Šablony – tisk
Filozofická fakulta - registrační a kontrolní šablony
Registrační šablony: imatrikulace do jara 2019 včetně
Studijní katalog a registrační šablony pro bakalářské a magisterské studium
Informační studia a knihovnictví
ÚVOD
Obor informační studia a knihovnictví na FF MU je možné studovat ve třech studijních programech: 3letém bakalářském, 2letém navazujícím magisterském studiu a formou celoživotního vzdělávání, a to jak v prezenční, tak i kombinované formě. Obor je koncipován jako transdisciplinární studium s propojením na Fakultu informatiky (FI) a Fakultu sociálních studií (FSS) MU. Tím je zajištěna interdisciplinarita oboru, který zahrnuje aspekty humanitních i přírodních věd. Tato všestrannost, jakož i propojení na dovednosti při práci s moderními technologiemi, zajišťuje našim absolventům četné možnosti uplatnění, a to v nekomerční i komerční sféře. Charakteristika odborného profilu absolventa Bakalářský studijní program Absolventi Bc. stupně studijního programu Informační studia a knihovnictví jsou připravovaní na zvládnutí teoretických, metodologických a etických základů informační vědy a knihovnictví, informačních technologií a internetu, knihovnické standardizace a organizace poznání, tvorby a managementu knihovních a informačních systémů a informační výchovy, práce s informačními zdroji v digitálních knihovnách a databázových centrech, informačního managementu. Jsou schopni aplikovat teoretické poznatky v knihovní a informační praxi s využitím moderních informačních a komunikačních technologií. Ovládají informační technologie, metody a nástroje na tvorbu a budování knihovních a informačních fondů, vyhledávání informací, zprostředkování informací a poznatků uživatelům. Magisterský studijní program Absolventi Mgr. stupně studijního programu Informační studia a knihovnictví jsou připravování na práci v informační a znalostní společnosti. Studenti získají teoretické a praktické dovednosti z oblasti informační vědy, porozumí konceptům a problémům informační a znalostní společnosti. Budou uvedeni do problematiky organizování informací a budou schopni využít nástrojů designového myšlení a řízení inovací ve všech typech organizací. Studenti se seznámí se základy z oblasti analýzy dat, zavádění informačních systémů do organizací a informačního vzdělávání. Absolventi pak budou schopní využívat nejmodernější technologie pro podporu týmové práce, sdílení informací a podporu vzdělávání. Díky povinnému praktickému týmovému projektu budou schopni efektivně pracovat v týmu a řešit komplexní problémy informační a znalostní společnosti. Navazující magisterské studium lze také studovat se zaměřením na jednu nebo více z volitelných specializací: a) Design informačních služeb umožní studentům osvojit si teoretické i praktické znalosti z oblasti řízení inovací, principů designu zaměřeného na člověka, principů použitelnosti v oblasti interakce člověka s počítačem, základů marketingu, leadershipu a týmové spolupráce. b) Informační a datový management je zaměřen na analýzu, hodnocení, evaluaci a implementaci informačních systémů. V rámci této specializace budou studenti pracovat s informačním auditem a návrhem informačních toků v organizaci. Budou schopní získat a analyzovat data s cílem podpořit strategické rozhodování organizace. c) Specializace Technologie ve vzdělávání nabízí teoretické i praktické znalosti z oblasti informačního vzdělávání. Studenti se naučí navrhovat vzdělávací prostředí a vzdělávací objekty, budou schopní implementovat nové technologie do vzdělávání. Seznámí se se základy kurátorství obsahu a daty řízeném vzdělávání.
OKRUHY BAKALÁŘSKÉ STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY 1. Zařazení informační vědy do systému věd; předmět informační vědy, historie a vývoj informační vědy a osobnosti, které k němu přispěly; teorie a disciplíny informační vědy; metody informační vědy; vysvětlení pojmů „data“, „informace“, „znalost“, „dokument“ a „informační zdroj“; sociotechnické informační systémy; informační společnost a informatizace společnosti; nová informační povolání; současné trendy v informační vědě 2. Trendy vývoje informačních služeb; typologie a rozdělení informačních služeb; efektivita informačních služeb; informační systémy a instituce působící v okruhu informačních služeb; specializované informační fondy; problematika elektronických knih; knihovny a e-government; problematika konkurenčního zpravodajství; kulturní a kreativní průmysly 3. Komunikační akt, jeho podmínky a složky; informační pramen a dokument; fyzická forma dokumentů, členění dokumentů podle původnosti, stupně zveřejněnosti, míry kontinuity (příklady); geneticko-funkční bloky dokumentů (příklady); specifičnost textových dokumentů a jejich typy (příklady) 4. Vývoj knihovnictví po roce 1989, koncepce rozvoje knihoven, knihovnická legislativa, rozdělení knihoven dle knihovního zákona, veřejné knihovnicko-informační služby (VKIS), základní knihovnické procesy, vliv moderních informačních a komunikačních technologií na strukturu služeb, knihovnických procesů a na organizaci práce, práce s uživateli v knihovnách, význam knihoven v oblasti rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti, informační gramotnost a informační vzdělávání a jeho propojení s celoživotním vzděláváním, měření hodnoty veřejných služeb, metody umožňující srovnávání práce knihoven a z toho vyplývající změny v jejich managementu, hlavní trendy vývoje knihoven 5. Počítače - základní terminologie; druhy PC, složení PC, periferie a přídavná zařízení, aktuální trendy; základní dělení softwaru; operační systémy; bezpečnost a zálohování dat; počítačová hygiena; mobilní technologie a jejich dopad na společnost; využití mobilních technologií při práci s informacemi a vzdělávání, druhy mobilních zařízení, mobilní operační systémy apod. 6. Historie a vývoj internetu; aktuální trendy (např. Web 2.0, Web 3.0, ...); vyhledávání na internetu – nástroje a možnosti; informační architektura; prezentace informací na internetu; internetový marketing (SEO, SEM, …); příležitosti a rizika online sociálních sítí; internet ve vzdělávání; hrozby na internetu; psychologie a internet (disinhibice, závislosti, virtuálně reálné hry, …) 7. Funkce a druhy médií; roviny komunikace; klasifikace mediálních produktů; jakými způsoby média zkreslují realitu?; základní sociální a ekonomické trendy ovlivňující média; druhy mediálního působení; moc a média - propaganda, cenzura, PR, spin doctoring; knižní trh v ČR, marketingové a promo strategie užívané na knižním trhu, základní rysy tzv. nových médií 8. Knihovní systém - základní pojmy; informační systém knihovny; katalog - funkce a požadavky, rozdělení do modulů; generace, příklady, trendy; standardizace v knihovnictví; problémy konzistence dat a zpětné kompatibility; bibliografický popis dokumentů, bibliografický záznam, pravidla pro vytváření záznamů, pravidla pro obsah a formu záznamů, AACR, ISBD, MARC, formáty založené na XML; přístup k bibliografickým záznamům, selekční údaje, záhlaví, autoritní báze; funkční požadavky na bibliografické záznamy - FRBR, nové trendy a alternativy v popisu dokumentů 9. Základní terminologie, druhy EIZ, licence a financování EIZ, volně dostupné zdroje a open access, profesionální zdroje informací (komerční databáze, databázová centra), digitální knihovny, katalogy, informační