PFEBAN E-banking

Ekonomicko-správní fakulta
jaro 2008
Rozsah
1/2/0. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. (přednášející)
prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc.
Katedra financí – Ekonomicko-správní fakulta
Kontaktní osoba: Iva Havlíčková
Rozvrh
každé liché úterý 7:40–9:15 P403
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PFEBAN/1: Út 14:35–16:15 VT105, J. Dvořák
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/24
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Osnova
  • Tématický plán přednášky 1. Systém a model elektronického obchodu 2. Obchod a elektronické obchodování 3. Internetové obchodování a e-business 4. Modely elektronického obchodu 5. Vlastnosti elektronického obchodu 6. Strategické řízení elektronického obchodu 7. Elektronické bankovnictví jako součást elektronického obchodu 8. Možnosti elektronického bankovnictví 9. Ekonomické a právní předpoklady funkčnosti elektronického obchodu 10. Přímé bankovnictví v ČR a EU 11. Bezpečnost elektronického obchodu a elektronického bankovnictví 12. Možnosti elektronického bankovnictví 13. Modely elektronického bankovnictví 14. Vývojové trendy elektronického obchodu a elektronického bankovnictví Tématický plán semináře 1. Trendy v rozvoji informační společnosti 2. Možnosti internetu v e-Europe 3. Model komunikace člověk - virtuální prostředí obchodu 4. Systémové vymezení elektronického obchodování a bankovnictví 5. E-government a elektronický obchod a e-banking 6. Informační a komunikační technologie v e-commerce 7. Strategické řízení systémů a model e-bankingu 8. Informační zdroje o e-bankingu 9. Význam internetového bankovnictví 10. Informační zdroje modelů e-bankingu 11. Zkušenosti studentů s e-bankigem 12. Bezpečnost e-commerce 13. Příprava modelu e-bankingu pro kolokvium 14. Prezentace a řízená diskuse k modelům e-bankingu
Metody hodnocení
Systematická pozornost studentů musí být soustředěna na výklad koncepčních otázek v přednáškových blocích, cílevědomě se připravovat na uvedená témata seminářů a to: § pochopením látky z přednášek, § studiem uvedené literatury, § vyhledáváním nových informačních zdrojů ve virtuálních knihovnách světa s cílem přinášet moderní pohledy do uvedených seminárních témat, § aktivně se zapojovat do odborných diskusí v rámci přednášek a seminářů, využívat průběžně konzultačních hodin s vyučujícím, § postupně si připravovat písemné vyjádření (v elektronické formě) svého odborného vystoupení na kolokviu. Aktivní účast na uvedených seminářích a fundované vystoupení na závěrečném kolokviu včetně odborné diskuse k dalším tématům, znamená úspěšné ukončení tohoto předmětu.
Informace učitele
Literatura ke studiu a) povinná DVOŘÁK,J. E-banking. Elektronická skripta MU ESF b) doporučená základní informační zdroje BARTLETT, M. Next Job In Online Banking: Getting Ready For New Wave Of Adopters Credit Union Journal, New York, 21. duben 2003, roč. 7, č. 16, s. 22. ISSN: 15215105 BAYOT, J. Banks Offer Sweeteners To Paying Bills Online. New York Times, New York, 21. duben 2003, s C.1 ISSN: 03624331 BILLS, S. In Brief: Fees Generate Profit At Online Resources. American Banker, New York, 28. duben 2003, roč 168, č. 80, s. 19. ISSN: 00027561 BRUNO, M. The Anatomy of an Anomaly ; How A