UPVK_8001 Seminar to Bachelor Thesis 1

Faculty of Education
Spring 2016
Extent and Intensity
0/0/.4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Bc. Lucie Viková (lecturer)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Contact Person: Jana Jachymiáková
Supplier department: Department of Physics, Chemistry and Vocational Education – Faculty of Education
Timetable
Sat 30. 4. 11:10–12:50 učebna 7, Sat 7. 5. 16:40–19:15 učebna 64
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 13 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives
Main objectives of this course for students are: - explore quality accessible letters toward given problems, - express self words experimental questions or working hypothesis their baccalaureate work, - elaborate theoretic part baccalaureate work, draw conclusions for processing practical parts baccalaureate work.
Syllabus
  • . Introduction to the course • Methodological issues, following the literary field and Czech • Choice of topic outline of the thesis • Selection and processing methodology literature (pedagogy, psychology, didactics, subject) • The working hypothesis, research questions, hypothesis formulation • Methods of collecting documents • Preparation of the theoretical part of the thesis • Preparation for the practical part of the thesis • Standards for citing literature • Organizational security • Inserting elements of the thesis IS • Information for the defense of the thesis . Additional to these
Literature
    required literature
  • HOLOUŠOVÁ, Drahomíra. Jak psát diplomové a závěrečné práce. Online. 2., přeprac. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 110 s. ISBN 8070678410. [citováno 2024-04-23] info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Online. 3. vyd. Praha: Portál, 2012. 407 s. ISBN 9788026202196. [citováno 2024-04-23] info
  • CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Online. Vydání 1. Praha: Grada, 2007. 265 stran. ISBN 9788024713694. [citováno 2024-04-23] info
  • PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Online. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4. [citováno 2024-04-23] info
    recommended literature
  • OURODA, Karel. Odborná písemná práce studentů jako mimořádná příležitost k vynikající sebeprezentaci (Professional written work of students as an exceptional opportunity for an excellent self-presentation). Online. 1st ed. Beijing: Beijingská univerzita zahraničních studií, 2010, [citováno 2024-04-23] info
  • KOHOUTEK, Rudolf and Karel OURODA. Jak studovat. Online. Brno: CERM akademické nakladatelství, 2000. 20 s. ISBN 8072041517. [citováno 2024-04-23] info
  • SLANÝ, Antonín and Jaroslav NEKUDA. Jak /ne/napsat závěrečnou práci (How to write/ not to write a diploma thesis). Online. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1993. 86 pp. ISBN 80-210-0727-3. [citováno 2024-04-23] info
  • Pedagogický výzkum v zahraničí.. Online. Praha: Ústav školských informací (ÚŠI), 1990. 113 s. ISBN 8021100494. [citováno 2024-04-23] info
  • KERLINGER, Fred N. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum. Online. Vyd. 1. Praha: Academia, 1972. 705 s. [citováno 2024-04-23] info
    not specified
  • OURODA, Karel. Rozhovor ke 4. světovému fóru komparativní pedagogiky - Beijing 2011 (Interview at 4 World Forum Comparative Education - Beijing 2011). Online. 1st ed. Beijing, 2011, [citováno 2024-04-23] URL info
  • JANÍK, Tomáš and Petr KNECHT. Didaktická transformace učiva a učebnice: k roli didaktických znalostí obsahu autora učebnice. Online. In Kurikulum a učebnice. 2008. ISBN 978-80-210-4730-3. [citováno 2024-04-23] info
  • Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách : sborník z 3. mezinárodní konference : Brno, 27. a 28. června 1995. Online. Edited by Jan Sup. Brno: Cerm, 1997. 174 s. ISBN 8072040839. [citováno 2024-04-23] info
  • ŠIMONÍK, Oldřich. Pedagogický výzkum očima učitelů základních a středních škol (Pedagogical research by teachers of elementary and secondary schools). Online. In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: ČAPV a Ústav ped. věd FF MU, 1997. p. 98-101. ISBN 80-7204-083-9. [citováno 2024-04-23] info
  • ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). Online. In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994. p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2. [citováno 2024-04-23] info
Teaching methods
Tutorial Undertaking to self-instruction - elaboration project
Assessment methods
Elaboration project baccalaureate work, running tutorial project of baccalaureate work, credit. The subject to completion of the credit To obtain credit, a student must submit an project of baccalaureate work at least 4-5 A4 pages. Students will use when processing an project of baccalaureate work at least 3 different sources (eg, book, journal article, article from the web, etc.). Use of this site can be only one-third of all the sources. Required simultaneously active participation in the seminar, that is, the execution output (with the option to add the output multimedia presentations, the correct answers to the questions raised by the teacher, etc., thinking about the specified topic and undisturbed course teaching other matters that are not related to the study topic).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the extent and intensity of the course: 5 hodin.
The course is also listed under the following terms Spring 2014, Spring 2015, Spring 2017, Spring 2018.
  • Enrolment Statistics (Spring 2016, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/spring2016/UPVK_8001