brány, discovery služby, citační databáze, citační software, technologie a standardy v oblasti EIZ, trendy v oblasti uživatelského rozhraní EIZ, EIZ a mobilní přístup, problematika e-knih, zásady vyhledávání a práce s informacemi, rešerše, měření výkonnosti vědy, bibliometrie (pojmy publikační a citační analýza, citační rejstříky, indikátory), plagiátorství, aktuální trendy v oblasti EIZ 10. Trendy a směry rozvoje vzdělávacích technologií a technologií vůbec; on-line nástroje, služby a technologie pro využití ve vzdělávání; počítačové sítě; tvorba vzdělávacích objektů pro LMS; e-learning; vztah technologií a společnosti 11. Základní pravidla aplikace právních předpisů (typy právních dokumentů, předpisů a sankcí, přednost v aplikaci, test proporcionality), zdroje právních informací (účinné předpisy, komentáře); právo na informace v základních právních aktech (zákony o svobodném přístupu k informacím, o právu na informace o životním prostředí a o archivnictví a spisové službě: za jakých podmínek, od koho, s jakými omezeními, jakým způsobem je možné žádat zpřístupnění informací); zákon o ochraně osobních údajů (osobní, citlivý a zveřejněný údaj, správce a zpracovatel a jejich povinnosti, výjimky ze zákona, souhlas se zpracováním osobních údajů a podmínky výjimky z nezbytnosti jeho udělení, povinné způsoby ochrany osobních údajů); tiskový zákon a zákon o neperiodických publikacích (typy dokumentů spadající pod zákony, shodné a odlišné oblasti úpravy, povinný výtisk); zákon o některých službách informační společnosti (vymezení a příklady služeb informační společnosti, odpovědnost jejich poskytovatelů, podmínky šíření obchodních sdělení), zákon o elektronických komunikacích (vymezení působnosti, univerzální služba, ochrana informací a data retention u poskytovatelů služeb elektronických komunikací); knihovní zákon (podmínky pro knihovny dle zákona, systém knihoven, zřizovatelé, fondy a služby jednotlivých kategorií, rovný přístup a jeho omezení v mezích zákona, typy a pravidla pro poskytování VKIS, M/MVS, revize a vyřazování z knihovního fondu) a části občanského zákoníku a zákona o majetku České republiky ve vztahu ke službám knihoven (půjčování, náhrada škody, nakládání s majetkem knihovnou); historický vývoj autorských práv, autorský zákon (vymezení autorského díla, typy autorských práv s příklady a charakteristikami, výjimky z autorského práva, licenční smlouvy, databáze z autorskoprávního pohledu, kolektivní správci autorských práv), nové informační technologie a jejich vliv na autorskoprávní ochranu; judikáty a aktuální kauzy v oblasti právní úpravy práce s informacemi, informačními technologiemi a v knihovnách 12. Principy fungování a charakteristické znaky IS (Pojem systém jeho charakteristiky, konceptuální model a jeho prvky, Automatizovaný IS). Databáze (pojem databáze, databázový soubor, databázové modely, základní pojmy databázového zpracování - relační databáze, datové typy, záznam, atributy, Systém řízení báze dat, Aplikační programy jako prezentační vrstva IS, architektura databázových systémů). Podnikový IS a jeho charakteristiky (Podpora řídících a administrativních funkcí, podpora činností a služeb organizace, Podpůrné IS (kancelářské, útvarové, dokumentografické a faktografické IS. Typy IS v prostředí organizace, vztah IS k úrovni řízení organizace), ERP, CRM, SCM, BI). Analýza a návrh IS (Metodiky, metody, techniky, prostředky pro boj se složitostí systému, Strukturovaný a objektově orientovaný přístup, UML) 13. Základní pojmy (věda, teorie, výzkum, paradigma); paradigmata informačních věd a knihovnictví; kvalitativní a kvantitativní výzkum: rozdíly, využití, druhy, cíl výzkumu, výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné hypotézy, metody výběru vzorku v kvalitativním a kvantitativním výzkumu, kritéria kvality výzkumu (reliabilita, validita); dotazníkové šetření: formulace otázek v dotazníku, druhy otázek, skladba otázek, způsoby sběru dat); online nástroje pro správu dotazníků; kvalitativní výzkum v informačních vědách a knihovnictví, kvalitativní výzkumné metody: rozhovory, focus groups, specifické metody v informačních studiích a knihovnictví: scientometrie, bibliometrie, citační analýzy, analýzy webu; projekt výzkumu. Projekt výzkumu; úvod do statistické analýzy dat: čištění dat, třídění prvního stupně, třídění druhého stupně; absolutní, relativní četnosti; kategorizované a nekategorizované proměnné a práce s nimi; vizualizace dat (tabulky, grafy); software a aplikace pro zpracování dat; kvalitativní výzkum: analýza a interpretace, kódování v kvalitativním výzkumu; zakotvená teorie; psaní závěrečné zprávy – IMRAD 14. Výklad věcného selekčního jazyka a jeho význam (věcný SJ v procesu reprezentace a vyhledávání informací); typy věcných SJ (předmětové SJ, systematické SJ, prekoordinované SJ, postkoordinované SJ) a jejich výhody a nevýhody; charakteristika věcných SJ z hlediska lingvistiky; metodika tvorby jednojazyčných tezaurů; soubor věcných autorit NK ČR, proces indexování; výhody a nevýhody vyhledávání pomocí věcného selekčního jazyka 15. Zasazení informační etiky do širšího kontextu etiky; základní etické koncepce a principy; předmět a význam informační etiky; mikroetické a makroetické problémy v informační etice doložené příklady; etická dilemata spojená s duševním vlastnictvím včetně plagiátorství a sdílení souborů; vztah etiky a techniky; k hodnotám ohleduplný design; etické kodexy – příklady a principy jejich tvorby, netiketa, profesní etika knihovníka, etické problémy s tzv. hate speech, flame wars, cyberstalking, hoax, hackingem, crackingem, digital divide; aktuální problémy informační etiky 16. Vymezení pojmu digitální knihovna; obecná architektura DL; knihovnické a digitální identifikátory (ISBN, ISSN, ISTC, PURL, DOI); základní popisná a strukturální metadata (Dublin Core, MODS, METS); pojem interoperability a základní technologie pro interoperabilitu v DL (Z39.50, OAI-PMH, OpenURL a kontextově citlivé vazby); federativní vyhledávání a metavyhledávání - principy, porovnání; problematika dlouhodobého uchovávání digitální informace; sémantický web; autorsko-právní aspekty digitálních knihoven; creative commons; otevřený přístup k vědeckým informacím 17. Vymezení pojmů klíčové kompetence, funkční gramotnost, mediální gramotnost informační vzdělávání a informační gramotnost; Standardy a modely informační gramotnosti; Instituce a aktuální veřejně politické dokumenty týkající se problematiky informačního vzdělávání; Základní znaky konstruktivistické výuky; Pravidla pro definování studijních cílů + Bloomova taxonomie; Výukové metody použitelné pro potřeby informačního vzdělávání; Program RWCT; Role a kompetence knihovníka jako lektora a tutora; Nástroje a technologie pro potřeby informačního vzdělávání; Obsahy a formy informačního vzdělávání v ČR a ve světě. 