UOPK_8012 Applied Learning Technology

Faculty of Education
Autumn 2014
Extent and Intensity
0/0/.8. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Mgr. Jan Krejčí (lecturer)
Mgr. Renáta Bednárová (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Technical Education and Information Science – Faculty of Education
Timetable
Sat 27. 9. 8:25–10:05 laboratoř 84, Sat 1. 11. 9:20–11:00 laboratoř 84, Sat 8. 11. 7:30–10:05 laboratoř 84, Sat 15. 11. 15:45–18:20 laboratoř 84
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
At the end of this course the student will be able to: define the use of didactic tools in schools and teaching practice use the didactic tools in schools and teaching practice
Syllabus
  • Didaktictic tools
  • Interactive whiteboards
  • SW for IW
  • E-learning
  • Teaching programs
Literature
    recommended literature
  • KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika II. (Educational Technology II.). Brno: PedF MU, 2010. info
  • KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika I (Educational Technology I). Brno: PedF MU, 2009, 28 pp. info
  • ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
    not specified
  • VAŇKOVÁ, Šárka. Interaktivní tabule jako jeden ze současných trendů v hodinách hudební výchovy na základní škole (Interactive whiteboards as a current trend in music education in primary school). Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, vol. 8, No 1, p. 21-31. ISSN 1803-1331. URL info
  • BEDNÁROVÁ, Renáta and Ondřej DUFEK. Didaktické hry ve fyzice s využitím interaktivní tabule (PHYSICS DIDACTICAL GAMES USING INTERACTIVE WHITEBOARD). In Strategie technického vzdělávání v reflexi doby. ústí nad Labem, 2011, p. 6-9. ISBN 978-80-7414-353-3. info
  • BEDNÁROVÁ, Renáta and Ondřej DUFEK. Interaktivní tabule ve výuce fyziky (Interactiv Whiteboard in Physics). In RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. Moderní trendy v řípravě učitelů fyziky 5. Plzeň, 2011, p. 20-26, 6 pp. ISBN 978-80-261-0030-0. info
  • MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ and Aleš RUDA. Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků (Interactive board as the instrument for map skills development of pupils). 2010. info
  • ZOUNEK, Jiří. Elearning ve školním vzdělávání (Elearning in schooling). In PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, p. 277-281. ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Interaktivní tabule ve výuce němčiny. (Interactiv Board in the Teaching of German.). 2008. info
  • GRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003, 205 s. ISBN 8073150522. info
Teaching methods
lecture, consultation, project
Assessment methods
final project, discussion
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
The course is also listed under the following terms Autumn 2013, Autumn 2015, Autumn 2016, Autumn 2017.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2014, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2014/UOPK_8012