traditional institution like Bank Of America is making huge waves in the internet banking business. Bank Technology News. 5. května 2003. New York, roč. 16, č. 5, s. 26. ISSN: 10603506 COURACHANE, M., Nickerson, D., Sullivan, R. Investment in internet banking as a real option: theory and tests. Journal of Multinational Financial Management, roč. 12, č. 4-5, říjen - listopad 2002, s. 347-363 ČELUSTKA, E. Internetové bankovnictví v ČR - bouda na zákazníky? [online]. c2002, poslední revize 21. 11. 2002 [cit. 23.3.2003]. Dostupné z < http://www.e-komerce.cz/ec> ČERMÁK, P. mBusiness exploze příležitostí, IV. ročník konference Internet a konkurenceschopnost podniku Sborník přednášek Zlín, Academia centrum, 1. vyd. Zlín: Fakulta managementu, Univerzita Tomáše Bati Zlín, 2002. ISBN 80-7318-060-X. FRANCU, M. Internet pro podnikatele, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-623-3. GJERTSEN, A., L. NetBank Web Push Seeks Auto, Homeowners Clients. American Banker, New York, 15. duben 2003, roč 168, č. 72, s. 9. ISSN: 00027561 GRUBLOVÁ, E. aj. Internetová ekonomika, 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2002. ISBN 80-7329-006-6. HOENIG, J., PRAŽÁK, B. Banky bez poboček. Ekonom, 2000, č. 16. HRADIL, D. Bez internetu ani ránu průvodce online bankovnictvím. [online]. c2003, poslední revize 01.01.2003 [cit. 14.03.2003]. Dostupné z http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=1493 HRNČÍŘ, P. Bojíte se používat platební karty na Internetu? Internet, 2003, č. 3. MACHALA, K. E-bankovnictví: více klientů, bank a služeb. Bankovnictví, 2001, č. 04. POPELKA, T. Banka pro podnikavé. Ekonom, 2000, č. 40. PŘÁDKA, M., KALA J. Elektronické bankovnictví, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-328-5. RYBKA, M., MALÝ, O. Jak komunikovat elektronicky, 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0208-8. STRIA, J. Bezpečnost internetového bankingu. [online]. c2001, poslední revize 25.07.2001 [cit. 14.03.2003]. Dostupné z http://www.seminarky.cz physics.muni.cz/fo STRUSKA, Z. Boj o "i-klienty" [online]. c2001, poslední revize 9. 08. 2001. [cit. 6.5.2003]. Dostupné z http://www.mesec.cz/?autor=37 ŠKODOVÁ, M. Češi jsou zatím opatrní - Elektronické bankovnictví není výsadou čistě internetových institucí. STRATEGIE, č. 3 (15.1.2001), s. 13. ISSN: 1210-3756 TONDR, L. Podnikáme s Internetem, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9. UHER, J. Internet 21. století konec zlaté horečky, IV. ročník konference Internet a konkurenceschopnost podniku Sborník přednášek Zlín, Academia centrum, 1. vyd. Zlín: Fakulta managementu, Univerzita Tomáše Bati Zlín, 2002. ISBN 80-7318-060-X. VRABEC, V., WINTER, J. Internet, podnikatelská příležitost nebo hrozba?, 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-026-0. VRABEC, V., WINTER, J. Podnikáme s Internetem, část 4. Kde je můj zisk?, 1. vyd. Praha: Profess, 1997. ISBN 80-85235-45-5. WINTER, J. Demografie českého Internetu, III. ročník konference Internet a konkurenceschopnost podniku Sborník přednášek Zlín, Academia centrum, 1. vyd. Zlín: Fakulta managementu, Univerzita Tomáše Bati Zlín, 2001. ISBN 80-238-6785-7. ZÁMEČNÍK, P. Banky přes web v praxi. Internet, 2003, č. 3. Informační zdroje pro zájemce o další podrobnější vzdělávání ADAMEC, S.TRHOŇ, D. Produkční, řídící a informační systémy firem v tržní ekonomice, VŠE v Praze, 57 s., první vydání, Praha 1994, ISBN 80-7079-532-8. ANTOŠ, M. Připojte se k Internetu. 