J008 Service and System Thinking

Fakulta informatiky
podzim 2016
Rozsah
1/1/0. 2 kr. (plus 1 za k). Ukončení: k.
Vyučující
Francesco Caputo (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jitka Kitner (pomocník)
Garance
doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Rozvrh
Pá 10:00–11:50 C511
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/40
Cíle předmětu
Course aims to offer to students the opportunity to develop a strong conceptual framework to see problems in holistic way and to appreciate different viewpoints. Following the pathway traced by the course of PA194 - Introduction to Service Science, the course will develop a broad range of critical and reflective thinking skills. In this direction, it aims to help the student in developing a multi and transdisciplinary capability to better understand risks and opportunities for IT professionals in emerging social and economic scenario. Final aim is to support students to be more competitive both from theoretical as well as from practical point of view.
Osnova
  • The course will offer to the student first elements about: - Service Marketing - System Approaches - Market Analysis - Stakeholder Analysis - Satisfaction and Loyalty - Value co-creation - Service Management of human resources - Service Management of Information and Communication Technology - Service Innovation in Service Networks - Measuring in Service Productivity
Literatura
  • Fundamentals of service systems. Online. Edited by Jorge Cardoso - Hansjörg Fromm - Stefan Nickel - Gerhard Satzger - Ru. Cham: Springer, 2015. xix, 362. ISBN 9783319231945. [citováno 2024-04-24] info
  • Handbook of service science. Online. Edited by Paul P. Maglio - Cheryl A. Kieliszewski - James C. Spohrer. New York ;: Springer, 2010. xxvii, 758. ISBN 9781441916273. [citováno 2024-04-24] info
  • Service science, management and engineering : education for the 21st century. Online. Edited by Bill Hefley - Wendy Murphy. New York: Springer, 2008. xxvi, 384. ISBN 9780387765785. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
Presentations + case studies
Metody hodnocení
Case study & project work (12hrs of group work inc. a final presentation) Course requires to apply theoretical concepts learned during the lessons to investigate social and economic sectors of our society. Students will identify a firm to analyze in order to explain in which ways firm’s strategies and behaviors endow principles of service and system thinking. Therefore, project work will require to students to verify in which way service and system thinking can support a better understanding and evaluation of social and economic problems.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/podzim2016/J008