F2BP_JC5 Jazyková cvičení 5

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petra Suquet, M.A., Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jéróme Vives (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Dodavatelské pracoviště: Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
F2BP_JC5/01: Út 13:55–14:40 učebna 3, Út 14:50–15:35 učebna 3, Čt 12:05–13:45 učebna 60, L. Pittellioen Cusimano, P. Suquet
Předpoklady
( F2BP_JC1 Jazyková cvičení 1 || F2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 )&&( F2BP_JC2 Jazyková cvičení 2 || F2BP_FJC2 Jazyková cvičení 2 ) &&( F2BP_JC3 Jazyková cvičení || F2BP_FJC3 Jazyková cvičení 3 )&&( F2BP_JC4 Jazyková cvičení 4 || F2BP_FJC4 Jazyková cvičení 4 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studenti si prohlubují komunikativní kompetenci na úrovní B2+/C1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Procvičují se nejen jednotlivé řečové dovednosti (interakce, poslech, čtení, psaní, ústní projev), ale upěvňují se rovněž osvojené lingvistické kompetence (gramatika, slovní zásoba). Důraz je kladen i na rozvoj kompetencí interkulturních. Výchozími texty jsou autentické materiály. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy. Student je rovněž schopen aplikovat získané poznatky v praxi.
Osnova
  • Zdokonalování jazykových kompetencí. Porozumění ústnímu a písemnému projevu na základě vybraných dokumentů. Písemný projev. Gramatika: určovatelé, předložky, zájmena, časy (způsob, souslednost, shoda), logické návaznost.
Literatura
  • LESCURE, Richard. Dalf C1/C2 : 250 activités. Paris: CLE International. 287 s. ISBN 9782090352320. 2007. info
  • BAZOU, V. , BRILLANT, C., RACINE, R., SCHENKER, J. Édito. Paris: Didier, 2010. ISBN 9782278066575.
  • ABBADIE, Ch. L'Expression française orale et écrite.1. vyd. Grenoble : PUG, 1998. 197 s. ISBN 2-7061-0564-X.
  • SALINS, G.-D. Exercices de grammaire. Perfectionnement. 1. vyd. Paris : Hatier, 1988. 128 s. ISBN 2-218-1602-8.
  • GAILLARD B. , COLIGNON J.P , Toute la grammaire, ed Aldin Michel. 2005. 255p. ISBN : 2-226-14392-0
  • GIRARDET, J. Le Nouveau sans frontieres 4 . Arts - Culture - Littérature. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 222 s. ISBN 2-19-0333480-2.
  • SIREJOLS E, CLAUDE P, Le nouvel Entraînez-vous, Grammaire, 450 nouveaux exercices: Niveau avancé. 2002. 219p. ISBN 209-033742-7
Výukové metody
Compréhension écrite (correction grammaticale...), compréhension orale, production écrite avec éléments imposés.
Metody hodnocení
Aktivní účast 70%, 70% úspěšnost ve dvou částech písemné zkoušky.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Informace učitele
A titre indicatif, voici les points qui seront abordés : - les déterminants - les relatifs - les prépositions - les adverbes - les temps passés - le subjonctif (présent et passé) - la concordance des temps - les relations logiques
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/F2BP_JC5