ZUR293 Management a marketing multimédií

Fakulta sociálních studií
podzim 2015
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
St 11:30–13:00 P52
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studenty s principy managementu a marketingu multimédií. Důraz je kladen na on-line média. Účastníci si osvojí teoretické znalosti, získají rozhled a také dovednosti užitečné při působení v mediálních a příbuzných organizacích na místech řadových pracovníků i, a to zvláště, na místech nižšího a středního managementu. Vědomosti mohou pak sloužit i jako základ znalostí pro vyšší management. V kurzu budou mimo jiné využívány semináře s hosty z praxe. Kurz seznamuje s vnitřní organizací mediálních společností, zvláště redakcí v tištěných i elektronických médiích, ale také oddělení distribuce a inzerce. Dotýká se také reklamních agentur a agentur public relations. Definuje rovněž profese a funkce zajišťující řízení a provoz mediálních společností. Pozornost je věnována i ekonomickým aspektům provozu veřejnoprávních a komerčních tištěných a elektronických médií. Tvorbou konkrétních mediálních projektů a diskuzí o nich pak získají studenti dovednosti, které mohou využít ve své budoucí praxi.
Osnova
  • 1. Principy managementu, řízení lidí a marketingu, specifika v médiích s důrazem na on-line média 2. Mediální (multimediální) společnosti v České republice (a ve světě), vlastnictví, struktura a organizace, rozdíly mezi tištěnými a elektronickými médii (rádio, TV, internet); reklamní a PR agentury 3. Rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii (management, marketing, obsah, ekonomika – tištěná a elektronická média); Profese v tištěných a elektronických médiích, personalistika (motivace, odbory) 4. Vztah redakce – odbyt – inzerce (komunikace oddělení, samostatnost redakce); Inzerce, struktura, fungování; Distribuce (odbyt), struktura, fungování, péče o předplatitele (návrhy akcí), self promotion, reklama, mediální partnerství 5. Struktura, organizace a fungování multimediální redakce (rozdíly oproti klasické redakci), struktura pracovního dne; Operativní řízení a rozhodování redakce; Redakční plánování, koncepce, vize, praktická organizace porady, praktické plánování) 6. Kontakt se čtenáři, diváky, posluchači (návrhy akcí); Vytváření rubrik, seriálů (návrhy); Tvorba multimediálních projektů, prezentace, diskuze
Literatura
    povinná literatura
  • ČUŘÍK, Jaroslav a Rudolf BURGR. Nové trendy v médiích. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 239 s. ISBN 9788021058392. URL info
  • MOTAL, Jan a Milan FRIDRICH. Nové trendy v médiích. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 223 s. ISBN 9788021058392. URL info
  • RUSS-MOHL, Stephan. Žurnalistika : komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Translated by Hana Bakičová. 1. vyd. Praha: Grada, 2005, 292 s. ISBN 8024701588. info
  • JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 80-7178-697-7. info
  • KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 9788024742083. info
  • KOTLER, Philip. Marketing od A do Z :osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Translated by Hana Škapová. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2003, 203 s. ISBN 80-7261-082-1. info
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích : prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 9788025133200. info
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 9788024748436. URL info
  • JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2012, 271 stran. ISBN 9788024743547. URL info
  • Media and convergence management. Edited by Sandra Diehl - Matthias Karmasin. Berlin: Springer, 2013, xxv, 376. ISBN 9783642361623. info
    doporučená literatura
  • BERKLEY, Holly. Marketing in the new media. Bellingham: Self-Counsel Press, 2007, xii, 162. ISBN 9781551807317. info
  • Handbook of media management and economics. Edited by Alan B. Albarran - Sylvia M. Chan-Olmsted - Michael O. Wirth. Mahwah, N.J.: L. Erlbaum Associates, 2006, xviii, 750. ISBN 080585004X. URL info
  • Making online news : newsroom ethnographies in the second decade of internet journalism. Edited by David Domingo - Chris Paterson. New York: Peter Lang, 2011, xx, 185. ISBN 9781433110641. info
