POL588 Politická reklama

Fakulta sociálních studií
podzim 2014
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Pá 8:00–13:00 U43, kromě Pá 26. 9., kromě Pá 31. 10., kromě Pá 28. 11.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Kurz je zaměřen na techniky politické reklamy, způsoby její analýzy a na přípravu, testování a realizaci reklamy pro fiktivní politický subjekt. Na konci tohoto kurzu tak bude student mít přehled o historii (politické) reklamy v České republice (Československu) a o různých reklamních technikách a způsobech zorbrazování politiky. Bude schopen kriticky interpretovat a analyzovat užité metafory a sémiotické prostřeky - tedy reflektovat příběhy vyprávěné o politice a o charakteru politického vůdcovství. Na základě těchto znalostí pak studenti přisoupí k přípravě vlastního reklamního sdělení pro (fiktivní) politický subjekt (od návrhu přes testování až po realizaci). Na praktických seminářích se budou podílet odborníci z reklamní praxe.
Osnova
  • 1. Techniky politické reklamy 2. Analýza reklamního sdělení 3. Historie politické reklamy v ČR 4. Příprava reklamního sdělení 5. Testování reklamního sdělení
Literatura
  • BAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising : a media literacy guide. Edited by David Considine. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009, xxvi, 196. ISBN 9780313347559. info
  • The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006, xi, 492. ISBN 1412917956. info
  • DIAMOND, Edwin a Stephen BATES. The spot : the rise of political advertising on television. 3rd ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1992, xiv, 418. ISBN 9780262540650. info
Výukové metody
- přednášky - semináře - skupinové projekty - prezentace odborníků z reklamní praxe
Metody hodnocení
Zpracování a prezentování skupinového projektu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2014/POL588