JAP309 Japonská konversace IV.

Filozofická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Yoohee Choi (přednášející), Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (zástupce)
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAP309/01: Po 15:50–17:25 L32, Y. Choi
Předpoklady
JAP213 Japonská konversace III.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 16 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/16, pouze zareg.: 0/16
Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučujícího.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy dále rozvíjí svoje schopnosti aktivního mluveného projevu v japonském jazyce. Rozšiřuje svoji slovní zásobu, seznamuje se s typickou frazeologii v sociopragmaticky specifických mluvních situacích. Je aktivně schopen běžné komunikační interakce ve zdvořilém stupni standardní japonštiny.
Osnova
  • 1. Úvod, opakování; 2. Konverzace na téma japonské společnosti I.; 3. Konverzace na téma japonské společnosti II.; 4. Konverzace na téma japonské společnosti III.; 5. Konverzace na téma z japonské moderní kultury I.; 6. Konverzace na téma z japonské moderní kultury II.; 7. Konverzace na téma z japonské tradiční kultury I.; 8. Konverzace na téma z japonské tradiční kultury II.; 9. Konverzace na vybrané téma I.; 10. Konverzace na vybrané téma II.; 11. Konverzace na vybrané téma III.; 12. Závěrečná zkouška.
Literatura
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku hanasō. Tokyo. Bonjinsha, 1995
  • Minna no nihongo, shokyū I. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Banno, E.; Kawase, S.; CAG: Nihongo communication game 80. Tokyo. Japan Times, 2007.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki: An Integrated Course In Elementary Japanese. Tokyo. Japan Times, 2002
Výukové metody
Vyučovací metody: Procvičování pokročilých interakčních modelů v běžných i specifických komunikačních situacích. Cvičení v monologu i dialogu na zadané téma.
Metody hodnocení
Ústní zkouška – konverzace na zadané téma. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.