18. Charakteristika odborného textu (co je a co není odborný text); Kvalifikační práce (druhy); Informační zdroj a dokument (charakteristika); Dělení dokumentů; Primární, sekundární, terciární zdroje; Šedá literatura; Vyhledávaní zdrojů (kde hledat, jak); Proces vyhledávání informací; Citace (terminologie, styly, normy, software); Plagiátorství (typy, prevence, nástroje); Rešerše (rešeršní postup, rešeršní dotaz); rešeršní nástroje (operátory); Hodnocení kvality informací, jak poznat kvalitní zdroj; Redukovaný text (funkce, druhy, automatická redukce); Publikační etika (zásady, jak publikovat); Impaktované a recenzované časopisy (charakteristika); Copywriting (charakteristika, zásady); Kritické myšlení (charakteristika, metody) OKRUHY MAGISTERSKÉ STÁTNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY 1. Účel svobodného přístupu k informacím (princip otevřenosti veřejné správy); povinné subjekty a oprávněné osoby podle zákona o svobodném přístupu k informacím; proces poskytování informací a možnosti obrany proti neoprávněnému odepření informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím; zákonné důvody odepření poskytnutí informace; nejpodstatnější rozdíly mezi zákonem o svobodném přístupu k informacím a zákonem o právu na informace o životním prostředí; event. aktuální kauzy 2. IKM Vymezení vztahu mezi informační vědou, informatikou a novými typy informatik; sociální, komunitní a kognitivní informatika; human-computer interaction; teorie sítí; teorie globálního mozku; biopolitika a technologie; augmentovaná realita; internet věcí, technostres, výzkumné metody a současné trendy v informační vědě 3. Výzkumy uživatelů a design služeb; kvalitativní a kvantitativní výzkum: rozdíly, využití, druhy, cíl výzkumu, výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné hypotézy, metody výběru vzorku v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; výzkumné designy (např. dotazníky, rozhovory, focus groups, uživatelské testování, pozorování, stínování, delfská metoda, akční výzkum, mystery shopping, benchmarking, ROI; specifické metody v informačních studiích a knihovnictví: scientometrie, bibliometrie, citační analýzy, analýzy webu; metody pro design služeb: mobilní etnografie, cesta službou, mapy kontaktních míst, persony, …); projekt výzkumu a psaní závěrečné zprávy 4. Vymezení pojmu „organizace znalostí“; organizace znalostí v kontextu informační činnosti; ontologická a epistemologická východiska organizace znalostí; přístupy k organizaci znalostí – historický přehled, tzv. klasický knihovnický přístup k organizaci znalostí, přístupy v digitálním prostředí, doménová analýza; obecné otázky kategorizace, klasifikace a fazetace; pojem a reprezentace pojmu; odborná terminologie a vědecká klasifikace; formální struktura a reprezentace dokumentu; sémantika a syntaktika notačního systému; procesy organizace znalostí, automatizované procedury; ontologie jako obecný typ organizace znalostí; obecné vlastnosti univerzálních klasifikačních systémů a systémů založených na přirozeném jazyce; reprezentace a vizualizace znalostí (mj. topic maps) 5. Základní pojmy a prvky vyhledávacích systémů; subjekty procesu vyhledávání informací (uživatel, informační pracovník, psychologické a subjektivní aspekty); objekty procesu vyhledávání informací (informační systémy, informační zdroje, dokumenty, metadata); informační požadavek a jeho analýza; informační zdroje a metody jejich identifikace; metody vyhledávání a rešeršní strategie, zpracování a hodnocení výsledků vyhledávání; techniky a modely vyhledávání; informační technologie v procesu vyhledávání informací; vyhledávání informací jako služba knihoven; specifické oblasti vyhledávání informací – základní zdroje a postupy (ekonomické a firemní informace, lékařství, patentové informace aj.); vyhledávání v prostředí internetu 6. Informační management jako vědecká disciplína (vznik a vývoj IM jako vědní disciplíny, historický vývoj pojetí IM a jeho současné chápání, vztah Informačního managementu k Znalostnímu managementu, optimalizace nákladů na podnikové ICT, informační politika, informační strategie organizace, podnikatelská strategie, předpoklady pro úspěšnou strategii IM, průvodní znaky nevyjasněné firemní strategie); Informační manažer a jeho role v organizaci (Proces, Procesní audit, Technické prostředky podnikové infrastruktury, Audit HW a SW prostředků v organizaci, Audit Informačního systému); Úvod do problematiky Cloud computingu a virtualizace, zpracování a uchování dat v organizaci (Výhody a nevýhody cloud řešení, Cloud, SaaS, Paas, Haas, IaaS, datová uložiště, Data warehouse, OLAP, OLTP, konsolidace, konsolidace datových uložišť a serverů, virtualizace, WINTEL) 7. Vliv ICT na společnost; význam pojmu "informační politika" a související termíny; strategické dokumenty v oblasti informační politiky v EU a v ČR; informační systémy veřejné správy ČR; česká legislativa v oblasti informační politiky a dokumenty EU s vlivem na ni; poslední směry vývoje informační politiky; informační politika v praxi - eGovernment, eHealth, digitální podpis a datové schránky, vytvoření prostředí pro bezpečné ektronické obchodování, projekty v informační politice (Indoš, NPPG, PIK), CzechPoint 8. Význam informací a informačního chování v prostředí obchodu a průmyslu; vyhledávací metody a strategie; sběr informací a různé metody jejich zpracovávání; analytické metody práce s informacemi; základy informačního a znalostního managementu; informační audit, metody a postupy konkurenčního zpravodajství 9. Vymezení projektového managementu; zahájení projektu; financování projektu; projektové plánování; realizace projektu, prováděcí fáze; monitoring a kontrola procesu; vyhodnocení projektu; řízení lidských zdrojů; nástroje a techniky pro řízení projektu (WBS, Ganntův diagram, metody síťové analýzy, …); softwarová podpora pro řízení projektu |
PREZENČNÍ FORMA STUDIA
BAKALÁŘSKÉ STUDIUM
3leté bakalářské studium (prezenční i kombinovaná forma) |
Bakalářské studium jednooborové
Minimální celkový počet kreditů k řádnému ukončení studia: 180 kreditů Prezenční studium
|
Informace o studiu
Studijní obor se zaměřuje na přípravu odborníků v oblasti rozvoje a využívání metod výběru, organizace, vyhledávání a využívání a informačních zdrojů, práce s informačními technologiemi při organizaci poznání, uplatňování informační politiky a podporu informační společnosti. |
1. semestr
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA01 | Informační věda 1 | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 4 | |||
VIKBA02 | Informační fondy a služby | P. Škyřík | P. Škyřík | zk | 2/0/0 | 5 | |||
VIKBA03 | Informační prameny v kulturním kontextu | P. Škyřík | J. Kudrnáč | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA04 | Metody knihovnické práce | P. Škyřík | M. Krčál | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA05 | Transformace dat pomocí počítače | P. Škyřík | J. Martinek | zk | 0/2/0 | 4 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA06 | Informační věda 2 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 5 | VIKBA01 | ||
VIKBA07 | Nástroje a možnosti Internetu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Martinek | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKBA28 | Úvod do studia médií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | V. Kouřil | k | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA30 | Psaní odborných textů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | I. Zadražilová | k | 2/0/0 | 4 | NOW(VIK_PoZ) | ||
VIK_PoZ | Postupová zkouška [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | PZk | 0/0/0 | 3 | VIKBA02 && VIKBA01 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIK_PoZ | Postupová zkouška [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | PZk | 0/0/0 | 3 | VIKBA02 && VIKBA01 | ||
