AJ24099 Analýza Joyceova Odyssea

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
0/20/0. 2 kr. (plus 3 za zk). Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
David Vichnar, Ph.D. (přednášející), doc. Mgr. Tomáš Kačer, Ph.D. (zástupce)
Garance
Jeffrey Alan Vanderziel, B.A.
Katedra anglistiky a amerikanistiky – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Tomáš Hanzálek
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 10 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/10, pouze zareg.: 0/10
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The intensive course aims at a critical close reading of James Joyce’s novel, Ulysses (1922). As the seminar will be able to focus on selected passages only (to be specified in advance), students are expected to have read the book prior to the start of the seminar (familiarity with Dubliners & A Portrait also advisable). The edition to be worked with, plus a work of annotative criticism, is specified below – and will be accessible in an electronic format well ahead of the commencement of the course. Everyone welcome.
Osnova
  • Day One: Feb 8
    1-2 (10.00-11.30)
    INTRODUCTION, Ulysses: Telemachus, Nestor, Proteus

    3-5 (12.30-14.45)
    Ulysses: Calypso, Lotus Eaters, Hades

    Day Two: Feb 9
    6-7 (10.00-11.30)
    Ulysses: Aeolus, Lestrygonians

    8-10 (12.30-14.45)
    Ulysses: Scylla & Charybdis, The Wandering Rocks, Sirens

    Day Three: Feb 10
    11-12 (10.00-11.30)
    Ulysses: Cyclops, Nausicaa

    13-15 (12.30-14.45)
    Ulysses: Oxen of the Sun, Circe (I)

    Day Four: Feb 11
    16-17 (10.00-11.30)
    Ulysses: Circe (II), Eumaeus

    18-20 (12.30-14.45)
    Ulysses: Ithaca, Penelope; CONCLUDING REMARKS
Literatura
  • James Joyce, Ulysses, ed. Hans-Walter Gabler (New York & London: Vintage, 1986)
  • Don Gifford, Ulysses Annotated: Notes on James Joyce’s Ulysses (20th anniversary edition, Berkeley: University of California Press, 2008)
Výukové metody
Intensive course.
Metody hodnocení
In order to receive a credit for the course, students are expected to have read and studied (with the help of the Gifford) the text in advance, to participate actively (i.e. to engage in a discussion) in the course, and to write a research paper on a topic of their choice. This final paper must be around 2,500 words, MLA-style formatting (footnotes rather than in-text), submitted within a month after the end of the course, i.e. by March 11, 2016.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: Intensive course. Dates will be announced (Week of Feb 8).

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/AJ24099