VIKMB45 Digital Marketing Strategy

Faculty of Arts
Autumn 2015
Extent and Intensity
1/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
Teacher(s)
Ing. Jindřich Fáborský, MSc (lecturer)
PhDr. Ladislava Zbiejczuk Suchá, Ph.D. (assistant)
Guaranteed by
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Contact Person: Mgr. Alžběta Šašinková, Ph.D.
Supplier department: Division of Information and Library Studies – Department of Czech Literature – Faculty of Arts
Timetable
Thu 12:30–14:05 Zahraniční oddělení
Prerequisites (in Czech)
Jediným předpokladem pro studium je zájem o reklamu, digitální marketing či marketing v obecném pojetí.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 20 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/20, only registered: 0/20, only registered with preference (fields directly associated with the programme): 0/20
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je předat komplexní základ teoretických i praktických znalostí pro práci v oboru digitálního marketingu. Snahou je uchopit digitální marketing jako součást širší marketingové teorie a vysvětlit jeho roli z pohledu společností různých velikostí. Předmět dále nabízí především prakticky využitelné znalosti o aktuálních nástrojích digitálního marketingu: vyhledávačích, placené reklamě, sociálních médiích, webové analytice, e-mailovém marketingu a dalším. Cílem je naučit se správně přemýšlet o oboru, ale také se naučit co nejvíce praktických dovedností.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod - Vymezení pojmů a motivace ke studiu oboru Vymezení pojmů marketingová strategie, taktika, role digitálního marketingu a jeho ukotvení do akademických teorií marketingu a podnikání. Seznámení s aktuálním stavem trhu - nabídky a poptávky po digitálním marketingu v ČR a ve světě. Jak se provádí definice cílů a výběr nástrojů k jejich dosažení? 2. Marketing ve vyhledávačích Jaká je role vyhledávačů, srovnávačů a katalogu v digitálním marketingu podniků různých velikostí a jaká u podnikání založených čistě na internetu? Co je to SEO, kdy vzniklo, jaké metody využívá a kolik stojí? Jak začlenit vyhledávače a srovnávače do širší marketingové strategie a jaké je třeba podniknout exekutivní kroky? 3. Placená reklama na internetu Teoretický i praktický úvod do všech běžných forem placené internetové reklamy: PPC reklama, klasický a programatický nákup display reklamy, RTB, remarketing a dynamický remarketing. Začlenění nástrojů placené reklamy do širší strategie digitálního marketingu. 4. Social media marketing, E-mailing, Affiliate a další Přehled dalších více či méně využívaných nástrojů digitálního marketingu: Sociální média, E-mailing, Affiliate, Optimalizace konverzního poměru, PR na internetu, dlouhodobá práce se zákazníkem za pomocí digitálních nástrojů, mobilní marketing, personalizace obsahu, videomarketing. 5. Webová analytika a její využití v digitálním marketingu Praktický úvod do světa procesů webové analytiky a praktická aplikace znalostí z předchozích seminářů. Jak pomáhají analytické nástroje (zejména Google Analytics) ve vyhodnocování aktivit digitálního marketingu a zvyšování výkonu kampaní a jaké mají limity? 6. Čistě praktický seminář - analyzujeme reálné případové studie Poslední seminář se sestává z diskusí nad reálnými případovými studiemi aplikací digitálního marketingu českými firmami. Student tak uvidí aplikaci veškerých probíraných nástrojů, a získá mj. další podklady pro zpracování semestrálního projektu.
Literature
    recommended literature
  • KOLEKTIV. Online marketing. Praha. 2014. 216 stran. ISBN 9788025141557
  • CHATERS, B. Mastering Search Analytics. 2011. 400 stran. O'Reilly Media ISBN 978-1-4493-0265-8
  • KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 456 s. ISBN 9788025129647. info
Teaching methods (in Czech)
Praktické semináře, diskuse, reálné případové studie, individuální semestrální projekt
Assessment methods (in Czech)
33 % aktivita na hodiny, 33 % individuální semestrální projekt - vytvoření strategie digitálního marketingu pro vlastní projekt, 33 % ústní zkoušení
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is also listed under the following terms Autumn 2014, Autumn 2016.
  • Enrolment Statistics (Autumn 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2015/VIKMB45