ZUR718 Management a marketing médií

Fakulta sociálních studií
podzim 2006
Rozsah
0/0. 8 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Bc. Jan Hanák
Rozvrh
So 7. 10. 16:00–17:40 P24, So 4. 11. 16:00–17:40 P24, So 2. 12. 16:00–17:40 P24
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 15 mateřských oborů, zobrazit
Osnova
  • Cíl kurzu: Cílem kurzu je pomocí tematických přednášek, studia předepsané literatury, psaní samostatných prací a vypracování praktických úkolů seznámit studenty s principy managementu a marketingu v médiích. Kurz seznamuje s vnitřní organizací mediálních společností, zvláště redakcí v tištěných i elektronických médiích, ale také oddělení distribuce a inzerce. Definuje profese a funkce zajišťující řízení a provoz mediálních společností. Pozornost je věnována i ekonomickým aspektům provozu veřejnoprávních a komerčních tištěných a elektronických médií. Zakončení kurzu: Zápočet se koná formou písemného testu, který prověřuje znalosti z předepsané literatury i praktické dovednosti. Podmínkou připuštění k zápočtu je přijetí všech zadaných písemných prací a úkolů. Obsahové rozvržení kurzu: 1. Úvod do kurzu 2. Principy managementu, řízení lidí a marketingu, specifika v médiích. 3. Mediální společnosti v ČR, vlastnictví, struktura a organizace, rozdíly mezi tištěnými a elektronickými médii (rádio, TV, internet) 4. Rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii (management, marketing, obsah, ekonomika tištěná elektronická média) 5. Profese v tištěných a elektronických médiích, personalistika (motivace, odbory) 6. Vztah redakce odbyt inzerce (komunikace oddělení, samostatnost redakce) 7. Inzerce, struktura, fungování 8. Distribuce (odbyt), struktura, fungování, péče o předplatitele (návrhy akcí), self promotion, reklama, mediální partnerství (návrhy) 9. Struktura, organizace a fungování redakce, struktura pracovního dne 10. Operativní řízení a rozhodování redakce 11. Redakční plánování, koncepce, vize, praktická organizace porady, praktické plánování) 12. Kontakt se čtenáři, diváky, posluchači (návrhy akcí) 13. Vytváření rubrik, seriálů (návrhy) 14. Závěrečný test Literatura Bartošek, J.: Kultura manažerské komunikace, Zlín 2000 Bárta V. Bártová, H.: Výzkum trhu a chování spotřebitele, Praha, Vysoká škola ekonomická 1993 Foret, M.: Marketingová komunikace, Brno, Masarykova univerzita 1997 Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum, Jak poznávat své zákazníky, Praha, Grada Publishing 2003 Jirák, J. Kopplová, B.: Média a společnost, Praha, Portál 2003, str. 7484 Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Victoria Publishing, a. s. 1995 Kotler, P.: Marketing od A do Z, Praha, Management Press 2003 Kunczik, M.: Základy masové komunikace, Praha, Karolinum 1995, str. 6368, 7884, 114118 McDonald, M. H. B. Morris, P.: Škola marketingu, Praha, Jan Kanzelsberger 1992 Mc Nair, B.:Sociologie žurnalistiky, Praha, Portál 2004, str. 6470, 103107 McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Praha, Portál 1999 Ramonet, I.: Tyranie médií, Praha, Mladá Fronta 2003, str. 73112 Světlík, J.: Marketing a reklama, Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2003 Tellis, G. J.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing 2000
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Tento předmět si zapisují studenti/ky imatrikulačních ročníků 2004/2005 a 2005/2006, kteří nebudou na oboru MSŽU zpracovávat a odevzdávat bakalářskou práci.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2009, jaro 2010, podzim 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013.