  • GEISSLER, Kyle. Small/medium market models of media convergence in the Midwest : bringing together print and broadcast newsrooms. Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, 2009, ii, 75. ISBN 9783639105674. info
  • TREADAWAY, Chris a Mari SMITH. Marketing na Facebooku : výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025133378. info
  • MILLER, Michael. Internetový marketing s YouTube : průvodce využitím on-line videa v byznysu. Translated by Jiří Huf. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 296 s. ISBN 9788025136720. info
  • CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace : pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 169 s. ISBN 9788024742342. URL info
  • TELLIS, Gerard J. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 2000, 602 s. ISBN 8071699977. info
  • Tyranie médií. Edited by Ignacio Ramonet, Translated by Michal Pacvoň. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2003, 226 s. ISBN 8020410376. info
  • FORET, Miroslav a Jana STÁVKOVÁ. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada, 2003, 159 s. ISBN 8024703858. info
    neurčeno
  • MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Translated by Hana Antonínová. Čtvrté, rozšířené a p. Praha: Portál, 2009, 639 stran. ISBN 9788073675745. info
  • MCDONALD, Malcolm a Peter MORRIS. Škola marketingu : ilustrovaný průvodce pro manažery. Translated by Hana Whitton. 1. vyd. Praha: JK, Jan Kanzelsberger, 1992, 103 s. ISBN 8085387050. info
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Translated by Martin Machek - Tomáš Juppa. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 9788024741505. URL info
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Mediální komunikace pro management. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2011, 153 s. ISBN 9788024736297. URL info
  • BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2012, 183 s. ISBN 9788024737805. URL info
  • TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média : media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 9788025134573. info
Výukové metody
Přednášky, na nichž jsou studenti seznamováni s jednotlivými tématy podle osnovy kurzu, doplněné teoretickou přípravou, samostudiem odborné literatury a dalších zdrojů (především tištěných a online médií) podle doporučení vyučujícího. Studenti mohou podle potřeby a po předchozí domluvě s vyučujícím využívat také individuální osobní konzultace nebo konzultace prostřednictvím e-learningu. Posluchači budou rovněž vytvářet a prezentovat samostatné práce a praktické týmové projekty.
Metody hodnocení
Tematické přednášky, studium předepsané literatury, tvorba samostatných prací a vypracování praktických projektů. Kurz je ukončen písemným testem, který prověřuje znalosti z předepsané literatury i praktické dovednosti. Podmínkou k úspěšnému zakončení je rovněž přijetí všech zadaných písemných prací a úkolů.
Informace učitele
V době výuky kurzu budou ve studijních materiálech v IS zveřejňovány všechny důležité doplňující informace a podklady související s kurzem (jeho začátkem, průběhem a ukončením). During the course, all the important additional information and documents associated with the course (its beginning, organisation and completion) are to be published in the study materials folder in the Information System (IS).
Podvodné plnění studijních povinností: Výuka na FSS MU předpokládá, že studenti znají studijní předpisy a že se nedopouštějí podvodného plnění studijních povinností, zejména opisování u zkoušek a plagiátorství, tedy vydávání cizích myšlenek za vlastní a přebírání myšlenek jiných autorů bez uvedení autorství. Plagiátorství patří k nejzávažnějším etickým proviněním v akademickém prostředí, popírá poslání univerzity i smysl studia. Z právního hlediska je plagiátorství krádeží cizího duševního vlastnictví. Podvodné plnění studijních povinností nemůže být za žádných okolností na FSS tolerováno. Každý případ podvodného chování bude trestán nejpřísnější sankcí, a to nepodmínečným vyloučením ze studia. Studentům doporučujeme co nejdůkladněji se seznámit s problémem plagiátorství a se způsoby, jak se mu vyhnout.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, podzim 2009, podzim 2010, jaro 2012, jaro 2013.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/ZUR293