ZUR393m Films - writing the screen outline

Fakulta sociálních studií
podzim 2015
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Richard Milner (přednášející)
Mgr. Pavel Sedláček (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The main aim of the subject: Students will be able to understand more how film screenwriting is accomplished. They will gain an insight into the world of making well-known American films.
Osnova
  • ASSIGNMENTS: three outlines and viewing of all films, one before each class. TEXTS: Story by Robert McKee. FILM LIST: The Kid Stays In The Picture – Brett Morgen from memoir by Robert Evans. The Graduate – Calder Willingham. Butch Cassidy and the Sundance Kid – William Goldman. Point Break – W. Peter Iliff. Annie Hall – Woody Allen and Marshall Brickman. Chinatown – Robert Towne. Jackie Brown – Quentin Tarantino – adapted from Elmore Leonard’s novel Rum Punch. Breaking Bad (Episodes 12, 12 and 13) – Vince Gilligan and team. CLASROOM: Using examples from the film list, Milner will give lectures on the following with remaining class time dedicated to student participation and mutual assistance under Milner’s guidance. GENRES - overview, viewer expectation and the importance of writing within genres. THEME - deciding what the film should be about. Culture in America - at the time. CHARACTERS – understanding the difference between a character and a person, character description and the importance of contrast. PLOT – three-act compared to other forms with and without subplots, the turning point, act climaxes, and the power of withholding information. OUTLINE – Describing the scenes and the action in a card file stack first. DIALOGUE – beats. SCENE TROUBLESHOOTING – scene imperatives. SCREENWRITES GUILD – why it exists. Project registration. DISCUSSION of Copyright, Agents, Producers, Directors, Production Package, Attorneys, and Career Routes.
Výukové metody
film screening, presentation, class discussion
Metody hodnocení
Students are expected to attend (100%) classes. Assignments: three outlines and viewing of all films, one before each class.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
THURSDAY, 12th Nov 2015, from 8am to 9.30am, room U34 + 5pm - 8.15pm, room U34, Faculty of Social Studies, Joštova 10 FRIDAY, 13th Nov 2015, from 8am to 1pm, room U34, , Faculty of Social Studies, Joštova 10 THURSDAY, 19th Nov 2015, from 8am to 9.30am, room U34 + 5pm - 8.15pm, room P22, , Faculty of Social Studies, Joštova 10 FRIDAY, 20th Nov 2015, from 8am to 1pm, room U33, Faculty of Social Studies, Joštova 10
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.
Výuka probíhá blokově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2015/ZUR393m