VIKBA12 | Metodologie pro informační studia a knihovnictví 1 | P. Škyřík | L. Zbiejczuk Suchá | zk | 1/1/0 | 5 | VIK_PoZ | ||
VIKBA14 | Digitální kompetence | P. Škyřík | M. Černý | zk | 2/0/0 | 4 | VIKBA05 | ||
VIKBA18 | Informační systémy | P. Škyřík | J. Matula | zk | 2/0/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA20 | Elektronické informační zdroje | P. Škyřík | M. Krčál | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA09 | Referenční služby 1 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | A. Škyříková | z | 0/0/10 | 3 | VIK_PoZ | ||
VIKBA10 | Knihovnické systémy a standardy [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Krčál | zk | 2/1/0 2 hodiny přednášky + 1 cvičení jednou za dva týdny. | 4 | |||
VIKBA16 | Autorskoprávní aspekty knihovnicko-informační činnosti [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Vizváry | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA31 | Metodologie pro informační studia a knihovnictví II [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Zbiejczuk Suchá | zk | 2/0/0 | 4 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA11 | Selekční jazyky | P. Škyřík | J. Schwarz | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA15 | Referenční služby 2 | P. Škyřík | A. Škyříková | z | 0/60/0 | 3 | VIK_PoZ | ||
VIKBA23 | Informační etika | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA24 | Seminář k bakalářské diplomové práci | P. Škyřík | P. Mazáčová | z | 0/2/0 | 15 | |||
VIKBA32 | Informační vzdělávání [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Mazáčová | zk | 2/0/0 | 4 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIK_BaZ | Státní závěrečná zkouška bakalářská | P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | SZk | 0/0/0 | 0 | |||
VIKBA22 | Řízení organizací | P. Škyřík | M. Bočková | zk | 2/0/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA25 | Digitální knihovny [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Bartošek | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIK_DBP | Bakalářská diplomová práce | P. Škyřík | P. Mazáčová, M. Lorenz, P. Škyřík | z | 0/0/0 | 0 |
Podzimní semestr
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIK_BaZ | Státní závěrečná zkouška bakalářská | P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | SZk | 0/0/0 | 0 | |||
VIKBA01 | Informační věda 1 | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 4 | |||
VIKBA02 | Informační fondy a služby | P. Škyřík | P. Škyřík | zk | 2/0/0 | 5 | |||
VIKBA03 | Informační prameny v kulturním kontextu | P. Škyřík | J. Kudrnáč | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA04 | Metody knihovnické práce | P. Škyřík | M. Krčál | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA05 | Transformace dat pomocí počítače | P. Škyřík | J. Martinek | zk | 0/2/0 | 4 | |||
VIKBA11 | Selekční jazyky | P. Škyřík | J. Schwarz | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA12 | Metodologie pro informační studia a knihovnictví 1 | P. Škyřík | L. Zbiejczuk Suchá | zk | 1/1/0 | 5 | VIK_PoZ | ||
VIKBA14 | Digitální kompetence | P. Škyřík | M. Černý | zk | 2/0/0 | 4 | VIKBA05 | ||
VIKBA15 | Referenční služby 2 | P. Škyřík | A. Škyříková | z | 0/60/0 | 3 | VIK_PoZ | ||
VIKBA18 | Informační systémy | P. Škyřík | J. Matula | zk | 2/0/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA20 | Elektronické informační zdroje | P. Škyřík | M. Krčál | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA22 | Řízení organizací | P. Škyřík | M. Bočková | zk | 2/0/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA23 | Informační etika | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA24 | Seminář k bakalářské diplomové práci | P. Škyřík | P. Mazáčová | z | 0/2/0 | 15 | |||
VIK_DBP | Bakalářská diplomová práce | P. Škyřík | P. Mazáčová, M. Lorenz, P. Škyřík | z | 0/0/0 | 0 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
ISKB24 | Terénní projekt | P. Vizváry | T. Marek | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(B) | ||
ISKB25 | Praxe a stáže | P. Vizváry | T. Marek | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(B) | ||
ISKB26 | Výzkumný seminář | L. Zbiejczuk Suchá | M. Černý, J. Kudrnáč, M. Lorenz, P. Mazáčová, A. Šašinková, P. Škyřík, P. Vizváry, L. Zbiejczuk Suchá | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 30 hodin = 1 kredit, 60 hodin = 2 kredity, 90 hodin = 3 kredity, 120 hodin = 4 kredity, 150 hodin = 5 kreditů. | 5 (od 1 krok 1 kred) | ISKB15 | ||
ISKB27 | Dlouhodobá zahraniční stáž | M. Lorenz | M. Lorenz, T. Marek, P. Vizváry [ hodnotí všichni vyučující pracoviště ] |
z | 0/0/0 2 - 6 měsíční pracovní pobyt v zahraniční. | 15 | typ_studia(B) | ||
ISKB28 | Redakční a oborová práce - Inflow [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Kurdiovská, R. Sellner Novotný | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKB30 | Informace, komunikace a indentita | M. Lorenz | M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB32 | Dějiny knižní kultury | J. Kudrnáč | J. Pavelková, J. Kudrnáč | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(B) | ||
ISKB36 | Kreativní laboratoř [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Škyřík | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB42 | Bibliopedagogika [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | H. Hubatková Selucká, P. Mazáčová, M. Poučová | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB45 | Účast na konferencích | P. Vizváry | P. Škyřík, P. Vizváry | z | 0/0/0 podle zvolené kreditové hodnoty (viz metody hodnocení). | 4 (od 2 krok 1 kred) | typ_studia(B) | ||
ISKB48 | Digitalizace kulturního dědictví | M. Lorenz | M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB51 | Rozvoj kompetencí učícího knihovníka | P. Mazáčová | J. Kudrnáč, T. Marek, P. Mazáčová | k | 0/0/1 | 4 | SOUHLAS | ||
ISKB54 | Komunitní kurátorství | P. Škyřík | M. Bohuslavová, P. Škyřík | k | 0/30/0 interaktivní bloková výuka. | 4 | SOUHLAS | ||
ISKB56 | Úvod do jazyka SQL | P. Škyřík | J. Pospíšil | zk | 0/2/0 | 4 | !VIKBB68 | ||
ISKB57 | Knihovny 2030 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Škyřík | k | 0/20/0 Distanční webináře. | 4 | |||
ISKB58 | Od údivu k poznání: srovnání výzkumu přírody a společnosti | P. Škyřík | M. Černý | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB60 | Prolegomena k oboru | P. Škyřík | P. Škyřík, M. Lorenz, M. Krčál, R. Dobrovolný, P. Mazáčová, A. Lukavská | k | 0/30/0 interaktivní bloková výuka. | 4 | NOW(ISKB03) | ||
ISKB64 | Sémantické aspekty katalogizace [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Stodola | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB65 | Blok expertů | P. Škyřík | K. Kalmárová, M. Macháňová | k | 2/0/0 | 4 | typ_studia(B) | ||
ISKB66 | Brno literární a kulturní centrum [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | z | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB72 | Transdisciplinární komeniologický seminář [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | M. Černý, P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB75 | Co se skrývá za cenovkou knih? | P. Škyřík | A. Štičková | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB76 | Dílna improvizace | P. Škyřík | H. Tesák Vrtala, P. Andrášik | z | 0/2/0 | 4 | |||
