FSS:POL588 Politická reklama - Informace o předmětu
POL588 Politická reklama
Fakulta sociálních studiípodzim 2014
- Rozsah
- 1/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Pá 8:00–13:00 U43, kromě Pá 26. 9., kromě Pá 31. 10., kromě Pá 28. 11.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15 - Mateřské obory/plány
- Politologie (program FSS, N-PL)
- Cíle předmětu
- Kurz je zaměřen na techniky politické reklamy, způsoby její analýzy a na přípravu, testování a realizaci reklamy pro fiktivní politický subjekt. Na konci tohoto kurzu tak bude student mít přehled o historii (politické) reklamy v České republice (Československu) a o různých reklamních technikách a způsobech zorbrazování politiky. Bude schopen kriticky interpretovat a analyzovat užité metafory a sémiotické prostřeky - tedy reflektovat příběhy vyprávěné o politice a o charakteru politického vůdcovství. Na základě těchto znalostí pak studenti přisoupí k přípravě vlastního reklamního sdělení pro (fiktivní) politický subjekt (od návrhu přes testování až po realizaci). Na praktických seminářích se budou podílet odborníci z reklamní praxe.
- Osnova
- 1. Techniky politické reklamy 2. Analýza reklamního sdělení 3. Historie politické reklamy v ČR 4. Příprava reklamního sdělení 5. Testování reklamního sdělení
- Literatura
- BAKER, Frank W. Political campaigns and political advertising : a media literacy guide. Edited by David Considine. Santa Barbara, Calif.: Greenwood Press, 2009, xxvi, 196. ISBN 9780313347559. info
- The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006, xi, 492. ISBN 1412917956. info
- DIAMOND, Edwin a Stephen BATES. The spot : the rise of political advertising on television. 3rd ed. Cambridge, Mass.: MIT Press, 1992, xiv, 418. ISBN 9780262540650. info
- Výukové metody
- - přednášky - semináře - skupinové projekty - prezentace odborníků z reklamní praxe
- Metody hodnocení
- Zpracování a prezentování skupinového projektu.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2014/POL588