AJU2301 Náslechová praxe

Filozofická fakulta
jaro 2020
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D. (přednášející)
Nicola Catherine Fořtová, B.A., M.A. (přednášející)
Mgr. Dorota Egerlová (pomocník)
Mgr. Jana Fantová (pomocník)
Garance
Mgr. Linda Nepivodová, Ph.D.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
každou sudou středu 14:00–15:40 G22
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cíl kurzu je dvojí. Zaprvé poskytnout prostřednictvím náslechů úvod do základů vyučování, jako je řízení výuky či rozvržení hodiny. Zadruhé představit náslech jako nástroj profesního rozvoje. Skrze kombinaci živých náslechů ve škole a praktické instruktáže během kontaktní výuky studenti pozorují, analyzují a reflektují na prvky hodiny a chování žáků/učitele, aby se připravili na vlastní výukovou praxi.
Výstupy z učení
Po splnění kurzu bude student schopen: 1. Identifikovat oblasti nezbytné k úspěšnému řízení výuky, včetně zadávání pokynů, sledování žáků, uspořádání lavic, použití organizačních forem výuky, užití mateřského jazyka a poskytování zpětné vazby. 2. Analyzovat a reflektovat na hodiny z perspektivy řízení výuky a chování učitele/žáka. 3. Vidět a využít výhody náslechu jako prostředku vlastního profesního rozvoje.
Osnova
  • 1. Náslech šesti hodin anglického jazyka a splnění náslechových úkolů ve škole. 2. Analýza a reflexe sledovaných hodin prostřednictvím diskuze v rámci kontaktních setkání. 3. Týmová výuka 6 hodin anglického jazyka pod dohledem se speciálním zaměřením na řízení výuky.
Literatura
    povinná literatura
  • Wajnryb, R. (1992). Classroom Observation Tasks: A Resource Book for Language Teachers and Trainers. Cambridge: CUP.
  • Eyster, R.H., & Martin, C. (2010). Successful Classroom Management: Real-World, Time-Tested Techniques for the Most Important Skill Set Every Teacher Needs. USA: Sourcebooks, Inc.
    doporučená literatura
  • Harmer, J. (2007). The practice of English Language Teaching. Harlow: Longman.
  • O’leary, M. (2014). Classroom Observation: a guide to the effective observation of teaching and learning. UK: Routledge.
  • Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (2005). Teaching Practice Handbook. Oxford: Macmillan.
Výukové metody
Náslech, diskuze, vzájemná výuka.
Metody hodnocení
Povinná docházka na všech kontaktních setkáních, povinný náslech šesti hodin výuky angličtiny, včetně splnění náslechových úkolů a shrnutí hodin, analýzy a hodnocení po každém náslechu. Na každý náslech naváže student učitelství další výukou pod dohledem a reflektivní esejí. Četba vybraných kapitol z povinné četby.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://elf.phil.muni.cz/elf2/course/view.php?id=642
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2021, jaro 2022.