JAP300 Náslech III.

Filozofická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Yoohee Choi (přednášející), Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (zástupce)
Mgr. Zuzana Kubovčáková, M.A., Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. RNDr. Václav Blažek, CSc.
Seminář japonských studií - projekt OPVK – Ústav jazykovědy a baltistiky – Filozofická fakulta
Rozvrh
Po 15:50–17:25 K23
Předpoklady
JAP211 Náslech II.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56
Jiné omezení: Zápis mimo japanistiku je podmíněn souhlasem vyučující.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student v návaznosti na ostatní jazykové kurzy dále rozvíjí svoji schopnost rozumět mluvené japonštině na úrovni formální i hovorové. Nadále rozšiřuje svoji slovní zásobu, je schopen aktivně rozpoznávat klíčové informace v mluveném projevu ve specifických kontextech, je schopen identifikovat sociopragmatické funkce specifických výrazů.
Osnova
  • 1. Úvod; 2. Japonské pohádky I.; 3. Japonské pohádky II.; 4. Japonská literatura I.; 5. Japonská literatura II.; 6. Oblasti Japonska (Hokkaidó); 7. Oblasti Japonska (Honšú); 8. Oblasti Japonska (Kjúšú, Šikoku, Okinawa); 9. Moderní japonská kultura; 10. Tradiční japonská kultura; 11. Výběrové téma; 12. Závěrečná zkouška.
Literatura
  • Makino, A. (eds.): Chōkai task 25. Tokyo: 3A Network, 2003.
  • Minna no nihongo, shokyū II. Tokyo. 3A Network, 1998.
  • Japanese for Busy People I: Revised 3rd edition. AJALT: Tokyo, New York, London, 2006.
  • Banno, E.; Ohno, Y.; Sakane, Y.; Shinagawa, Ch.: Genki I.: An Integrated Course In Elementary Japanese. Japan Times, 2002.
  • Kudō, S. (eds.): Tanoshiku kikō II. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
  • Kawarazaki, M.: Mainichi no kikitori. Tokyo. Bonjinsha, 1992.
Výukové metody
Poslech audio materiálů s doplňkovým výkladem lektora. Důraz je kladen na schopnost identifikovat nejen informačně nosné části mluveného diskursu, ale i sociopragmatické funkce specifických výrazů (např. aizuči atd.). Rychlost mluvy a míra užívání hovorovějších a fatických výrazů se postupně navyšuje směrem k co nejpřirozenější podobě mluvené japonštiny.
Metody hodnocení
Poslechový test. Součástí hodnocení je také aktivní účast na hodinách.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021.