VIKMA14 Design informačních služeb, rozhraní a interakcí

Filozofická fakulta
podzim 2018
Rozsah
1/1/0. 5 kr. Ukončení: k.
Vyučující
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Tomáš Štefek (přednášející)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Sabina Kubisová
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Pá 10:00–11:40 C11
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je uvést studenta do problematiky designu zaměřeného na uživatele. Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - definovat základní typologii a vymezení informačních služeb, - teoreticky a prakticky aplikovat designové myšlení při procesu inovace produktu nebo služby - využít nástroje a metody designového myšlení, - definovat základní typologii a vymezení informačních služeb, - určit hlavní poskytovatele informačních služeb.
Osnova
  • - Dělení informačních služeb - Poskytovatelé informačních služeb - Nástroje a metody designového myšlení - Trendy vývoje informačních služeb
Literatura
    povinná literatura
  • RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe : jak design vstupuje do života. Translated by Petr Eliáš. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2014, 331 s. ISBN 9788074732263. info
    neurčeno
  • LUPAČ, Petr. Za hranice digitální propasti : nerovnost v informační společnosti. Vydání první. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2015, 260 stran. ISBN 9788074192319. info
  • GLEICK, James. Informace : historie, teorie, záplava. Translated by Jan Kašpar. 1. vyd. v českém jazyce. Praha: Argo, 2013, 396 s. ISBN 9788025709016. info
  • POLAINE, Andrew, Lavrans LØVLIE a Ben REASON. Service design : from insight to implementation. Brooklyn, N.Y.: Rosenfeld Media, 2013, xiv, 202. ISBN 9781933820330. info
  • LIDWELL, William, Kritina HOLDEN a Jill BUTLER. Universal principles of design : 100 ways to enhance usability, influence perception, increase appeal, make better, design decisions, and teach through design. Gloucester: Rockport Publishers, 2003, 216 s. ISBN 1592530079. info
Výukové metody
- teoretická příprava - praktická cvičení
Metody hodnocení
- účast na výjezdním semináři - prezentace dílčích úkolů - písemný test
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výjezdní seminář k předmětu se uskuteční v termínu 30. 11. - 2.12. 2018 v RS Křižanov.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2019.