1. vyd. Praha: Computer Press. 1996. 236 s. ISBN 80-85896-60-5 ARMSTRONG, Michael. Jak být ještě lepším managerem. První vydání Victoria Publishing 1995, 310 s. ISBN 80-85865-66-1. BARTA, J. Máme před sebou nový fenomén: Nenechejme z něj udělat bublinu. In E-BIZ byznys, management a technologie. Praha: Computer Press a.s., 2003, č. leden 2003, str. 12. BARTL, M. Die Früherkennung von Krisen: Eine unternehmensübergreifende Sichtweise. http://www.krisennavigator.de/akfo30-d.htm BASL, J. Podnikové informační systémy, podnik v informační společnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 2002. 142 s. ISBN 80-247-0214-2. BAYE, Michael R. MANAGERIAL ECONOMICS AND BUSINESS STRATEGY. 2nd edition. Boston: Irwin/McGraw-Hill, 1997. 562 p. ISBN 0-256-17955-7 BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie v řízení firmy Cesty efektivního využití lidského potenciálu podniku, Prospektum, 411 s., první vydání, Praha 1994, ISBN 80-7175-010-7. BĚLOHLÁVEK, F. Management. První vydání Rubico, Olomouc 2001. 629 s. ISBN 80-85839-45-8. BERAN, V. Dynamický harmonogram-elektronické rozvrhování technicko-ekonomických procesů v řízení malých a středních podniků, Akademie věd ČR, Praha 2002, ISBN 80-200-1007-6 BERKA, M. WWW : multimediální prostředí Internetu. 1. vyd. Brno: UNIS. 1996. 159 s. ISBN 80-238-0134-1. BROWN, STANLEY A. Customer relationship management: a strategic imperative in the world of e-business; Toronto : John Wiley, 2000; 345 s.; ISBN 0471644099 BROŽ, V. Pásek Dnešní antivirová strategie: Proti kombinovaným hrozbám. In E-BIZ byznys, management a technologie. Praha: Computer Press a.s., 2003, č. únor 2003, str. 53. BRUCKNER, T.,OŘÍŠEK, J. Otsourcing a jeho aplikace při řízení informačního systému podniku, Ekopress, 142 s., první vydání, Praha 2002, ISBN 80-247-0214-2. BUREŠ, IVAN. 10 zlatých pravidel péče o zákazníka, aneb, CRM v digitálním věku; Praha : Management Press, 2001; 158 s.; ISBN 80-7261-056-2 COLTMAN, TIM. E-business: revolution, evolution or hype?; Fontainebleau : INSEAD, 2000; 35 s.; COOPER, Donald R.,EMORY, C William. BUSINESS RESEARCH METHODS. 5th edition. Chicago: Irwin, 1995. 681 p. ISBN 0-256-13777-3 ČIPERA,J. Strategická analýza. [on-line]. Dostupné zhttp://www.systemonline. cz/site/rizeni projektu/planova.htm DOHNAL, J.,POUR, J. Architektury informačních systémů v průmyslových a obchodních podnicích, Ekopress, 301 s., první vydání, Praha 1997, ISBN 80-86119-02-5. DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníkem, Grada Publishing, Praha 2002, ISBN 80-247-0401-3 DONÁT, JIŘÍ. E-Business pro manažery, Grada Publishing, Praha 2000, ISBN 80-247-9001-7 DOUCEK, P. Manažerské informační systémy a jejich ekonomika, VŠE, Praha 2002, ISBN 80-245-0412-X DRUCKER, P., F. