PBSNPB13 E-learning ve vzdělávání

Filozofická fakulta
podzim 2004
Rozsah
0/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Anna Lukáčová (přednášející)
doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Ústav pedagogických věd – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Ivana Klusáková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět se zaměřuje na relativně nový fenomén v současném vzdělávání. V rámci předmětu se studenti seznámí s teoretickými přístupy a pohledy na problematiku e-learningu. Součástí bude rovněž studium strategických dokumentů školské politiky na úrovni národní i evropské (dokumenty eEurope, E-learning. The Partnership Challenge aj.). Další část kurzu se zaměřuje na praktické aplikace e-learningu na různých typech škol i v rámci celoživotního učení. Kurz bude využívat jako podporu výuky on-line výukové prostředí Moodle, studenti si tedy budou moci vyzkoušet jednu z variant e-learningu přímo v reálné výuce. Hlavními pilíři kurzu jsou tři základní složky tvořící e-learning a jeho vzdělávací systém obsah e-learningového vzdělávání, distribuce e-learningových kurzů a řízení e-learningového studia.
Metody hodnocení
Typ výuky: přednáška a seminář ukončeno zápočtem
Informace učitele
Studijními zdroji budou publikace Centra distančního vzdělávání UP v Olomouci, aktuální informace českých a zahraničních internetových portálů poskytujících e-learningové vzdělávání, aktuální články na dané téma a sborníky konferenčních příspěvků věnujících se tématu e-learningu. Barešová, A.: E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha 2003 Texty k distančnímu vzdělávání Centra distančního vzdělávání UP v Olomouci. Olomouc 2003, 2004 - celkem 8 sešitů. BAREŠOVÁ, Andrea. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: Vox, 2003. 174 s. ISBN 80-86324-27-3 EGER, Ludvík. E-learning, evaluace e-learningu + případová studie z projektu Comenius. Plzeň: Západočeská univerzita, 2004. 74 s. ISBN 80-7043-265-9 PONIŠČIAKOVÁ, Olga, ŠUKALOVÁ, Viera. Progresivní formy vzdělávání. Moderní řízení, 2004, č. 3, s. 47-50. PRŮCHA, Jan, WALTEROVÁ, Eliška, MAREŠ, Jiří. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-579-2 RAMBOUSEK, Jiří. E-learning z druhé strany. Zpravodaj ÚVT MU, Brno: ÚVT MU, 2003. roč. 13, č. 5. s. 1114. Dostupné rovněž na: http://www.ics.muni.cz/to.cs/bulletin/issues/vol13num05/rambousek/rambousek.html
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, jaro 2019, jaro 2020, jaro 2021.