ZUR370b Radio R II.

Faculty of Social Studies
Spring 2015
Extent and Intensity
0/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. MgA. Jan Motal, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Contact Person: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Supplier department: Department of Media Studies and Journalism – Faculty of Social Studies
Timetable
Tue 15:15–16:45 Rádio 544
Prerequisites (in Czech)
SOUHLAS
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 25 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Kurz je zaměřen na osvojení praktických dovedností organizace rozhlasové práce v prostředí studentského média Radio R. Studenti a studentky zastávají zodpovědnou pozici, vedou samostatný projekt, redakci či vedou celé oddělení média (produkce a propagace, program, spolupráce, lidské zdroje). Na základě této zkušenosti jsou po ukončení kurzu schopni vést kolektiv, koordinovat jeho činnost vzhledem ke zvoleným cílům a hodnotit jejich dosažení, to vše v rámci rozhlasové praxe.
Syllabus (in Czech)
  • Organizace práce, time management
  • Motivace, práce s talentem
  • Metody řízení v komunitním médiu
  • Metody hodnocení tvůrčí práce
  • Webové rádio jako manažerský problém
  • Využití výzkumu v rozhlasové práci
Literature
    required literature
  • JACKSON, Phil. Sacred Hoops: Spiritual Lessons of a Hardwood Warrior. Hyperion 2006.
  • MCCOY, Quincy. No static : a guide to creative radio programming. San Francisco: Backbeat Books, 1999, xiv, 272. ISBN 0879307072. info
  • PRIESTMAN, Chris. Web radio : radio production for internet streaming. Boston: Focal, 2002, xx, 275. ISBN 0240516354. info
  • TOMAN, Ivo. Motivace zvenčí je jako smrad - ... za pár hodin se vyvětrá. Taxus International 2010.
    recommended literature
  • BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 9788087500019. info
Teaching methods
Lectures, class discussion, homework, reading.
Assessment methods
Essays, final presentation.
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Spring 2011, Autumn 2011, Spring 2012, Autumn 2012, Spring 2013, Spring 2014, Autumn 2014, Autumn 2015, Spring 2016, Autumn 2016, Spring 2017, Autumn 2017, Spring 2018, Autumn 2018, Spring 2019.
  • Enrolment Statistics (Spring 2015, recent)
  • Permalink: https://is.muni.cz/course/fss/spring2015/ZUR370b