AEB_139 Vybrané metody analýzy štípané industrie III. - tutorial

Filozofická fakulta
podzim 2014
Rozsah
1/1. 3 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Ludmila Kaňáková Hladíková, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Zdeněk Měřínský, CSc.
Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Šibíčková
Dodavatelské pracoviště: Ústav archeologie a muzeologie – Filozofická fakulta
Předpoklady
Kurz je určen pro studenty, kteří pracují na samostatné práci nebo výzkumu kolekcí štípané industrie. Učitel poskytuje on-line konzultační podporu a podněty pro rozvoj tématu. Student samostatně pracuje na metodologickém uchopení a vědecké analýze tématu. Kurz je vhodný pro individuální i týmové pojetí výuky.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
předmět má 12 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
- student se naučí samostatně vědecky pracovat na zvoleném tématu
- student se naučí přehledně prezentovat výsledky každé etapy své práce
- student se naučí systematicky zpracovávat všechny připomínky školitele nebo tutora
- skupina studentů se naučí lepší kooperaci a organizaci a kontrole práce při společné tvorbě jednoho dokumentu
- forma týmového, projektového nebo sociálního učení poskytne studentům sebejistotu při zvládání budoucí archeologické praxe i motivaci k celoživotnímu sebevzdělávání, které jsou klíčové pro uplatnění absolventa v oboru i mimo něj
Osnova
  • Kurz slouží jako forma systematického kontaktu se školitelem nebo tutorem při individuální nebo týmové práci na odborném textu či projektu.
  • 1. Definování tématu, okruh kladených otázek nebo ověřovaných hypotéz, metodologické vymezení, ujasnění rozsahu a záběru práce.
  • 2. Rozvržení etap práce a volba formy prezentace výsledků.
  • 3. Sběr informací z odborné literatury, elektronické zdroje, vytěžení akademických knihoven mimo Brno.
  • 4. Prezentace jednotivých etap práce (např. kapitoly textu, katalog, metodologický úvod, závěry atd.).
Literatura
  • viz informace učitele/see below
Výukové metody
- on-line tutorial v prostředí Mahara
- self-learning
- samostatná nebo týmová práce na zvoleném tématu, jejímž výstupem je akademický text pro diplomovou nebo disertační práci, pro publikování a podobné účely
Metody hodnocení
- průběžné hodnocení práce na textovém výstupu
- hodnocení samostatnosti a úspěšnosti při vyhledávání informačních zdrojů, metodologickém zvládnutí práce a tvorbě textu
- hodnocení úrovně prezentace etap práce
- hodnocení přístupu k řešení připomínek školitele
- u týmových projektů hodnocení autorských příspěvku ke kolektivnímu dílu
Informace učitele
On-line tutorial je ve srovnání s klasickými konzultacemi výrazně efektivnější. Nedostatek osobního kontaktu se školitelem vyvažuje on-line komunikace, která není omezena na konzultační hodiny a konkrétní pracovnu školitele. Student může velmi efektivně konzultovat v průběhu zahraniční stáže nebo v průběhu zpracovávání archeologického souboru v dislokovaném depozitáři, kdy nemá možnost zajíždět do místa studia. Školitel poskytuje studentovi podněty a připomínky v jasně definované a formulované podobě, která zůstává v plném záznamu v prostředí kurzu. Student tedy není odkázán jen na své poznámky z kontaktní konzultace. Tím se eliminuje několikanásobné opakování připomínek a ztráta času.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/podzim2014/AEB_139