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku, Management press, přeložil Pavel Medek, z originálu: The Essentials Drucker. In One Volume, The Best of Sixty Years of Petr Druckers Essentials Writings on Management, 300 s., první vydání, Praha 2002, ISBN 80-7261-066-X. DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha: Grada Publishing, spol. s r.o., 2000 DVOŘÁK, J. Elektronický obchod. Skripta VUT v Brně, FP. 2002. DVOŘÁK, J. Výzkum strategického řízení v českých firmách . Institucionální výzkum: J 22/98 265 100018. VUT v Brně, FP. 2002 ENGEL, J. Promotional Strategy Managing the Marketing Communications Process /Strategie podpory prodeje řízení marketingového komunikačního procesu/, Irwin , 753 s., The Irwin Series in Marketing, 7. Ed., eng, Homewood 1991, ISBN 0-256-11408-0 FANTA, J. Technologie umělé inteligence na kapitálových trzích. Praha: Institut ekonomických studii Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze, Karolinum, 1999. 89 s. ISBN 80-7184-866-2 FIALA, P. Řízení projektů. 1. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická. Fakulta informatiky a statistiky. 2002. 176 s. ISBN 80-245-0448-0. FOTR, J. Podnikatelský plán a investiční rozhodování. 1. vyd. Praha: Grada. 1996. 184 s. ISBN 80-85623-20-X. FRANCU, M. Internet pro podnikatele, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-623-3. FRIMMEL, M. Elektronický obchod/právní úprava, Prospektrum, Praha 2002, ISBN 80-7175-114-6 FROULÍK, R. Elektronický obchod. [on-line]. URL: http://home.zf.jcu.cz/froula GATES, BILL Byznys rychlostí myšlenky, Management Press, Praha 2000, ISBN 80-85943-97-2 GRAY, C., BURNS, P. Studijní materiály The Open Business School, GB GRUBLOVÁ, E. Internetová ekonomika, 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2002. ISBN 80-7329-006-6. HAVLÍČEK, Z. Informační technologie v řízení, Credit Praha, 82 s., první vydání, ČZU v Praze provozně ekonomická fakulta 2000, ISBN 80-213-0688-2. HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu, Computer Press, Praha 2000, ISBN 80-7226-371-4 HRNČÍŘ, P. Bojíte se používat platební karty na Internetu? Internet, 2003, č. 3. HROCH, M. Vybudujte e-firmu! elektronizace procesů uvnitř podniku, Connect Sítě, komunikace, systémy a bezpečnost, 3. 11. 2003, ročník VIII, (11/2003), č.11, str. 8 - 10, ISSN 1211-3085. HRŮZA, P. Vyhlídky e-komerce ve východní Evropě. [on-line], URL: http://www.e-commerce.cz JANÍČEK. P. Řešení problémů modelováním. Brno: PC-DIR Real. s.r.o., 1998. 334 s., ISBN 80-214-123-X. KEŘKOVSKÝ, M., DRDLA, M. Strategické řízení firemních informací Teorie pro praxi. 1.vyd. Praha: C.H.Beck, 2003. 208s. ISBN 80-7179-730-8. KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL O. Strategické řízení. Praha: C. H. Beck. 2002. 172 s. ISBN 80-7179-578-X KLČOVÁ, H.: článek 7134 Řídit zákazníky se vyplatí - co se skrývá za technologií CRM, Computer, 22. května 2003, ročník X, číslo 10/03, str. 8 - 11, ISSN 1210-8790 KOCAN, M. Bez softwaru ani ránu. E-biz, červenec 2001, roč. 2, č 7-8, s. 51-52. ISSN 1213-063X. KOCAN, M. Nic nebude zadarmo. Computer, 15. listopadu 2001, roč. 8, č. 22, s. 6-8. ISSN 1210-8790. KOISUR, D. Elektronická komerce, principy a praxe. 1.vyd. Praha: Computer Press, 1998. 276s. ISBN 80-7226-097-9. KOTLER, P. Marketing podle Kotlera, aneb jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press. 