CZVMVZ002 Nation Branding - Communication in International Relations and Politics

Faculty of Social Studies
Autumn 2014
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Anna Shavit, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Jana Urbanovská, Ph.D. (assistant)
Mgr. et Mgr. Veronika Velička Zapletalová, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
PhDr. Petr Suchý, Ph.D.
Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Contact Person: Olga Cídlová, DiS.
Supplier department: Department of International Relations and European Studies – Faculty of Social Studies
Prerequisites
SOUHLAS
The Summer School will be held from 25th to 29th August 2014 at the Faculty of Social Studies.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 25 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/25, only registered: 0/25
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 9 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cílem školy je diskutovat význam komunikace a její dopad na politický proces, mezinárodní vztahy a tvorbu národních značek států. Studenti se v průběhu čtyř výukových dnů seznámí s obsahem pojmu nation branding, s trendy v současné komunikaci, se změnami, které probíhají v médiích. Obsah bude zaměřen zejména na následující země: Čínu, USA, Švédsko a Českou republiku. Diskutovat se bude nejen jejich vnitropolitická situace, ale i jejich image a reputace (Jakým způsobem se prezentují ostatním zemím, jaké nejčastější stereotypy o těchto zemích máme?). Na základě nabytých znalostí pak vypracují vlastní komunikační strategii pro blíže zadaný projekt (komunikační strategie vybraného státu). Výsledky svého projektu budou prezentovat komisi složené z domácích i zahraničních lektorů.
Syllabus (in Czech)
  • Letní škola proběhne v posledním srpnovém týdnu: od 25.-29. srpna 2014 na FSS Předběžný program a oslovení lektoři: Pondělí - Nation Branding/competitive identity - uvedení do problematiky (Otto Eibl, možná živá videopřednáška Simona Anholta); komunikační nástroje (Otto Eibl, Anna Matušková) Úterý - Česká republika (TBC) Středa - Čína (Ivana Karásková) Čtvrtek - USA (Michaela Dodge), Švédsko (Jesper Stromback) Pátek - prezentace studentských prací (Otto Eibl a Anna Matušková), ukončení letní školy
Language of instruction
English
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught only once.
The course is taught: in blocks.
Note related to how often the course is taught: Summer Session 18.-24.8.2013.
The course is also listed under the following terms Autumn 2013.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/autumn2014/CZVMVZ002