ISKM32 | Laboratoř vzdělávacích technologií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
M. Černý | M. Černý | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM39 | Pojem informace a informační věda [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Stodola | J. Stodola | k | 0/0/0 | 5 | |||
ISKM40 | Vybraná témata z literatury v kulturním kontextu | J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM41 | Výzkumné horizonty informačního vzdělávání [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM42 | Informační věda: čtenářský přehled | P. Škyřík | M. Lorenz | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM43 | Imerzivní virtuální reality v humanitních vědách [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
Č. Šašinka | Č. Šašinka, A. Šašinková | k | 0/1/1 | 5 | |||
ISKM44 | Eye-tracking v humanitních vědách I [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM50 | Digitální marketing [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Šugarová | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM51 | Pokročilé designy výzkumných projektů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM52 | Digitální hry - analýza a design | P. Škyřík | Z. Záhora | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM56 | Vizualizace dat | P. Škyřík | T. Marek | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM58 | Online vzdělávání: od designu k praxi | M. Černý | M. Černý | k | 0/0/0 Blokově. | 5 | |||
ISKM59 | Online tutoring [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKM60 | Literatura pro děti a mládež | P. Mazáčová | P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM61 | MOOC: learning online | M. Černý | M. Černý | k | 1/1/0 konzultace, MOOC kurz. | 5 | |||
ISKM69 | Design v souvislostech | P. Škyřík | R. Sellner Novotný | k | 0/30/0 interaktivní bloková výuka. | 5 | |||
ISKM81 | Propagace na sociálních sítích | P. Škyřík | L. Havlík, T. Marek | z | 1/1/0 | 4 |
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIK_BaZ | Státní závěrečná zkouška bakalářská | P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | SZk | 0/0/0 | 0 | |||
VIKBA06 | Informační věda 2 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 5 | VIKBA01 | ||
VIKBA07 | Nástroje a možnosti Internetu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Martinek | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKBA09 | Referenční služby 1 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | A. Škyříková | z | 0/0/10 | 3 | VIK_PoZ | ||
VIKBA10 | Knihovnické systémy a standardy [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Krčál | zk | 2/1/0 2 hodiny přednášky + 1 cvičení jednou za dva týdny. | 4 | |||
VIKBA16 | Autorskoprávní aspekty knihovnicko-informační činnosti [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Vizváry | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA25 | Digitální knihovny [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Bartošek | zk | 1/1/0 | 4 | VIK_PoZ | ||
VIKBA28 | Úvod do studia médií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | V. Kouřil | k | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA30 | Psaní odborných textů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | I. Zadražilová | k | 2/0/0 | 4 | NOW(VIK_PoZ) | ||
VIKBA31 | Metodologie pro informační studia a knihovnictví II [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Zbiejczuk Suchá | zk | 2/0/0 | 4 | |||
VIKBA32 | Informační vzdělávání [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Mazáčová | zk | 2/0/0 | 4 | |||
VIK_DBP | Bakalářská diplomová práce | P. Škyřík | P. Mazáčová, M. Lorenz, P. Škyřík | z | 0/0/0 | 0 | |||
VIK_PoZ | Postupová zkouška [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | PZk | 0/0/0 | 3 | VIKBA02 && VIKBA01 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
ISKB24 | Terénní projekt | P. Vizváry | T. Marek | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(B) | ||
ISKB25 | Praxe a stáže | P. Vizváry | T. Marek | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(B) | ||
ISKB26 | Výzkumný seminář | L. Zbiejczuk Suchá | M. Černý, J. Kudrnáč, M. Lorenz, P. Mazáčová, A. Šašinková, P. Škyřík, P. Vizváry, L. Zbiejczuk Suchá | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 30 hodin = 1 kredit, 60 hodin = 2 kredity, 90 hodin = 3 kredity, 120 hodin = 4 kredity, 150 hodin = 5 kreditů. | 5 (od 1 krok 1 kred) | ISKB15 | ||
ISKB27 | Dlouhodobá zahraniční stáž | M. Lorenz | M. Lorenz, T. Marek, P. Vizváry [ hodnotí všichni vyučující pracoviště ] |
z | 0/0/0 2 - 6 měsíční pracovní pobyt v zahraniční. | 15 | typ_studia(B) | ||
ISKB28 | Redakční a oborová práce - Inflow [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Kurdiovská, R. Sellner Novotný | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKB34 | Filozofie informace [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Stodola | M. Černý, J. Stodola, M. Timko | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB37 | Humor v literatuře a kultuře [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | k | 0/2/0 | 4 | |||
ISKB38 | Informační bezpečnost [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Vizváry | P. Vizváry | k | 1/1/0 | 4 | ISKB09 | ||
ISKB39 | Dějiny českého knihovnictví v každodennosti [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč, P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB40 | Letní škola: mistrovský kurz | P. Škyřík | T. Marek, P. Škyřík | k | 0/0/0 blokový výjezd v rozsahu jednoho týdne. | 5 | |||
ISKB41 | Čtení a čtenáři | P. Mazáčová | P. Mazáčová, J. Trávníček | k | 2/0/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKB43 | Katalogizace [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Stodola | J. Stodola, H. Vochozková | k | 1/1/0 | 3 | ISKB02 | ||
ISKB44 | Knižní exkurze | P. Mazáčová | P. Mazáčová, L. Pavlíková, A. Štičková, P. Vizváry | k | 0/2/0 součástí bude exkurze. | 4 | |||
ISKB45 | Účast na konferencích | P. Vizváry | P. Škyřík, P. Vizváry | z | 0/0/0 podle zvolené kreditové hodnoty (viz metody hodnocení). | 4 (od 2 krok 1 kred) | typ_studia(B) | ||
ISKB49 | Digitální kurátorství | M. Lorenz | M. Konečný, M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB51 | Rozvoj kompetencí učícího knihovníka | P. Mazáčová | J. Kudrnáč, T. Marek, P. Mazáčová | k | 0/0/1 | 4 | SOUHLAS | ||
ISKB52 | Sociální inovace v knihovnách | P. Škyřík | T. Štefek, E. Víchová | k | 0/0/1 | 4 | |||
ISKB61 | Příprava a uvádění programu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Křivánek, P. Sucháček, V. Bukačová, P. Škyřík | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKB62 | Prezentace informací na internetu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | z | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB63 | Informatické myšlení | P. Škyřík | R. Dobrovolný | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(B) | ||
ISKB65 | Blok expertů | P. Škyřík | K. Kalmárová, M. Macháňová | k | 2/0/0 | 4 | typ_studia(B) | ||
