SZ3BP_2AB1 Angličtina pro učitelství praktického vyučování B

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (cvičící)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Ivana Hovořáková, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Veronika Vávrová (pomocník)
Garance
Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ3BP_2AB1/01: Čt 13:00–14:40 učebna 53, J. Kollárová
Předpoklady
SZ3BP_1AB1 Angličtina pro didaktické technologie A
A pass in SZ3BP_1AB1. The intermediate student can understand the main points of spoken or written input on familiar topics, e.g. work, school, leisure, etc., including special discussions in his/her field of specialisation, can produce simple connected text on topics that are familiar or of personal interest. The student can briefly give reasons and explanations for opinions and plans.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
At the end of the course students should be able to read and interpret short texts related to their field of study, give a short oral presentation on the subject of his/her study with appropriate B1 vocabulary and grammar range. In order to be credited, the student must submit all set home assignments, give in-class oral presentation/interview, and succeed (65% pass) in the final B1 credit test (vocabulary, grammar).
Osnova
  • Předmět je nyní průběžně inovován v období řešení projektu (2011-2013) > CZ.1.07/2.2.00/15.0205 "Inovace akreditovaného bakalářského studijního oboru Učitelství praktického vyučování".
  • Non-verbal communicatin.Importance of body language. Current problems in schools (bullying, truancy, addictions). Teachers and their job. Applying for a job. Letter of application. CV. Job interview. Language of interviews, body language.
Literatura
    doporučená literatura
  • GAIRNS, Ruth a Stuart REDMAN. Oxford word skills.. Online. 1st publ. Oxford: Oxford University Press, 2008. 254 s. ISBN 9780194620031. [citováno 2024-04-24] info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Online. Oxford: Oxford University Press, 2001. 324 s. ISBN 0194315193. [citováno 2024-04-24] info
Výukové metody
seminar (practical language lessons, group discussions, pyramide discussions, reading and speaking, presentations, written home assignments)
Metody hodnocení
Examination requirements: active participation in seminars, attendance (2 absences admitted), preparation for each seminar, oral and written tasks, mid-term test -(grammar + vocabulary, final credit test (listening, reading, grammar, vocabulary, passmark - 65%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester cannot be credited!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou zohledněny v závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace formou pohovoru (úroveň B1).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012, podzim 2013, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.