AJB_GAME Hry a aktivity pro výuku AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bronislav Sobotka (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJB_GAME/01: So 3. 10. 8:30–13:30 učebna 57, So 12. 12. 8:30–13:30 učebna 57, B. Sobotka
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 15 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/15, pouze zareg.: 0/15, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/15
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
The main aim of the course is to present (and have first-hand experience with) various games and activities for every occasion and also to look at the basic principles for creating and leading your own original games and activities.
Osnova
  • The first block will focus on introducing various kinds of games and activities for all sorts of purposes. First we will try the activity ourselves (hands-on experience) and then we will discuss what the activity is good for, why it worked (or did not work) and what other kind of activities can be designed with the same principals in mind. We should try many different activities from ready-to-use warm-ups and ice-breakers through speaking fast moving games to more challenging psychological activities. Before the second block there will be short reading assignments for students to do and mainly the task to create their own activities and games (and upload them on Moodle). The second block will consist of trying out the activities created by the students and discussing them and also the way they were presented and lead by the students. After finishing the course you should have not only a list of original activities in your pocket, but also be ready to design and lead many more on your own.
Literatura
  • HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. ISBN 9788024728162. URL info
  • PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vydání 1. Praha: Portál, 2008, 205 stran. ISBN 9788073673536. info
  • Zlatý fond her : hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Edited by Ivo Jirásek. Vydání druhé. Praha: Portál, 2008, 155 stran. ISBN 9788073675066. info
  • MARTIN, Andy, Daniel FRANC a Daniela SOBKOVÁ ZOUNKOVÁ. Outdoor and experiential learning : an holistic and creative approach to programme design. London: Gower, 2004, xv, 198. ISBN 056608628X. info
  • HERMOCHOVÁ, Soňa a Jan NEUMAN. Hry do kapsy : sociálně psychologické, motorické a kreativní hry. II. 1. vyd. Praha: Portál, 2003, 1 sv. (růz. ISBN 80-7178-673-X. info
Výukové metody
Presentation, discussion, preparation and presentation of activities, reading, active participation in activities
Metody hodnocení
attendance, reading assignments, presentation of activities in the second block course
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2015/AJB_GAME