ISKB67 | Tutorování univerzitních online kurzů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKB68 | Základ odborné terminologie | P. Škyřík | M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB69 | Příroda a kultura | P. Škyřík | M. Timko | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB70 | Filmový seminář knihovnictví a informační vědy [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | T. Marek | z | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB71 | Základy marketingu | P. Škyřík | O. Zbranek Biernátová | z | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB73 | Experimentální výukové metody - angličtina pro neanglisty ve virtuální realitě [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
Č. Šašinka | N. Fořtová, A. Šašinková | k | 0/1/0 | 3 | |||
ISKM25 | Řízení projektů informačních technologií a informačních systémů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Matula | J. Matula | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM28 | Poetika literárního díla [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | k | 1/1/0 | 4 | ISKB08 | ||
ISKM32 | Laboratoř vzdělávacích technologií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
M. Černý | M. Černý | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM36 | Ediční problematika: teorie a praxe [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM38 | Média v informačním věku [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | P. Mazáčová, B. Musil | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM44 | Eye-tracking v humanitních vědách I [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM46 | Interakce člověk-počítač (Human-computer Interaction) | P. Škyřík | T. Bouda, Č. Šašinka | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM48 | Service design workshop [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/0/0 | 5 | |||
ISKM49 | Návrh webu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
T. Štefek | z | 1/1/0 | 5 | ||||
ISKM54 | Digitální design bez bariér [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | R. Pavlíček, L. Zbiejczuk Suchá | z | 1/0/0 | 5 | |||
ISKM62 | Webová analytika | P. Škyřík | A. Šilhan | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM63 | Psychologie v online vzdělávání | P. Škyřík | M. Černý | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM64 | Informační společnost | P. Škyřík | M. Černý | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM66 | VideoLab: ateliér tvorby edukačních videí | M. Černý | V. Hamerský | k | 0/0/0 | 5 | |||
ISKM67 | Informace, dezinformace a informační etika [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Stodola | k | 2/0/0 | 5 | |||
ISKM68 | Kvantitativní analýza dat empirických šetření [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | D. Lacko, Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM71 | Co říkají obrazy? Čtení a tvorba vizuálních informací | P. Škyřík | A. Puchovská | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKM75 | Design jako kritická praxe [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
L. Zbiejczuk Suchá | K. Jamrichová, R. Sellner Novotný | z | 1/1/0 | 5 | |||
KPI22 | Kreativní práce s informacemi [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Zikuška | k | 0/0/0 celý předmět je formou eLearningu. | 5 | |||
MKM11 | Metody kritického myšlení | P. Škyřík | I. Zadražilová, K. Hošková, D. Chytková, J. Zikuška | k | 0/4/0 E-learningový předmět doplněný volitelnými semináři a workshopy. | 3 |
2leté navazující magisterské studium (prezenční i kombinovaná forma) |
Magisterské studium jednooborové
Informace o studiu
Minimální celkový počet kreditů k řádnému ukončení studia: 120 kreditů Prezenční i kombinované studium
|
1. semestr
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKMA07 | Informační management | P. Škyřík | J. Matula | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA13 | Informace, komunikace, myšlení | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA14 | Aplikační seminář 1 | P. Škyřík | P. Škyřík, M. Bočková, M. Černý, M. Krčál, M. Lorenz, J. Martinek, P. Mazáčová, P. Vizváry, I. Zadražilová, L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/100/0 Projektová výuka. | 5 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKMA05 | Organizace znalostí [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Schwarz | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA08 | Informační chování [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz, L. Zbiejczuk Suchá | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA09 | Seminář k magisterské diplomové práci I | P. Škyřík | P. Mazáčová | z | 0/2/0 | 15 | |||
VIKMA15 | Aplikační seminář 2 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Škyřík, T. Bouda, M. Lorenz | k | 0/0/0 Projektová výuka. | 5 | |||
VIKMA16 | Učící se společnost [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 1/1/0 | 5 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKMA06 | Informační vyhledávání | P. Škyřík | J. Schwarz | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA10 | Informační politika | P. Škyřík | P. Vizváry | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA12 | Seminář k magisterské diplomové práci II | P. Škyřík | P. Mazáčová | z | 0/2/0 | 15 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIK_DMP | Magisterská diplomová práce | P. Škyřík | P. Mazáčová, P. Škyřík | z | 0/0/0 | 0 | |||
VIK_MaZ | Státní závěrečná zkouška magisterská | P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | SZk | 0/0/0 | 0 |
Podzimní semestr
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKMA06 | Informační vyhledávání | P. Škyřík | J. Schwarz | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA10 | Informační politika | P. Škyřík | P. Vizváry | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA12 | Seminář k magisterské diplomové práci II | P. Škyřík | P. Mazáčová | z | 0/2/0 | 15 | |||
VIKMA13 | Informace, komunikace, myšlení | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA14 | Aplikační seminář 1 | P. Škyřík | P. Škyřík, M. Bočková, M. Černý, M. Krčál, M. Lorenz, J. Martinek, P. Mazáčová, P. Vizváry, I. Zadražilová, L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/100/0 Projektová výuka. | 5 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
ISKB28 | Redakční a oborová práce - Inflow [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Kurdiovská, R. Sellner Novotný | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKB30 | Informace, komunikace a indentita | M. Lorenz | M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB48 | Digitalizace kulturního dědictví | M. Lorenz | M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB51 | Rozvoj kompetencí učícího knihovníka | P. Mazáčová | J. Kudrnáč, T. Marek, P. Mazáčová | k | 0/0/1 | 4 | SOUHLAS | ||
ISKB56 | Úvod do jazyka SQL | P. Škyřík | J. Pospíšil | zk | 0/2/0 | 4 | !VIKBB68 | ||
ISKB66 | Brno literární a kulturní centrum [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | z | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB67 | Tutorování univerzitních online kurzů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKB72 | Transdisciplinární komeniologický seminář [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | M. Černý, P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB75 | Co se skrývá za cenovkou knih? | P. Škyřík | A. Štičková | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB76 | Dílna improvizace | P. Škyřík | H. Tesák Vrtala, P. Andrášik | z | 0/2/0 | 4 | |||
