula Doleží, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Zdeňka Hladká, Dr.
Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jaroslava Vybíralová
Dodavatelské pracoviště: Ústav českého jazyka – Filozofická fakulta
Rozvrh
Čt 17:30–19:05 G13
Předpoklady
CJBB147 Čeština jako cizí jazyk I
Úspěšné absolvování předmětu Čeština jako cizí jazyk I.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem semináře je umožnit studentům získat praktické zkušenosti s výukou češtiny pro cizince.
Osnova
  • 1. Úvod - Čeština jako cizí jazyk (SERRJ) / Metody výuky
  • 2. Čeština - Gramatika
  • 3. Jazykové dovednosti - Čtení, psaní, poslech, mluvení
  • 4. Práce s chybou / Zprostředkující jazyk
  • 5. Hry a jiné aktivity ve výuce
  • 6. Učíme děti-cizince v předškolním věku
  • 7. Učíme děti-cizince školáky
  • 8. Učíme dospělé cizince
  • 9. Učíme neslyšící
  • 10. Shrnutí a závěr
Literatura
  • Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) 2005-2006. ISBN 8086903370. info
  • Hrdlička, M. (2002): Cizí jazyk čeština. ISV, Praha.
  • Hrdlička, M. (2009): Kapitoly z češtiny jako cizího jazyka. Západočeská univerzita, Plzeň.
  • Hrdlička, M. (2009): Gramatika a výuka češtiny jako cizího jazyka. K prezentaci gramatiky českého jazyka v učebnicích češtiny pro cizince. Karolinum, Praha.
  • ČEMUSOVÁ, Jana a Barbora ŠTINDLOVÁ. Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) 2006-2007. Praha: Akropolis, 2007. info
  • Sborník Asociace učitelů češtiny jako cizího jazyka (AUČCJ) 2003-2005. Edited by Jitka Ryndová - Jana Čemusová - Lída Holá. 1. vyd. Praha: Akropolis, 2005, 207 s. ISBN 808690315X. info
Výukové metody
Přednáška, praktická cvičení, diskuse.
Metody hodnocení
Aktivní účast, ústní prezentace, písemná práce, náslechy.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2015.