JA003 Výběrová angličtina pro přírodovědce

Přírodovědecká fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/2. + online. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jarmila Burianová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (cvičící)
doc. Mgr. Dominik Heger, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Robert Helán, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Věra Hranáčová (cvičící)
Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Markéta Kovaříková (cvičící)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Tomáš Kuchovský, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Hana Němcová (cvičící)
Mgr. Pavla Řezníčková, Ph.D. (cvičící)
James Edward Thomas, M.A. (cvičící)
Lenka Pavlíková (pomocník)
Ing. Petra Rozehnalová, Ph.D. (pomocník)
Garance
PhDr. Hana Němcová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Hana Němcová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JA003/01: Pá 8:00–9:50 J2
Předpoklady
Jazyková úroveň minimálně B2 Evropského referenčního rámce.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Letter of motivation is required with reasons for your interest in this course based on interdisciplinary cooperation. Please, send it to "odevzdávárna" of JA003.
Mateřské obory/plány
předmět má 243 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
After completing this course the students will be able to:
work and communicate in intradisciplinary and interdisciplinary scientific teams;
understand interdisciplinary relations in science;
use English as a communication tool (argumentation, interpretation and clarification of data, formulation of hypotheses, comparison, identification of causes and effects…);
explore an authentic problem of the region (Brno reservoir);
present their results;
write and edit abstracts using a Corpus Query System;
organize a conference (organizing committee – perform their duties and responsibilities in a professional, effective, and efficient manner), chair a conference;
use advanced presentation skills;
Osnova
  • Introduction to the course
  • Introduction to the topic * Biology I * Minipresentations
  • Scientific method * Presentations I
  • Abstract writing I * Geography
  • Geology * Language focus (Corpus Query System I)
  • Biology II * Abstract writing II
  • Mathematics * Language focus (Corpus Query System II)
  • Chemistry * Conference roles and responsibilities
  • Affinity map * Discipline-based topics I
  • Discipline-based topics II * Abstract workshop * Language focus
  • Discipline-based topics III
  • Conference English
  • Presentations rehearsal * Conference agenda
  • Scientific Conference
Literatura
  • Model behavior http://plus.maths.org/content/model-behaviour
  • Hense, Inga, and Aike Beckmann. "Towards a model of cyanobacteria life cycle—effects of growing and resting stages on bloom formation of N 2-fixing species." Ecological Modelling 195.3 (2006): 205-218.
  • Facts about cyanobacteria and cyanobacterial harmful algal blooms http://www.ncf-net.org/forum/2009fall2.htm
Výukové metody
lectures, discussions, group work (interdisciplinary cooperation), organizing skills (conference), abstract writing, giving presentations, problem-solving, critical thinking activities
Metody hodnocení
case study, session presentations, team work, conference organization, critical thinking
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k periodicitě výuky: výběrově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017.