UPVK_0052 Management of Educational Institutions

Faculty of Education
Spring 2014
Extent and Intensity
0/0/.8. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Mgr. Jaroslav Morbacher (lecturer)
RNDr. Barbora Onderková (lecturer)
doc. JUDr. PhDr. Ivo Svoboda, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Mgr. Bc. Lucie Viková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
Purpose education subject is acquaint listener s pojetim and content drive upbringing and education v CR, main contemporary directions and conceptions and tool v oblasti drive education CR with a view to educationally educational institution. Base education will identification basic technologies and tool school management and their practical exercise v souladu s aktualnimi problems.
Syllabus
  • 1. Kurikulum 2. Content education 3. Czech school system 4. Repair and autonomy schools and education v CR 5. General training programme 6. Evaluation education and upbringing 7. Clime schools and clime classes 8. Legal basis drive education v CR
Literature
    required literature
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing školy. Online. 1. vyd. Zlín: EKKA, 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8. [citováno 2024-04-24] info
    recommended literature
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Online. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. 328 s. ISBN 9788073574949. [citováno 2024-04-24] info
  • SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketingové řízení školy. Online. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2006. 300 s. ISBN 8073571765. [citováno 2024-04-24] info
    not specified
  • EGER, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Online. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2006. 224 s. ISBN 8072385836. [citováno 2024-04-24] info
  • EGER, Ludvík. Personální řízení : (se zaměřením na školství). Online. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2004. 68 s. ISBN 8070837993. [citováno 2024-04-24] info
  • EGER, Ludvík. Strategie rozvoje školy. Online. 1. vyd. Plzeň: Cechtuma, 2002. 111 s. ISBN 80-903225-6-5. [citováno 2024-04-24] info
  • EGEROVÁ, Dana. Image školy. Online. Edited by Ludvík Eger. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2000. 22 s. ISBN 8070834404. [citováno 2024-04-24] info
  • Kultura školy. Online. Edited by Ludvík Eger - Dagmar Jakubíková. Vyd. 1. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2000. 31 s. ISBN 8070834412. [citováno 2024-04-24] info
  • Školský management I : mezinárodní sborník. Online. Edited by Ludvík Eger - Dagmar Jakubíková. 1. vyd. V Chebu: Západočeská univerzita, 1999. 106 s. ISBN 8070825871. [citováno 2024-04-24] info
  • EGER, Ludvík. Efektivní školský management. Online. Vyd. 1. Plzeň: Vydavatelství Západočeské univerzity, 1998. 224 s. ISBN 80-7082-430-1. [citováno 2024-04-24] info
Teaching methods
lectures, homework, consultation
Assessment methods
written test, oral exam, essay
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
Information on the extent and intensity of the course: 10 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2016, Spring 2017, Spring 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2014, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2014/UPVK_0052