AJPV_VJAP Výcvik v jazykovém poradenství

Pedagogická fakulta
podzim 2014
Rozsah
2/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Tomáš Andrášik, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petra Garay (přednášející)
doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Út 17:35–19:15 učebna 63
Předpoklady
Předmět je určen studentům lektorství cizího jazyka v posledním ročníku bakalářského studia a dále studentům navazujících magisterských oborů učitelství cizího jazyka pro základní a jazykové školy.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
V průběhu kurzu budou studenti seznámeni se základními východisky, principy a postupy poradenství v jazykovém vzdělávání. Po absolvování předmětu budou studenti schopni poskytnout poradenské služby jak v rámci individuálních konzultací, tak studentům ve třídách při výuce jazyka s důrazem na individualitu učícího se. Studenti dokáží vést klienty či žáky směrem k efektivnímu učení, autonomii a také uvědomění si a využití jejich vlastního potenciálu.
Osnova
  • 1.Identifikace učebních cílů a potřeb klienta. 2.Diagnostika učebních stylů a používaných strategií a praktická aplikace těchto poznatků do poradenského procesu. 3.Vedení terapeutického dialogu založené na empatickém naslouchání a respektu ke klientovi, tedy zásadách humanistického přístupu. 4.Budování vztahu s klientem na principu respektu, důvěry a otevřenosti. 5.Využití a vhodné volení nástrojů a metod z praxe jazykových poradců a koučingu. 6.Vhodné studijní materiály – schopnost selekce materiálů pro rozdílné typy studentů včetně internetových zdrojů. 7.Modelové situace specifických problémů klientů, simulace a rozbor jejich řešení. 8. Analýza obsahu nahrávek terapeutických dialogů.
Literatura
    doporučená literatura
  • Advising in language learning : dialogue, tools and context. Edited by Jo Mynard - Luke Carson. Harlow: Pearson, 2012, 303 s. ISBN 9781408276952. info
  • Beyond language teaching towards language advising. Edited by Marina Mozzon-McPherson - Roel Vismans. London: CILT Centre for Information on Language Teaching and Research, 2001, 231 s. ISBN 1902031814. info
    neurčeno
  • LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
  • OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies : what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989, xiii, 342. ISBN 0066326079. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Oxford: Macmillan, 2005, 431 s. ISBN 1405013990. info
Výukové metody
Seminář, individuální projekt (spolupráce s klientem), samostudium, prezentace, diskuze.
Metody hodnocení
80% docházka, aktivní participace, dokumentace vlastního poradenského procesu s minimálně jedním klientem
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=2307
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2014/AJPV_VJAP