F1520 Interesting Physics

Faculty of Science
Autumn 2002
Extent and Intensity
2/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
prof. Mgr. Tomáš Tyc, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. RNDr. Michal Lenc, Ph.D.
Department of Theoretical Physics and Astrophysics – Physics Section – Faculty of Science
Contact Person: prof. Mgr. Tomáš Tyc, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
Zájem o pozorování fyzikálních jevů v každodenním životě a přemýšlení o nich
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
V předmětu Zajímavá fyzika budeme pozorovat fyzikální jevy z každodenního života, zamýšlet se nad nimi a případně svá pozorování doplňovat jednoduchými experimenty. Důraz bude kladen na názornost ve vysvětlení a chápání fyzikálních jevů kolem nás.
Syllabus (in Czech)
  • Budeme se zabývat problémy jako je fata morgana, slapové jevy, teorie podobnosti, pohyb slunce po obloze a mnoha dalšími.
Assessment methods (in Czech)
Na závěr každého semináře bude zadán problém, který se bude řešit na následujícím semináři. Jeden student si o tomto problému připraví referát, po jehož přednesení bude následovat diskuse. Po ní tentýž student shrne nejdůležitější poznatky, ke kterým jsme společně dospěli. Důraz bude kladen na kolektivní řešení problému.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught once in two years.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Autumn 2010 - only for the accreditation, Autumn 2000, Autumn 2001, Autumn 2004, Autumn 2006, Autumn 2008, Autumn 2010, Autumn 2011 - acreditation, Autumn 2012, Autumn 2014, Autumn 2016, Autumn 2018, Autumn 2019, Autumn 2020, autumn 2021, Autumn 2022, Autumn 2023, Autumn 2024.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2002, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/sci/autumn2002/F1520