UOPK_8012 Aplikované výukové technologie

Pedagogická fakulta
podzim 2015
Rozsah
0/0/.8. 10 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Mgr. Jan Krejčí (přednášející)
Mgr. Renáta Bednárová (přednášející)
PhDr. Jan Válek, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Jachymiáková
Dodavatelské pracoviště: Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Rozvrh
So 26. 9. 15:45–16:30 laboratoř 84, So 3. 10. 15:45–19:15 laboratoř 84, So 17. 10. 7:30–11:00 laboratoř 84, So 7. 11. 13:55–14:40 laboratoř 84
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 6 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
definovat využívání didaktické techniky ve škole a pedagogické praxi;
využívat didaktickou techniku ve škole a pedagogické praxi
Osnova
  • Didaktická technika
  • Interaktivní tabule
  • Software pro interaktivní tabule
  • E-learning
  • Výukové programy
Literatura
    doporučená literatura
  • KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika II. Brno: PedF MU, 2010. info
  • KONUPČÍK, Pavel. Didaktická technika I. Brno: PedF MU, 2009, 28 s. info
  • ZLÁMALOVÁ, Helena. Distanční vzdělávání a eLearning : učební text pro distanční studium. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2008, 144 s. ISBN 9788086723563. info
    neurčeno
  • VAŇKOVÁ, Šárka. Interaktivní tabule jako jeden ze současných trendů v hodinách hudební výchovy na základní škole. Teoretické reflexe hudební výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 8, č. 1, s. 21-31. ISSN 1803-1331. URL info
  • BEDNÁROVÁ, Renáta a Ondřej DUFEK. Didaktické hry ve fyzice s využitím interaktivní tabule. In Strategie technického vzdělávání v reflexi doby. ústí nad Labem, 2011, s. 6-9. ISBN 978-80-7414-353-3. info
  • BEDNÁROVÁ, Renáta a Ondřej DUFEK. Interaktivní tabule ve výuce fyziky. In RNDr. Miroslav Randa, Ph.D. Moderní trendy v řípravě učitelů fyziky 5. Plzeň, 2011, s. 20-26, 6 s. ISBN 978-80-261-0030-0. info
  • MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ a Aleš RUDA. Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků. 2010. info
  • ZOUNEK, Jiří. Elearning ve školním vzdělávání. In PRŮCHA, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009, s. 277-281. ISBN 978-80-7367-546-2. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Interaktivní tabule ve výuce němčiny. 2008. info
  • GRIMUS, Margarete. eLearning, eTeaching, eEducation :an aspect of a new learning culture : study texts for European masters degrees. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003, 205 s. ISBN 8073150522. info
Výukové metody
přednáška, konzultace, projekt
Metody hodnocení
závěrečný projekt, diskuze
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017.