HV3DC_DHV1 Didactics of Music Education for Grammar School (High School)

Faculty of Education
Autumn 2014
Extent and Intensity
0/0/6. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
PhDr. Blanka Knopová, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Supplier department: Department of Music – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
Main objectives can be summarized as follows: - non-traditional practices and forms of work - cross-links - development of musical skills
Syllabus
  • Development of musical skills: instrumental component component of the musical movement listening skills
Literature
  • KNOPOVÁ, Blanka. Činnosti hudebně pohybové v systému hudebního vzdělávání na ZŠ a SŠ (Music and movement activities in music education at primary and secondary school). 1st ed. MU Brno: Ondrášková Karla, 2005, 48 pp. Pořadové číslo 4266/Pd-45/05-17/99. ISBN 80-210-3911-6. info
  • KNOPOVÁ, Blanka. Hudebně tvořivá hra-prostředek integrativního pojetí hudebního vzdělávání (Musicaly creative play-the way integrative meaning of musical education). 2005. info
  • HERDEN, Jaroslav and Josef ŘÍHA. Hej, pane datlenové písničky pro hudební výchovu a školní sbory : zpíváme s YAMAHOU. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2000, 35 s. +. ISBN 80-7290-010-2. info
  • HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a nejen posloucháme :posloucháme hudbu se žáky 2. stupně ZŠ a nižších ročníků osmiletých gymnázií. Praha: Scientia, 1997, 210 s. ISBN 80-7183-087-9. info
  • HERDEN, Jaroslav and Jiří KOLÁŘ. Hudba pro děti : vysokoškolská učebnice : studium učitelství pro 1. stupeň základní školy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1992, 194 s. ISBN 807066522X. info
Teaching methods
Study of literature, project and its presentation.
Assessment methods
Credit: processing project - integrative concept
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Autumn 2002, Autumn 2003, Autumn 2004, Autumn 2005, Autumn 2006, Autumn 2007, Autumn 2008, Autumn 2009, Autumn 2010, Autumn 2011, Autumn 2012, Autumn 2013, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017, Autumn 2018, Autumn 2019, autumn 2020, Autumn 2021, Autumn 2022, Autumn 2023.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2014, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2014/HV3DC_DHV1