RLDV Základy výuky religionistiky

Filozofická fakulta
podzim 2017
Rozsah
0/0/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Dalibor Papoušek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Valtrová, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. David Zbíral, Ph.D.
Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Šárka Londa Vondráčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav religionistiky – Filozofická fakulta
Předpoklady
SOUHLAS
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Zápis do předmětu je podmíněn souhlasem vyučujícího.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poskytnout základní pedagogickou přípravu doktorským studentům, kteří v budoucnu hodlají usilovat o samostatnou výuku vlastního bakalářského kurzu. Doktorští studenti v rámci tohoto kurzu působí jako asistenti některého z kmenových akademických pracovníků Ústavu religionistiky FF MU a podílí se pod odborným dohledem na výuce, poskytují zpětnou vazbu ke studentským výstupům nebo jinak vypomáhají s praktickým chodem kurzu.
Po úspěšném ukončení kurzu budou studenti schopni:
  • poskytovat kvalifikovanou zpětnou vazbu k výstupům studentů bakalářského nebo magisterského studia;
  • připravit tematickou přednášku v rámci kurzu, na jehož výuce a organizaci se podílejí;
  • orientovat se v praktických záležitostech souvisejících s výukou a organizačním zajištěním kurzů bakalářského nebo magisterského studia.
  • Osnova
    • Informační setkání, poskytnutí informací k průběhu kurzu a podmínkám ukončení.
    • Poskytnutí pracovního plánu souvisejícího s výpomocí při vedení kurzů v daném semestru.
    • Kontrolní setkání I: Koordinace prací při výuce kurzů; průběžná kontrola plnění úkolů a poskytnutí dílčí zpětné vazby vyučujícími.
    • Kontrolní setkání II: Koordinace prací při výuce kurzů; průběžná kontrola plnění úkolů a poskytnutí dílčí zpětné vazby vyučujícími.
    • Závěrečný hodnotící seminář, na kterém vyučující kurzů poskytnou studentským asistentům komplexní zpětnou vazbu k jejich působení v roli studentských asistentů.
    Literatura
      povinná literatura
    • ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole : praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. První vydání. Praha: Grada, 2012, 281 stran. ISBN 9788024741529. URL info
      doporučená literatura
    • FORSYTH, Ian, Alan JOLLIFFE a David STEVENS. Preparing a course : practical strategies for teachers, lecturers and trainers. 2nd ed. London: Kogan Page, 1999, viii, 136. ISBN 0749428082. info
    Výukové metody
    Výuka má podobu individuálních pracovních setkání s vyučujícími kurzů, ve kterých doktorští studenti působí v roli asistentů. Studenti plní svěřené úkoly podle pracovních plánů (poskytování zpětné vazby ke studentským výstupům, příprava individuálních přednášek v rámci kurzů, vedení seminářů atd.), které na začátku výuky v daném semestru specifikují jednotliví vyučující.
    Metody hodnocení
    Studenti získávají zápočet za včasné a odborně a formálně správné plnění úkolů specifikovaných jednotlivými vyučujícími předmětů v pracovním plánu (100%). Hodnocení zadává koordinátor předmětu na základě stanoviska jednotlivých vyučujících.
    Navazující předměty
    Další komentáře
    Předmět je vyučován každý semestr.
    Výuka probíhá blokově.
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, podzim 2013, jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, jaro 2016, podzim 2016, jaro 2017, jaro 2018, podzim 2018, jaro 2019, podzim 2019, jaro 2020, podzim 2020, jaro 2021, podzim 2021, jaro 2022.