PAN123 Development Education and development Cooperation

Filozofická fakulta
podzim 2011
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Petra Krylová (přednášející), doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Rozvrh
St 10:50–12:25 VP
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz má za cíl představit studentům klíčová témata rozvojového vzdělávání a rozvojové spolupráce pomocí metod rozvojového vzdělávání.
Osnova
  • Témata : · Zahraniční rozvojová spolupráce – definice a principy · Sport a rozvojové vzdělávání(životní podmínky v afrických slumech a význam fotbalu v tamnějších podmínkách) . Zahraniční rozvojová spolupráce České republiky · Principy a metody rozvojového vzdělávání · Mezinárodní organizace v rozvoji
Výukové metody
přednášky, cvičení, diskuse
Metody hodnocení
Předmět je ukončen prezentacemi studentů na vybraná témata z oblasti rozvojové spolupráce.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Desai, V., Potter, R. B. (eds.). The companion to development studies. 2nd edition.Hodder Education, London, 2008. Perkins, D. H., Radelet, S., Lindauer, D. L. Economics of development. 6th edition. New York and London: W. W. Norton, 2006. Collier, P. The Bottom Billion: Why the Poorest Countries are Failing and What Can Be Done About It. New York: Oxford University Press. 2007 Předmět je realizován v rámci projektu CIAS. Je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je vyučován i v anglickém jazyce. Výuka probíhá v učebně ACOR.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, jaro 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.