2000. KOTOK,A. ebXML : the new global standard for doing business over the Internet; 339 s.; Indianapolis : New Riders, 2002.; ISBN 0735711178 KOTORA, B. Jak se daří e-commerce v českých podmínkách. Lancom, 2000, č. 3, s. 12-13. ISSN 1210-2997. KOTTER, J. Vedení procesu změny. Management Press, Praha, 2000 KOZÁK, D. Jak měřit úspěšnost e-business aplikací? URL: http://www.e-commerce.cz KRÁLÍČEK, M. Účetnictví bez chybičky: Bezpapírová fakturace. In E-BIZ byznys, management a technologie. Praha: Computer Press a.s., 2003, č. leden 2003, str. 48 - 49 KRATOCHVÍL, P. Kam kráčí internet?. Chip, 2003, roč. 13. č.11. s. 78 85. ISSN 1210-0684 KUČERA, P. Chcete vstoupit do e-obchodu ?. Moderní řízení, březen 2002, roč. 37, č 3, s. 70-73. ISSN 0026-8720. KUČMÁŘOVÁ, D. A přece se nakupuje. E-biz, listopad 2001, roč. 2, č 11, s. 34-36. ISSN 1213-063X LAISEK, Z. Žena v síti. E-biz, prosinec 2001, roč. 2, č 12, s. 34-35. ISSN 1213-063X LEVY, H., SARNAT, M. Kapitálové investice a finanční rozhodování.1. vyd. Praha: Grada. 1999. 620 s. 80-7169-504-1. LINTHICUM, DAVID S.; B2B application integration: e-business-enable your enterprise; Boston : Addison-Wesley, c2001; 408 s.; ISBN 0201709368 LITVÁK, D. Jak nakupovat online. Internet, 2000, č. 10, s. 74-75. ISSN 1211-6351. LOHNICKÝ, J. a SLÁMA, R. Kterou cestou k Internetu ?. Computer, 9. srpna 2001, roč. 8, č. 15-16, s. 10-12. ISSN 1210-8790. LOHNICKÝ, J. Podepisujte se moderně. Computer, 11. dubna 2002, roč. 9, č. 7, s. 6-8. ISSN 1210-8790. MACHÁČEK, D. Internet by rád každý. Dostupný je jen někomu. Hospodářské noviny, 5. 11. 2003, roč.47, č. 270. s. 3. ISSN 0862 9587. MACHÁČEK, D. Levný internet bude už příští rok, ale ne od Telecomu. Hospodářské noviny, 6. 11. 2003, roč. 47. č. 271. s. 4. ISSN 0862 9587. MACHALA, K. E-bankovnictví: více klientů, bank a služeb. Bankovnictví, 2001, č. 04. MARTIN .R. Kdo pomůže s integrací; [on line]; [cit 2003-12]; www.systemonline.cz MATĚJKOVÁ, J. Podpora podnikání s důrazem na malé a střední podniky, Victoria Publishing, první vydání, 60 s., Praha 1994, ISBN 80-85865-60-2 MAY, PAUL. The business of ecommerce: from corporate strategy to technology; Cambridge: Cambridge University Press : SIGS Books, 2000; 270 s.; ISBN 0521776988 MOLNÁR, Z. Efektivnost informačních systémů. 2.vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 180s. ISBN 80-247-0087-5. NĚMEC, V. Řízení a ekonomika firmy, GRADA Publishing, 320 s., první vydání, Praha 1998, ISBN 80-7169-613-7. NIELSEN, T. Se zatajeným dechem: Operátoři odhalují nepředvídané perspektivy Internetu. In E-BIZ byznys, management a technologie. Praha: Computer Press a.s., 2002, č. listopad 2002, str. 59 - 61. NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha : Grada Publishing, 2000. 117 s. ISBN 80-7169-933-0. NOVÁČEK, L. Nomen omen domén. E-biz, únor 2002, roč. 3, č 2, s. 36-37. ISSN 1213-063X. NOVOTNÝ, K. Bezpečnostní systém České republiky. VVŠ PV Vyškov 2002.590 s. ISBN 80-7231-084-5. PARKER, Marilyn M.,TRAINOR, H. E., BENSON, Robert J. Information Strategy and Economics - Linking Information Systems Strategy tu Business Performance /Informační strategie a ekonomie Vazba strategie informačních systémů na výkonnost/, Prentice-Hall International, Inc. 509 s., eng, Englewood Cliffs 1989, ISBN 0-13-463738-0 PETR, J. Vědi, co je .. .EDI? [on-line] E-BIZ byznys, management a technologie. Praha: Computer Press a.s., 2001, čís. prosinec 2001, str. 55. URL: http://www.ebiz.cz PFEIFER, L., UMLAUFOVÁ, M. Firemní kultura Konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit, GRADA Publishing, 130 s., Praha 1993, ISBN 80-7169-018-X. PLESL, J. Nedosažitelný půwap internetu. Euro, 2000, č. 1, s. 20. ISSN 1212-3129. POPELKA, T. Banka pro podnikavé. Ekonom, 2000, č. 40. PORTER, M. Konkurenční strategie. