JAT04 Angličtina pro přírodovědce s pedagogickým zaměřením II

Přírodovědecká fakulta
jaro 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Monika Ševečková, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Přírodovědecká fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAT04/01: Po 1. 3. až Pá 14. 5. Čt 10:00–11:50 J2, J. Kubrická
Předpoklady
B1 level according to the Common European Framework of Reference for Languages (https://www.examenglish.com/B1/index.php)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 72 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The aim of the course is to improve the students´ knowledge of academic grammar and vocabulary on B2 level of CEFR with an emphasis on communication skills. The topics studied will touch upon the issues of educational science and teaching methodology and will be related to the scientific disciplines studied.
Výstupy z učení
Upon completion of the course the student will be able to understand the main points of an academic text on educational science and relate it to their own field of study; provide formative feedback to a colleague on their writing and speaking; understand the structure of an abstract; give an academic presentation; teach a CLIL microlesson; apply academic grammar and vocabulary on B2 level.
Osnova
  • 1. Introduction - vocabulary for studying, academic collocations 2. Education for the future - conditionals 3. Education for the future - listening skills 4. Intelligence - reported speech 5. Lesson planning - modal verbs 6. CLIL - principles, benefits, academic vocabulary 7. CLIL II - speaking skills 8. Micro-lessons - students´ presentations 9. Micro-lessons - students´ presentations 10. Abstract 11.Revision, reflection
Literatura
  • WINTERBOTTOM, Mark a James DE WINTER. Approaches to learning and teaching science : a toolkit for international teachers. Edited by Paul Ellis - Lauren Harris. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2017, iv, 155. ISBN 9781316645857. info
  • DALE, Liz a Rosie TANNER. CLIL activities : a resource for subject and language teachers. Edited by Scott Thornbury. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 284. ISBN 9780521149846. info
  • THOMAS, Barbara a Laura MATTHEWS. Cambridge vocabulary for first certificate with answers : self-study vocabulary practice. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, vi, 137. ISBN 9780521697996. info
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students : with answers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, x, 350. ISBN 052143680X. info
Výukové metody
Seminar - discussions, presentatins, reading, listening, etc.
Metody hodnocení
continuous assessment - presentation (microteaching), abstract, reflection
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/sci/jaro2021/JAT04/index.qwarp
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2019, jaro 2020, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2024, jaro 2025.