ZS1MK_AD4B Didaktika 2 - AJ

Pedagogická fakulta
jaro 2015
Rozsah
0/0/2. 24 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Gabriela Oaklandová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ZS1MK_AD4B/01: Čt 15:45–18:20 učebna 53, I. Hrozková
Předpoklady
ZS1MK_AD4A Didaktika AJ && ZS1BK_ASZK Souborná zkouška AJ
Didaktika 4A passed.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Modern primary school English teacher and his/her methods in teaching English to young learners. At the end of the course the students should be able to prepare a creative, logical and balanced lesson plan. Students should interpret the acquired knowledge as well as make deductions based on it.
Osnova
  • 1 Teaching speaking 2 Teaching reading 3 Teaching writing 4 Teaching vocabulary 5 Teaching grammar 6 Teaching pronunciation 7 Storytelling 8 Songs and poems 9 Teaching 10 Teaching practice
Literatura
    povinná literatura
  • Cameron, L. (c2001). Teaching languages to young learners. (xvi, 258 s.) Cambridge: Cambridge University Press
  • Slattery, M. and Willis, J.: English for Primary Teachers. Oxford: OUP, 2006.
  • SCOTT, Wendy A a Lisbeth H. YTREBERG. Teaching English to children [Scott, 1991]. 2nd ed. London: Longman, 1991, 115 s. ISBN 0-582-74606-X. info
    doporučená literatura
  • REILLY, V. and WARD, S. M. Very young learners. Oxford: Oxford University Press, 1997. 195 s. ISBN 0-19-437209-X.
  • Lojová, G. (2005). Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. (197 s.) Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave.
  • HALLIWELL, Susan. Teaching English in the primary classroom. London: Longman, 1992, 169 s. ISBN 0582071097. info
    neurčeno
  • DUNN, Opal. Developing English with young learners. London: Macmillan, 1991, 104 s. ISBN 0-333-35335-8. info
  • DUNN, Opal. Beginning English with young children. Edited by Monica Vincent - Roger H. Flavell. London: Macmillan Publishing, 1983, vi, 89 s. ISBN 0-333-33307-1. info
Výukové metody
class discussions, group projects, presentations, readings, homework
Metody hodnocení
1 Active participation in lessons is expected. 2 Portfolio and oral examination 3 Teaching practice 4 Portfolio and oral examination 5 Moodlinka course and contributions in forums after each seminar 6 Reflective writing (2 times)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1862
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2008, jaro 2009, jaro 2010, jaro 2011, jaro 2012, jaro 2013, jaro 2014, jaro 2016, jaro 2017, jaro 2018, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021, jaro 2022.