ZUR393o Trends of Digital Technology and Smart Media

Fakulta sociálních studií
jaro 2016
Rozsah
1/1. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Katalin Feher, PhD (cvičící), Mgr. Pavel Sedláček (zástupce)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Ing. Bc. Pavlína Brabcová
Dodavatelské pracoviště: Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
St 6. 4. 18:45–20:15 Studio 527, 18:45–20:15 Studio 527, Čt 7. 4. 15:15–18:44 Studio 527, St 13. 4. 18:45–20:15 Studio 527, Čt 14. 4. 17:00–18:44 Studio 527, St 20. 4. 18:45–20:15 Studio 527, Čt 21. 4. 15:15–18:44 Studio 527, Čt 5. 5. 15:15–18:44 Studio 527, St 11. 5. 18:45–20:15 AVC, Čt 12. 5. 17:00–18:44 Studio 527
Předpoklady
• Min. English knowledge: B2 level of the Common European Framework of Reference for Languages • One-page motivation letter to application: explaining the motives for attending the course. Language: English
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Mateřské obory/plány
předmět má 14 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
• To achieve an understanding of the digital/smart environments and services via terms, theories, trends and case studies • To be able to correctly analyse new media phenomena with social-cultural-business embededness and consequences • To provide alternative guide for a digital carrier and/or managing digital footprints
Osnova
  • 1. Introduction to the course 2. Framework of digital technology 3. New and smart media 4. Big data and surveillance culture 5. Networks and mobilisation 6. Presentations: analysing case studies 7. New media applications I. Remixed media 8. New media applications II. VR & AR 9. Idea companies and services 10. Simulations: draft of an idea company/service 11. Theories and applications of digital footprints 12. Presentation: planning of digital identity 13. Summary and future visions
Výukové metody
• Lectures • Individual/pair/group work • Discussions of relevant issues tackled in the lectures and presentations/simulation • Student oral presentations with short ppt/prezi/keynote file and enclosed written assignments
Metody hodnocení
• Assignment #1: Presentation: case study analysis – 20% • Assignment #2: Simulation: idea company/service – 30% • Assignment #3: Presentation: digital identity – 30%
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Suggested academic sources • Flew, T. (2014) New Media. An Introduction. 4th Edition. Melbourne: Oxford University Press. • Hjarvard S (2013) The Mediatization of Culture and Society. London: Routledge. • Jenkins, H. (2006) Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York: New York University Press. • Manovich, L. (2002) The language of new media. Cambridge: MIT Press. • Pariser, E. (2012) The Filter Bubble: How the New Personalized Web Is Changing What We Read and How We Think. London: Penguin Books. Suggested trend reports • Gartner (2016) Gartner hype cycle. Online: http://www.gartner.com/technology/research/methodologies/hype-cycle.jsp • Ericsson (2015) 10 hot customer trends. Online: http://www.ericsson.com/res/docs/2014/consumerlab/ericsson-consumerlab-10-hot-consumer-trends-2015.pdf • Ericsson (2016) Operational principles. Online: http://www.slideshare.net/Ericsson/operational-principal-brochure • The Pew Research Center (2012) Privacy management on social media sites. Online: http://www.pewinternet.org/2012/02/24/privacy-management-on-social-media-sites/
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován jednorázově.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/jaro2016/ZUR393o