PG_ZKUPP10 Dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení

Filozofická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/18/8. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D. (cvičící), Mgr. Klára Záleská, Ph.D. (zástupce)
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Karla Brücknerová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA ( C )&& SEMESTR ( 3 )&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student na konci kurzu je schopen: pojmenovat  principy a zásady dramaturgie programů zkušenostně reflektivního učení; využívat dramaturgické zásady v rámci tvorby programu; formulovat dramaturgické cíle; vymezovat téma zkušenostně reflektivního kurzu; vybírat a smysluplně komponovat dílčí aktivity programu podle dopředu definovaných cílů, s ohledem na parametry a specifika cílové skupiny a další relevantní kritéria
Osnova
  • Smysl a funkce dramaturgie Teoretická dramaturgie Praktická dramaturgie Dramaturgické uvažování v praxi Dramaturgické uvažování v praxi Tvorba dramaturgické koncepce Prezentace dramaturgické koncepce Tvorba dramaturgické koncepce Prezentace dramaturgické koncepce Praktická dramaturgie na akci zkušenostně reflektivního učení/Teoretická dramaturgie po akci zkušenostně reflektivního učení Příklady akcí zkušenostně reflektivního učení
Literatura
  • FRANC, Daniel, Daniela ZOUNKOVÁ a Andy MARTIN. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vii, 201 s. ISBN 978-80-251-1701-9.
  • SVOZILOVÁ, Petra. Proces tematizace a symbolizace v herním a jevištním jednání. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2007. ISBN 978-80-86928-26-5.
  • VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 352 s. ISBN 9788024718651. URL info
  • PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
  • NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007, 234 s. ISBN 9788024613062. info
  • NOVOTNÝ, David Jan. Budování příběhu, aneb, Demiurgie versus dramaturgie. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007, 234 s. ISBN 9788024613062. info
  • REITMAYEROVÁ, Eva. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Illustrated by Věra Broumová. Vydání první. Praha: Portál, 2007, 173 stran. ISBN 9788073673178. info
  • CASSADY, Marsh. Creating stories for storytelling. San José: Resource Publications, 1991, viii, 157. ISBN 0893902055. info
Výukové metody
Přednáška, interaktivní workshop, práce ve skupině, aktivizační pedagogické metody, samostatná práce v týmu, metodické vedení.
Metody hodnocení
K ukončení předmětu je nutná docházka a zpracování skupinového projektu a jeho následná prezentace.
Informace učitele
Tento kurz je realizován v rámci udržitelnosti projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2018.