JAZ03 Angličtina pro geografy III

Přírodovědecká fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Věra Hranáčová (pomocník)
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
Mgr. Jana Kubrická, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Daniela Dlabolová (pomocník)
Mgr. Kateřina Martiníková, Ph.D. (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
PhDr. Eva Složilová, MA, Ph.D. (pomocník)
Agnieszka Suchomelová-Polomska, M.A. (pomocník)
Garance
Mgr. Eva Čoupková, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Lenka Pavlíková
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Přírodovědecké fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
JAZ03/01: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Út 9:00–10:50 J2, D. Dlabolová
JAZ03/02: Po 19. 9. až Ne 18. 12. Čt 11:00–12:50 J2, D. Dlabolová
Předpoklady
Znalost anglického jazyka na úrovni B1 odborný jazyk ERR
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 32 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen:
porozumět odbornému textu/mluvenému projevu;
identifikovat hlavní myšlenky;
formulovat hlavní myšlenky;
shrnout odborný text ze svého oboru;
interpretovat informace z textu/mluveného projevu;
používat terminologii probíraných tematických okruhů;
definovat termíny probíraných tematických okruhů;
popsat tabulky a grafy; charakterizovat sladkovodní a oceánský svět;
vysvětlit příčinu a důsledek;
srovnávat probírané jevy vhodnými jazykovými prostředky;
prezentovat probírané jevy a vlastní zkušenosti s využitím základních prezentačních technik;
diskutovat o svých dalších studijních plánech a cestách;
aplikovat získané jazykové znalosti specifika akademické slovní zásoby na další odborná témata
Osnova
  • Academic vocabulary, language functions and field topics:
  • Water and ancient civilizations
  • FRESH WATER – introduction, water cycle
  • Water on the Ground - Water collects on the ground; Water runs off the ground
  • Water in the Ground - Water soaks into the ground; Porosity and permeability; Zones of water in the ground; Water comes out of the ground – aquifers, geysers and hot springs
  • OCEAN WATER and Oceanography:
  • The bottom of the ocean - Sounding the ocean bottom; The topography of the ocean bottom; Resources of the ocean bottom; Captain Cook as a Hydrographer
  • Properties of ocean water – Salinity; Temperature and density; Sea ice; Water absorbs light; Water pressure; Resources of ocean water; Maldives paradise soon to be lost
  • The circulation of ocean water - Directions of motion in a wave; Deep ocean circulation; The beginning, middle, and end of a wave; Effects of wave action; Tides; UK seas in crisis
  • Islamic Cultural Nationalism;
  • the Green Revolution;
  • Presentations on travel experience/ holiday activities/water bodies
Literatura
  • MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic vocabulary in use. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 176 stran. ISBN 9780521689397. info
  • STRAHLER, Alan H. a Arthur Newell STRAHLER. Introducing physical geography. 4th ed. Hoboken, N.J.: J. Wiley, 2006, xxv, 728. ISBN 047167950X. info
  • Collins cobuild English grammar. London: HarperCollins Publishers, 1990, xxiii, 486. ISBN 0-00-370257-X. info
  • PETERS, Sarah a Tomáš GRÁF. Nová cvičebnice anglické gramatiky : 8500 příkladů s řešením na protější straně. 1. vyd. Praha: Polyglot, 1998, 437 s. ISBN 8086195007. info
  • Effective presentation, J. Comfort, OUP 1995
Výukové metody
kurz odborného jazyka:; analýza odborného textu; cvičení na porozumění čteného/mluveného autentického projevu; cvičení na výslovnost, cvičné testy z gramatiky; cvičení na akademickou a odbornou slovní zásobu; krátké prezentace a diskuse; domácí ústní a písemné úkoly; podpora znalosti terminologie, definic a užitečné slovní zásoby - blended learning (odpovědníky, dril), IS MU
Metody hodnocení
6 odpovědníků, 2 dílčí testy,prezentace, zápočtový test, domácí úkoly (hlavní myšlenky, shrnutí aj.), 80% aktivní přítomnost ve výuce.
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/el/1431/podzim2013/JAZ03/index.qwarp
Fariel, R. - Hinds, R. - Berey,D.: Earth Science, Addison-Wesley 1987 High school textbook - available in the faculty library and in lessons.
http://www.nationalgeographic.com
http://www.nasagov.com
http://www.nature.com
Academic writing course. Edited by R. R. Jordan. New ed. London: Collins ELT, 1990. 144 s. ISBN 0-00-370249-9 Další informace viz interaktivní osnova předmětu
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010 - akreditace, podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2011 - akreditace, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, podzim 2022, podzim 2023, podzim 2024.