ISKM18 | Praxe a stáže | P. Vizváry | T. Marek, A. Škyříková | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM19 | Terénní projekt | P. Vizváry | T. Marek | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM20 | Výzkumný seminář | L. Zbiejczuk Suchá | M. Černý, J. Kudrnáč, M. Lorenz, P. Mazáčová, P. Škyřík, P. Vizváry, L. Zbiejczuk Suchá | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 20 hodin = 1 kredit, 40 hodin = 2 kredity, 60 hodin = 3 kredity, 80 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kreditů. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM21 | Dlouhodobá zahraniční stáž | M. Lorenz | M. Lorenz, T. Marek, P. Vizváry [ hodnotí všichni vyučující pracoviště ] |
z | 0/0/0 30 - 40 hodin týdně. | 15 | typ_studia(N) | ||
ISKM22 | Účast na konferencích | P. Vizváry | P. Škyřík, P. Vizváry | z | 0/0/0 podle zvolené kreditové hodnoty (viz metody hodnocení). | 4 (od 2 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM24 | Informační gramotnost | P. Mazáčová | P. Mazáčová, P. Vizváry | k | 1/1/0 | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM26 | Informační audit [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Dombrovská, P. Očko, P. Vizváry, T. Marek | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKM29 | Blok expertů | P. Mazáčová | K. Kalmárová, M. Macháňová | z | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKM31 | Vzdělávací technologie | M. Černý | M. Černý, K. Kalmárová | k | 2/1/0 cvičení probíhá 1 x za dva týdny jako dvouhodinový blok. | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM32 | Laboratoř vzdělávacích technologií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
M. Černý | M. Černý | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM39 | Pojem informace a informační věda [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Stodola | J. Stodola | k | 0/0/0 | 5 | |||
ISKM40 | Vybraná témata z literatury v kulturním kontextu | J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM42 | Informační věda: čtenářský přehled | P. Škyřík | M. Lorenz | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM43 | Imerzivní virtuální reality v humanitních vědách [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
Č. Šašinka | Č. Šašinka, A. Šašinková | k | 0/1/1 | 5 | |||
ISKM44 | Eye-tracking v humanitních vědách I [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM45 | Pedagogická psychologie pro informační specialisty | P. Škyřík | M. Černý, P. Mazáčová, A. Šašinková | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKM50 | Digitální marketing [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Šugarová | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM51 | Pokročilé designy výzkumných projektů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM52 | Digitální hry - analýza a design | P. Škyřík | Z. Záhora | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM55 | Nástroje a metody datové analytiky [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Klammert, J. Kudělka, J. Mayer | k | 1/1/0 | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM56 | Vizualizace dat | P. Škyřík | T. Marek | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM57 | Reading Seminar: Educational Technology and Learning Society | M. Černý | M. Černý | k | 0/0/2 | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM58 | Online vzdělávání: od designu k praxi | M. Černý | M. Černý | k | 0/0/0 Blokově. | 5 | |||
ISKM59 | Online tutoring [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKM60 | Literatura pro děti a mládež | P. Mazáčová | P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM61 | MOOC: learning online | M. Černý | M. Černý | k | 1/1/0 konzultace, MOOC kurz. | 5 | |||
ISKM65 | Uživatelský výzkum [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | T. Kosnarová Venerová, L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/30/0 | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM69 | Design v souvislostech | P. Škyřík | R. Sellner Novotný | k | 0/30/0 interaktivní bloková výuka. | 5 | |||
ISKM73 | Commons, P2P a digitální identita | P. Škyřík | J. Lanc, R. Sellner Novotný | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKM81 | Propagace na sociálních sítích | P. Škyřík | L. Havlík, T. Marek | z | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM82 | Systémové myšlení a design | L. Zbiejczuk Suchá | K. Jamrichová | z | 1/1/0 | 3 | typ_studia(N) | ||
KPI22 | Kreativní práce s informacemi [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Zikuška | k | 0/0/0 celý předmět je formou eLearningu. | 5 |
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIK_DMP | Magisterská diplomová práce | P. Škyřík | P. Mazáčová, P. Škyřík | z | 0/0/0 | 0 | |||
VIK_MaZ | Státní závěrečná zkouška magisterská | P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | SZk | 0/0/0 | 0 | |||
VIKMA05 | Organizace znalostí [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Schwarz | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKMA09 | Seminář k magisterské diplomové práci I | P. Škyřík | P. Mazáčová | z | 0/2/0 | 15 | |||
VIKMA15 | Aplikační seminář 2 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Škyřík, T. Bouda, M. Lorenz | k | 0/0/0 Projektová výuka. | 5 | |||
VIKMA16 | Učící se společnost [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 1/1/0 | 5 |
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
ISKB28 | Redakční a oborová práce - Inflow [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Kurdiovská, R. Sellner Novotný | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKB34 | Filozofie informace [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Stodola | M. Černý, J. Stodola, M. Timko | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB37 | Humor v literatuře a kultuře [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | k | 0/2/0 | 4 | |||
ISKB39 | Dějiny českého knihovnictví v každodennosti [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč, P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB40 | Letní škola: mistrovský kurz | P. Škyřík | T. Marek, P. Škyřík | k | 0/0/0 blokový výjezd v rozsahu jednoho týdne. | 5 | |||
ISKB44 | Knižní exkurze | P. Mazáčová | P. Mazáčová, L. Pavlíková, A. Štičková, P. Vizváry | k | 0/2/0 součástí bude exkurze. | 4 | |||
ISKB49 | Digitální kurátorství | M. Lorenz | M. Konečný, M. Lorenz | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB51 | Rozvoj kompetencí učícího knihovníka | P. Mazáčová | J. Kudrnáč, T. Marek, P. Mazáčová | k | 0/0/1 | 4 | SOUHLAS | ||
ISKB52 | Sociální inovace v knihovnách | P. Škyřík | T. Štefek, E. Víchová | k | 0/0/1 | 4 | |||
ISKB62 | Prezentace informací na internetu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | z | 1/1/0 | 4 | |||
ISKB67 | Tutorování univerzitních online kurzů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | H. Tulinská | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKB69 | Příroda a kultura | P. Škyřík | M. Timko | k | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB70 | Filmový seminář knihovnictví a informační vědy [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | T. Marek | z | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB71 | Základy marketingu | P. Škyřík | O. Zbranek Biernátová | z | 1/1/0 | 3 | |||
ISKB73 | Experimentální výukové metody - angličtina pro neanglisty ve virtuální realitě [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
