PS_BB021 Excursion to psychological facilities

Faculty of Arts
Autumn 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
PhDr. Kateřina Bartošová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Iva Burešová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
Department of Psychology – Faculty of Arts
Contact Person: PhDr. Irena Komendová, Ph.D.
Supplier department: Department of Psychology – Faculty of Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je bližší seznámení studentů s vybranými psychologickými zařízeními, s jejich funcí, organizační strukturou i legislativním rámcem, na jehož základě jsou tato zařízení zřízena a v jehož rámci vykonávají hlavní pracovní činnosti. Absolvováním předmětu získají studenti základní orientaci v možném profesním uplatnění psychologa v organizacích a zařízeních daného typu a získají praktické zkušenosti týkající se fungování těchto psychologických zařízení.
Syllabus (in Czech)
  • 1) úvodní setkání a výběr zařízení k návštěvě 2) samotné exkurze do 5 vybraných psychologických zařízení v Brně a okolí 3) závěrečná rozprava a zhodnocení přínosu absolvovaných exkurzí
Teaching methods (in Czech)
Exkurze.
Assessment methods (in Czech)
Během semestru proběhne 5 exkurzí do vybraných psychologických zařízení. Podmínkou pro úspěšné ukončení předmětu je účast minimálně na 4 exkurzích a dodání krátké zprávy (rozsah 1-2 normostrany) z návštěvy každého zařízení.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
The course is also listed under the following terms Autumn 2015, Spring 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Spring 2019, Spring 2020, Spring 2021.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2016, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2016/PS_BB021