ZS1MK_A4A Praktický jazyk AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2016
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Tamara Váňová (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_A4A/01: Pá 23. 9. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 30. 9. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 7. 10. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 14. 10. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 21. 10. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 4. 11. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 11. 11. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 18. 11. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 25. 11. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 2. 12. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 9. 12. 9:20–11:00 Dětské centrum, Pá 16. 12. 9:20–11:00 Dětské centrum, A. Dobrovolná
Předpoklady
ZS1BK_AJ3A Jazyková cvičení 3A && ZS1BK_A3B Praktický jazyk AJ
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The main objective of the course is to develop speaking, reading, writing and listening skills at B2 level. At the end of the course students should be able to: discuss everyday topics, communicate in everyday situations, read and listen to authentic texts at the upper-intermediate level and communicate in the language fluently.
Osnova
  • The syllabus includes: speaking activities reading comprehension writing narratives listening comprehension
  • interaction. Students will participate in weekly activities and complete work outside of class in the coursebook and on Moodlinka.
  • New Cutteing Edge Upper Intermediate, units 1 - 6, revision of verb forms, forming nouns, gerunds and adjectives, verb forms in the narrative, perfect tenses, articles.
  • Topics: Life circles, Feelings, Doing quizes, Achievements, How to... (making a list of tips).
Literatura
    povinná literatura
  • Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Student´s Book
    doporučená literatura
  • Cunningham, Sarah, Moor, Peter: New Cutting Edge, Upper-Intermediate, Workbook
  • HASHEMI, Louise a Raymond MURPHY. English grammar in use supplementary exercises : with answers. Cambridge: Cambridge University Press, 2004, vi, 136. ISBN 0521755484. info
  • ALTMAN, Roann a Raymond MURPHY. Grammar in use : reference and practice for intermediate students of English. Edited by William E. Rutherford. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, 267 s. ISBN 0521348439. info
Výukové metody
lectures, class discussion, pair work, group work, brainstorming, individual assignments, online work
Metody hodnocení
Students have to pass 2 continuous tests (passmark - 70%) focused on the vocabulary and grammar covered during the term, prepare a short presentation to revise the previous subject matter, contribute to moodlinka forum 5 times per semester, work on moodlinka course regularly and submit an essay on given topic. During final oral exam they prove their overall grammar and vocabulary knowledge (70%). Students have to prepare for lessons throughout the whole term and do homework for each lesson, which is the base for their active participation in the seminars. Most of the work is based on students' self-study.
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
V TOMTO SEMESTRU JE TAKTÉŽ MOŽNÉ SKLÁDAT JAZYKOVOU ZKOUŠKU. NEUKAZUJE-LI SE VÁM JAZYKOVÁ ZKOUŠKA V NABÍZENÝCH PŘEDMĚTECH, JE TŘEBA UČINIT URČITÉ FORMÁLNÍ KROKY. A TO PROTO, ŽE PREREKVIZITOU JAZYKOVÉ ZKOUŠKY JE AJ4A. PRO DALŠÍ INFO: KONTAKT: gabriela.oaklandova@gmail.com
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.