IM119 REMAKE : REthinking Media Artworks in C(K)ollaborative Environments

Faculty of Arts
Spring 2012
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Barbora Šedivá, PhD. (lecturer), doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D. (deputy)
Guaranteed by
doc. Mgr. Jana Horáková, Ph.D.
Department of Musicology – Faculty of Arts
Contact Person: Bc. Jitka Leflíková
Supplier department: Department of Musicology – Faculty of Arts
Timetable
Tue 12:30–14:05 C42
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 50 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/50, only registered: 0/50, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/50
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
REMAKE: REthinking Media Arts in C(K)ollaborative Environments je mezinárodní projekt, který probíhá od června 2010 do května 2012. Navazuje na výzkum skupiny teoretiků pod názvem MONOSKOP – kolaborativní výzkum o mediálním umění a kultuře ve středovýchodní Evropě. Cílem projektu je uchopit probíhající výzkum zajímavou a hravou formou a iniciovat tvorbu a prezentaci současných děl, které budou inspirovány známými (nebo zapomenutými) díly historie mediálního umění. Jeho součástí jsou vzdělávací aktivity (přednášky, workshopy, diskuze), akce (festival Multiplace) a na závěr putovní výstava uměleckých děl, které budou inspirovány bohatou historií evropského mediálního umění. V Domě pánů z Kunštátu bude tato výstava k vidění od 6. 3. do 15. 4. 2012. Spíše než o statickou výstavu v tradičním smyslu slova, půjde o dynamickou sociální akci.
Cílem semináře je aktivně zapojit studenty TIM do závěrečné fáze mezinárodního projektu REMAKE - umožnit jim pohled do zákulisí realizace výstavy a produkce audio-vizuálních instalací, seznámit je se současnými autory, jejich tvorbou a s historií děl na něž vystavené exponáty odkazují. Záměrem je přimět studenty ke kritickému přemýšlení o současné umělecké produkci.
- aktivní participace na produkci audio-vizuálních instalací mezinárodní výstavy Remake
- nové znalosti o současné umělecké mezinárodní scéně (autoři, technologická řešení, formy kolaborace)
- nové znalosti z oblasti dějin umění středovýchodní Evropy (pionýři, představení autoři)
- kritické přemýšlení o současné umělecké produkci
Na konci kurzu bude student schopen: Porozumět, vysvětlit a interpretovat konkrétní vystavovaná díla ve výstavě Remake, porozumět kontextu vzniku jak původních, tak i současných děl. Kriticky zhodnotit audiovizuální umělecká díla, pracovat na zadání ve skupině, prezentovat své poznatky veřejnosti.
Syllabus (in Czech)
  • Témata:
  • - Remake. Postprodukce. Nové způsoby užití uměleckých děl.
  • - Produkce audiovizuálního díla v současném galerijním kontextu.
  • - Ohniska tvorby. Sítě. Kolaborativní prostředí. Kultovní akce – živí svědci - umělecké komunity – lokální hrdinové.
  • - Západní vs. východní dějiny umění. Středovýchodní Evropa jako nárazníkový a neznámý prostor.
  • - Vztah k historii a možnost vlastní interpretace dějin.
  • - Konkrétní vystavená díla a jejich interpretace (viz web projektu)
Literature
  • Cseres, Jozef - Murin, Michal: Od analógového k digitálnemu... Nové pohľady na nové umenia v audiovizuálnom veku. Banská Bystrica 2010.
  • Antológia of experimentálnych hudobných kultúr v Strednej a Východnej Európe 1950-2010
  • Rusnáková, Katarína: História a teória mediálneho umenia na Slovensku, Bratislava 2006
  • Miller, Paul D.: Rhythm Science, MIT PRESS 2004
  • Audiovisuology: See This Sound: An Interdisciplinary Survey of Audiovisual Culture: An Interdisciplinary Compendium of Audiovisual Culture, Publisher: Buchhandlung Walther Konig GmbH & Co. KG. Abt. Verlag (1 April 2010)
  • http://burundi.sk/monoskop/log
  • Bourriaud, Nicolas: Postprodukce, Praha 2004
  • Rusnáková, Katarína: Rozšírené spôsoby diváckej recepcie digitálneho umenia, Banská Bystrica 2011.
  • http://burundi.sk/monoskop/index.php/Media_art_in_Central_and_Eastern_Europe_Bibliography
  • Rataj, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty radioartu, Praha 2007
  • Dolanová, Lenka: Dialog s démony nástrojů. Steina a Woody Vasulkovi. Praha 2011.
  • vybrané texty z časopisu 3/4 vyd. Atrakt Art, Bratislava 2000 - 2007
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář
- teoretická příprava od 23. 2. 2012 (seminář, celkem 2 hodiny)
- aktivní participace na výstavě v období 6.3. - 15. 4. 2012 ( aktivity popsány níže, celkem 18 h)
- průběžná konzultace výsledků (seminář, spolu 6 h, vždy ve čtvrtek v období od 6. 3. do 15. 4. 2012, 1 h)
- termín pro odevzdání vypracovaného zadání 20. 5. 2012 (seminář, 2 h, prezentace minimálně 1 z vybraných aktivit)
- termín pro odevzdání všech zadání - konec zkouškového období (bude upřesněno)
Assessment methods (in Czech)
Aktivity, jejichž absolvování je nutné k zápočtu: (min. 2 vybrané aktivity)
- zapojení se do příprav výstavy (produkce, koordinace, technická spolupráce, propagace)
- report / kritika výstavy nebo vybraného díla (2 normostrany)
- interview s umělcem, kurátorem (video, min. 10 minut)
- komentovaná prohídka pro návštěvníky výstavy (min 2 x)
Požadavky k ukončení kurzu:
- absolvování 2 z vybraných aktivit (odevzdání interview, kritiky, komentovaná prohlídka, zapojení se do produkce výstavy)
- povinné absolvování úvodního setkání a aktivní participace během blokové výuky, odevzdání zadání během zkouškového období.
V ideální situaci studenti vytvoří pracovní týmy, které budou společně pracovat na vybraných úlohách.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught only once.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/spring2012/IM119