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0. POSPÍŠIL, P. Když reklama, tak v TV, rádiu, tisku a na Internetu. E-biz, 2000, č. 10, s. 40-41. ISSN 1213-063X. POUCHA, T. Češi surfující. E-biz, listopad 2001, roč. 2, č 11, s. 10. ISSN 1213-063X. POUR, J. Informační systémy a elektronické podnikání, VŠE Praha 2003, ISBN 80-245-0227-5 PŘÁDKA, M., KALA J. Elektronické bankovnictví, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-328-5. PTÁČKOVÁ, V. Velký průvodce podnikatele 1998 - 1999. 1. vyd. Praha: Centa. 1998, 272 s. ISBN 80-200-0667-2. REES, B. , SKOVAJSOVÁ, M. Nejdražší Internet je v ČR. E-biz, únor 2002, roč. 3, č 2, s. 10. ISSN 1213-063X. RYBKA, M., MALÝ, O. Jak komunikovat elektronicky, 1. vyd. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0208-8. RYDVALOVÁ, P. Drobné podnikání. Liberec: Vysokoškolský podnik. 1999. 105 s., ISBN 80-7083-325-4. ŘEPA, V. Analýza a návrh informačních systémů. 1.vyd. Praha: EKOPRESS, 1999. 403s. ISBN 80-86119-13-0. SCULLEY, ARTHUR B.; WOODX, W. WILIAM A.. B2B Internetová tržiště, Grada Publishing, Praha 2001, ISBN 80-247-0081-6 SHIM, JAE K.. The international handbook of electronic commerce; Chicago: Glenlake Publishing : Fitzroy Dearborn, 2000; 309 s.; ISBN 1888998865 SCHNEIDER, GARY P. Electronic commerce; Boston : Course Technology, 2001.; 478 s.; ISBN 0619033789 SKOVAJSOVÁ, M. Málo peněz za hodně muziky. E-biz, únor 2002, roč. 3, č 2, s. 24-27. ISSN 1213-063X. SKRBEK, J., ANTLOVÁ, K. E-strategie systémové integrace : sborník semináře : 7.11.2002 Liberec; Liberec : Technická univerzita, 2002; 182 s.; ISBN 80-7083-665-2 SLAVIČINSKÝ, R. Doménová horečka. E-biz, červen 2000, roč. 1, č 6, s. 58-59. ISSN 1213-063X. SMEJKAL, V. a VANDĚLÍKOVÁ, J. Domény podruhé. E-biz, září 2000, roč. 1, č 9, s. 92-93. ISSN 1213-063X. SMEJKAL, V. Děravé virtuální košíky. E-biz, říjen 2001, roč. 2, č 11, s. 71-73. ISSN 1213-063X. SMEJKAL, V. Něco je jinak. E-biz, 2001, č. 2, s. 52-54. ISSN 1213-063X. SMEJKAL, V. To nejcennější, co máte. E-biz, září 2000, roč. 1, č 9, s. 86-89. ISSN 1213-063X. SODOMKA, P. Starosti na cizí hlavu. E-biz, květen 2001, roč. 2, č 5, s. 55-57. ISSN 1213-063X. SMEJKAL,V. RAIS,K.: Řízení rizik. Grada Praha 2003. ISBN 80-247-0198-7. SOKOLOVSKÝ, P. Informační požadavky moderního podniku informační management 1. 1. vyd. Praha: Universita Karlova. 2002. 142 s. ISBN 80-246-0500-7. SOLDÁT, M. Proč je na internetu tolik reklamy? [online]. 20. 2. 2003. [cit. 2003-10-12]. URL: http://www.einstein.cz. SOLDÁT, M. Ubrání se společnost před Internetem?[online]. 2. 11. 2003. [cit. 2003-11-10]. URL: http://www.einstein.cz. STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu, GRADA Publishing, 198 s., Praha 1998, ISBN 80-7169-630-7. STUCHLÍK, P. Fenomén click rate. Euro, 2000, č. 37, s. 46. ISSN 1212-3129. SUCHÁ, J. Kuchařka pro podnikatele 2. 1. vyd. Praha: Pragoeduca. 1994. 