SOC572 Etnography and Interview

Faculty of Social Studies
Spring 2015
Extent and Intensity
1/1/0. 10 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. PhDr. Ing. Radim Marada, Ph.D.
Department of Sociology – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Soňa Enenkelová
Supplier department: Department of Sociology – Faculty of Social Studies
Timetable
Thu 17:00–18:30 U33
Prerequisites (in Czech)
! NOW ( SOC560 Sociological Research )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 15 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/15, only registered: 0/15
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Anotace kurzu: Kurz se zaměří na kvalitativní výzkum v obecnější teoretické a epistemologické perspektivě. Představí sociálně vědní výzkum skrze různá sociálně vědní paradigmata. Skrze studium literatury zaměřené na představení konceptů, technik i konkrétních výzkumů se studující seznámí s jednotlivými kroky kvalitativního výzkumu, stejně jako s dilematy, která se při tomto typu sociálně vědního zkoumání objevují. Detailněji se kurz věnuje procesu výběru výzkumného tématu, vystavění výzkumné otázky a technikám pozorování, rozhovoru a terénních poznámek. Kurz je vhodný zejména pro studenty, kteří zpracovávají kvalitativně založenou diplomovou práci.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course is taught annually.
Information on course enrolment limitations: Studující, kteří si zapíší tento předmět si nemohou zapsat povinný SOC560
Listed among pre-requisites of other courses
The course is also listed under the following terms Autumn 2012, Spring 2014, Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2015/SOC572