VIKMB33 Laboratoř vzdělávacích technologií

Filozofická fakulta
jaro 2016
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Pavla Vizváry, Ph.D. LL.M. (pomocník)
Garance
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Rozvrh
Út 14:10–15:45 L11
Předpoklady
Základní počítačová gramotnost a kladný vztah k technologiím.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět se bude v tomto semestru věnovat problematice přípravy a tvorby multimediálních a interaktivních učebních materiálů.
  • Studenti si osvojí tyto dovednosti:
  • Základy sazby elektronických dokumentů
  • Práce se systémem Triobo
  • Uživatelské testování, práce se statistikami čtenosti a chování uživatelů
  • Multimedializace klasického obsahu
  • Design interaktivních publikací pro web
  • Design interaktivních publikací pro tablet
  • Osnova
    • Kurz se věnuje celkové koncepci designu vzdělávacích materiálů, které mají formu elektronického dokumentu určitého pro tablet, případně pro web. Většina semestru bude věnována tvorbě a návrhu těchto dokumentů a to v různých modelech spolupráce s autory základních textů. Důraz bude kladen na práci se systémem Triobo, ale letmo se dotkneme také dalších aplikací či nástrojů (iSpring, InDesign, …).
    • Kurz kombinuje technické a grafické kompetence studentů s didaktickým a pedagogickým vhledem do problematiky.
    Literatura
      povinná literatura
    • SIEMENS, George. Duplication theory of educational value. 2011. [cit. 2013-08-23]. Dostupný z WWW: http://www.elearnspace.org/blog/2011/09/15/duplication-theory-of-educational-value/.
    • BRDIČKA, Bořivoj. Dělá z nás Google hlupáky?. Metodický portál: Články [online]. 22. 09. 2008, [cit. 2013-08-22]. Dostupný z WWW: http://spomocnik.rvp.cz/clanek/11771/. ISSN 1802-4785.
    • ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni. 104 s. ISBN 9788070439678. 2010. info
      doporučená literatura
    • WEINSTEIN, Stephen. The Multimedia Internet (Information Technology: Transmission, Processing and Storage). Springer. 386 s. ISBN 0387236813. 2005. info
    • WOLF, Lars Christian. Resource management for distributed multimedia systems. Boston: Kluwer Academic Publishers. x, 145 s. ISBN 0-7923-9748-7. 1996. info
    Výukové metody
    Studenti pod vedením lektora připravují interaktivní multimediální publikace, diskutují o jejich vlastnostech a struktuře, testují a hodnotí výsledky své práce. Jen mimořádně jsou zařazeny výkladové části.
    Metody hodnocení
    Vytvoření vlastního multimediálního interaktivního materiálu (ze zadaných nebo jinak smluvených podkladů) v přiměřené kvalitě a rozsahu. Využívání systému Triobo (http://www.triobo.com/cz/) a dalších nástrojů.
    Další komentáře
    Studijní materiály
    Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2014, podzim 2014, jaro 2015, podzim 2015, podzim 2016, jaro 2017, podzim 2017, jaro 2018, podzim 2018.