54 s. ISBN 80-85856-11-5. SVATÁ, VLASTA. Projektové řízení v podmínkách ERP systémů; Praha: Vysoká škola ekonomická, 2002; 116 s.; ISBN 80-245-0266-6 SVOBODA, P. Právní a daňové aspekty e-obchodu, Linde Praha, a. s. 2001, ISBN 80-7201-311-4 SVOBODA, P. Právní a daňové aspekty e-obchodu, Linde Praha, a. s. 2001, ISBN 80-7201-311-4 SYNEK, M., Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Ekopress. 1997. 456 s. 80-7179-228-4. TELLIS, Gerrard J. Reklama a podpora prodeje, GRADA Publishing, přeložila Janečková, L. z originálu: Advertisement and., 602 s., první vydání, Praha 2000, ISBN 80-7169-997-7. TONDR, L. Podnikáme s Internetem, 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-729-9. TURBAN, EFRAIM. Electronic commerce: a managerial perspektive; Upper Saddle River : Prentice-Hall, 1999; ISBN 0139752854 TVRDÍKOVÁ, M. Zavádění a inovace informačních systémů ve firmách, GRADA Publishing, 116 s., první vydání, Praha 2000, ISBN 80-7169-703-6. UČEŇ, P. Metriky v informatice jak objektivně zjistit přínosy IS, GRADA Publishing, 140 s., první vydání, Praha 2001, ISBN 80-247-0080-8. VALACH, J., Finanční řízení a rozhodování podniku 1.díl. 1. vyd. Praha: Nad zlato. 1993. 119 s. 80-85626-13-6. VODÁČEK, L.,VODÁČKOVÁ, O. Management teorie a praxe v informační společnosti, Management press, 291 s., 3. vydání, Praha 1999, ISBN 80-85943-94-8. VOŘÍŠEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. 1.vyd. Praha: Management Press, 1999. 324s. ISBN 80-85943-40-9. VRABEC, V., WINTER, J. Internet, podnikatelská příležitost nebo hrozba?, 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-026-0 VYKYPĚL, O.: Strategické řízení podniku I., Vysoké učení technické v Brně, 82 s., první vydání, Brno 1992, ISBN 80-214-0394-2. WATSON, RICHARD T. Electronic commerce : the strategic perspektive; Fort Worth: Dryden, 2000. ; 162 s.; ISBN 0030265339 WELING, L., THOMSON, L. PHP a MySQL rozvoj webových aplikací. 1.vyd. Praha: SoftPress, 2002. 718s. ISBN 80-86497-20-8. WELS, A. T., CALCARI, S., KOPLOW, T. The amazing Internet challenge: how leading projects use library skills to organize the Web. Chicago: American Library Association, 1999. ISBN 0-8389-0766-0. WESSLING, HARRY; Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM, Grada Publishing, Praha 2002 WINTER, J. Český uživatel - alespoň trochu známá neznámá. HN, 2001, č. 28.února, Příloha Internet s. IV. ISSN 0862-9587. ZÁLEŠÁK, M. Architekti a zedníci webů. E-biz, červenec 2001, roč. 2, č 7-8, s. 48-50. ISSN 1213-063X. ZÁMEČNÍK, P. Banky přes web v praxi. Internet, 2003, č. 3. ZUZÁK, R., HORSKÁ, V., MOULIS, P. Krize - teoretická východiska. Moderní řízení 12/1999 ZUZÁK, R. Co je a není podniková kultura a její význam v podnikání. Ekonomický a právní poradce podnikatele, 12-15/1998 ZUZÁK, R. Diagnostika kauzálních krizových řetězců v podniku. In: Zborník vedeckých prác: Medzinárodné vedecké dni. I. diel, Nitra ZUZÁK, R. Krizové řízení. In: Palán, J.: Moderní řízení podniku. Verlag Dashöfer, Praha ZUZÁK, R. Koncepce vytváření systémů včasného varování podniku Agricultural economics volume 47 (10) Prague 2001, ISSN 0139-570X pod názvem Company early warning system conception ZUZÁK, R. Kreativita při řešení krizí v podniku Sborník: Mezinárodné vedecké dni, Nitra 2000
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2004, jaro 2005, jaro 2006, jaro 2007, jaro 2009.