PG_ZKUPP13 Závěrečný projekt

Filozofická fakulta
jaro 2014
Rozsah
2/18. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Jan Kolář, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Předpoklady
TYP_STUDIA ( C )&& SEMESTR ( 4 )&& PG_ZKUPP5 Práce se skupinou
Předmět je určen pouze studentům vzdělávacího modulu: Zkušenostně reflektivní učení pro učitele, který je podpořen projektem Zkušenostně reflektivního učení pro praxi: podpora odborné přípravy stávajících a budoucích učitelů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je vypracovat komplexní a inovativní projekt Zkušenostně reflektivního učení pro konkrétní klientelu a organizaci s ohledem na aplikaci do školního prostředí. Tento projekt může být jak reálný, tak i fiktivní (ve smyslu návrhu, který se nemusí uskutečnit). Projekt se zaměřuje na aplikaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti školství, například pro využití práce metodika primární prevence; při implementaci průřezových témat do RVP; aktivity, které využívají školní psychologové, a podobně.
Osnova
  • Do 31. 1. 2014 si studenti vyberou konzultanta, u kterého budou psát projekt. Do ELFu pak po domluvě s ním zadají: Jméno a příjmení konzultanta Název projektu Stručná anotace obsahu projektu Cíl a cílovou skupinu Do 20. 4. 2014 (23:59) odevzdají do ELFu plné verze projektu, který již bude schválený konzultantem. Studenti odevzdají elektronickou zpětnou vazbu do 20. 4. 2014 (23:59). Do 22. 4. 2014 (úterý) budou studenti rozřazeni a každý projekt bude mít jednoho studentského oponenta. Rozřazení bude dostupné na webu ACORu. Oponent vypracuje posudek dle kritérií zadání práce (viz struktura a obsah projektu) a pak jej pošle tomu, komu práci oponuje. Ten ji pak vloží ke své odevzdané práci do ELFu. Posudky posílejte do 6.5. (23:59). Rozsah posudku je jedna strana A4. 9. - 11. 5. 2014 prezentace projektu (podrobnosti viz předmět: PG_ZKUPP14 Závěrečná zkouška). Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. Konzultanti (max. 4 studenti ze ZRU i ZKUPP na konzultanta): Doc. Bohumíra Lazarová, Ph.D. (lazarova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Kolář, Ph.D. (jankolar@phil.muni.cz), doc. Dana Knotová, Ph.D. (knotova@phil.muni.cz), Mgr. Jan Nehyba (nehyba@phil.muni.cz), MgA. Jana Haková (jana.hakova@volny.cz), Mgr. Zuzana Hájková (Hajkova.Zuzka@seznam.cz), Mgr. Petr Svojanovský (svojanovsky@acor.cz), Mgr. Kristýna Odvárková (odvarkova@acor.cz), Mgr. Igor Klečka (a.rnost@seznam.cz), Mgr. Petra Rychecká (rychecka@luzanky.cz), Mgr. Michal Diviš (diviik@seznam.cz ), MgA. Martin Hak (martin.hak@seznam.cz). - Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět. Více informací naleznete zde:http://www.acor.cz/Projekty/ZKUPP/Studium/Kurzy-%281%29/Zaverecny-projekt.aspx
Literatura
  • ECO, Umberto a Ivan SEIDL. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997, 271 s. ISBN 80-7198-173-7. info
Výukové metody
Pravidelné konzultace s odbornými garanty, kteří zajišťují vedení závěrečné práce, tak aby studenti co nejlépe mohli být vedeni v implementaci zkušenostně reflektivního učení do oblasti spojené se školstvím.
Metody hodnocení
1) Do 20.4. odevzdají do ELFu plné verze projektu. Ukončení je spojeno s prezentací projektu. Podrobnosti viz předmět: PG_ZRU14 Závěrečná zkouška. 2) Odevzdat elektronickou zpětnou vazbu je nutné do 20.4. Veškeré podrobnosti o ukončení najdete předně na webu www.acor.cz v ELFové podpoře. Nedodržení termínů a podmínek znamená nemožnost ukončit předmět.
Informace učitele
Kritéria pro obsah projektu: Rozsah: • min. 15 A4 Struktura a obsah projektu: Finální podoba projektu je do značné míry na zvážení každého studenta, musí však obsahovat všechny následující oblasti: - podrobná analýza potřeb cílové skupiny, - identifikace komplexních cílů (pedagogický, programový, skupinový), - návrh struktury programu (včetně časového provázání), - anotace použitých aktivit či technik (včetně identifikace dílčích - cílů, nástinu časového provázání, popisu možných variant užití apod.), - popis přípravy a dramaturgie kurzu (harmonogram přípravy, výběr týmu a jeho kompetence, logistika příprav, zasazení do prostředí apod.), - analýzu průběhu kurzu (práce s účastníky, rizika a jejich předcházení apod.), cenová kalkulace. Tento kurz je realizován v rámci projektu Zkušenostní učení pro praxi - podpora odborné přípravy stávajících/budoucích učitelů (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0004) spolufinancovaného z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2013, jaro 2015, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019.