Č. Šašinka | N. Fořtová, A. Šašinková | k | 0/1/0 | 3 | |||
ISKM17 | Aplikační seminář [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Škyřík, T. Štefek, L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/0/0 | 5 | SOUHLAS | ||
ISKM18 | Praxe a stáže | P. Vizváry | T. Marek, A. Škyříková | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM19 | Terénní projekt | P. Vizváry | T. Marek | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 40 hodin = 3 kredit, 70 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kredity. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM20 | Výzkumný seminář | L. Zbiejczuk Suchá | M. Černý, J. Kudrnáč, M. Lorenz, P. Mazáčová, P. Škyřík, P. Vizváry, L. Zbiejczuk Suchá | z | 0/0/0 počet kreditů je vypočítán následovně: 20 hodin = 1 kredit, 40 hodin = 2 kredity, 60 hodin = 3 kredity, 80 hodin = 4 kredity, 100 hodin = 5 kreditů. | 5 (od 1 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM21 | Dlouhodobá zahraniční stáž | M. Lorenz | M. Lorenz, T. Marek, P. Vizváry [ hodnotí všichni vyučující pracoviště ] |
z | 0/0/0 30 - 40 hodin týdně. | 15 | typ_studia(N) | ||
ISKM22 | Účast na konferencích | P. Vizváry | P. Škyřík, P. Vizváry | z | 0/0/0 podle zvolené kreditové hodnoty (viz metody hodnocení). | 4 (od 2 krok 1 kred) | typ_studia(N) | ||
ISKM23 | Design vzdělávacího procesu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM25 | Řízení projektů informačních technologií a informačních systémů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Matula | J. Matula | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM26 | Informační audit [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Dombrovská, P. Očko, P. Vizváry, T. Marek | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKM28 | Poetika literárního díla [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | k | 1/1/0 | 4 | ISKB08 | ||
ISKM29 | Blok expertů | P. Mazáčová | K. Kalmárová, M. Macháňová | z | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKM32 | Laboratoř vzdělávacích technologií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
M. Černý | M. Černý | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM34 | Informační systémy ve vzdělávání [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Černý | k | 1/1/0 | 4 | typ_studia(N) | ||
ISKM35 | Informační systémy ve veřejném sektoru [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
R. Polčák | R. Polčák, P. Vizváry | k | 1/1/0 | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM36 | Ediční problematika: teorie a praxe [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
J. Kudrnáč | J. Kudrnáč | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM38 | Média v informačním věku [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | P. Mazáčová, B. Musil | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM41 | Výzkumné horizonty informačního vzdělávání [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Mazáčová | P. Mazáčová | k | 1/1/0 | 4 | |||
ISKM44 | Eye-tracking v humanitních vědách I [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM46 | Interakce člověk-počítač (Human-computer Interaction) | P. Škyřík | T. Bouda, Č. Šašinka | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM47 | Projektový management | P. Škyřík | M. Illa, L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/0/0 e-learningový předmět. | 5 | !NOWANY(KPM01) && !KPM01 && typ_studia(N) | ||
ISKM48 | Service design workshop [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | L. Zbiejczuk Suchá | k | 0/0/0 | 5 | |||
ISKM49 | Návrh webu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
T. Štefek | z | 1/1/0 | 5 | ||||
ISKM53 | Leadership [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | P. Pouchlý | k | 1/1 | 5 | |||
ISKM54 | Digitální design bez bariér [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | R. Pavlíček, L. Zbiejczuk Suchá | z | 1/0/0 | 5 | |||
ISKM62 | Webová analytika | P. Škyřík | A. Šilhan | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM63 | Psychologie v online vzdělávání | P. Škyřík | M. Černý | k | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM64 | Informační společnost | P. Škyřík | M. Černý | z | 1/1/0 | 5 | |||
ISKM66 | VideoLab: ateliér tvorby edukačních videí | M. Černý | V. Hamerský | k | 0/0/0 | 5 | |||
ISKM67 | Informace, dezinformace a informační etika [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Stodola | k | 2/0/0 | 5 | |||
ISKM68 | Kvantitativní analýza dat empirických šetření [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | D. Lacko, Č. Šašinka | k | 0/2/0 | 5 | |||
ISKM71 | Co říkají obrazy? Čtení a tvorba vizuálních informací | P. Škyřík | A. Puchovská | k | 0/0/0 | 4 | |||
ISKM72 | Základy algoritmického myšlení | P. Škyřík | O. Veselý | k | 1/1/0 | 5 | typ_studia(N) | ||
ISKM75 | Design jako kritická praxe [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
L. Zbiejczuk Suchá | K. Jamrichová, R. Sellner Novotný | z | 1/1/0 | 5 | |||
KPI22 | Kreativní práce s informacemi [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Zikuška | k | 0/0/0 celý předmět je formou eLearningu. | 5 | |||
MKM11 | Metody kritického myšlení | P. Škyřík | I. Zadražilová, K. Hošková, D. Chytková, J. Zikuška | k | 0/4/0 E-learningový předmět doplněný volitelnými semináři a workshopy. | 3 |
BAKALÁŘSKÉ STUDIUM
Bakalářské studium jednooborové
Minimální celkový počet kreditů k řádnému ukončení studia: 180 kreditů Kombinované studium
|
Nabídka i skladba předmětů je totožná s předměty v prezenčním bakalářském studiu (viz šalona ISK - Prezenční studium - Bakalářské studium) |
Nabídka i skladba předmětu je totožná s předměty v prezenčním magisterském studiu (viz šalona ISK - Prezenční studium - Magisterské studium). Pro registraci předmětů postupujte podle výše uvedené šablony. |
Magisterské studium jednooborové
Minimální celkový počet kreditů k řádnému ukončení studia: 120 kreditů Prezenční i kombinované studium
|
Nabídka i skladba předmětů je totožná s předměty v prezenční formě magisterského studia (viz šalona ISK - Prezenční studium - Magisterské studium). |
OBECNÉ INFORMACE O STUDIU
Termín podání přihlášky Elektronickou přihlášku je možné podat od 1. 4. 2014 do 31. 7. 2014. Termín zahájení září 2014 – termín bude upřesněn Přijatí uchazeči budou pozváni k zápisu v první polovině září. Úhrada za studium bude možná až po zápise ke studiu. Podmínky přijetí
Cena Cena za kredit: 600,- Kč |
Obor Informační studia a knihovnictví je realizován kromě řádné formy také jako placené dvousemestrové paralelní studium v rámci tzv. celoživotního vzdělávání podle zákona č. 111/98 Sb. a je určen zejména pro potencionální zájemce o řádné studium tohoto oboru na FF MU. Pokud uchazeč v rámci podmínek celoživotního vzdělávání úspěšně ukončí kurzy v rozsahu povinného penza nezbytného pro absolvování 1. roku řádného studia daného oboru, může být přijat do řádného prezenčního nebo kombinovaného studia tohoto oboru a všechny studijní výsledky mu budou uznány. Bližší informace podá studijní oddělení děkanátu FF MU. Předměty tohoto oboru jsou nabízeny také samostatně v rámci celoživotního vzdělávání pro další studijní obory v rámci Filozofické fakulty MU (více informací o této formě vzdělávání). Student dvousemestrálního paralelního studia se zájmem o budoucí přestup na řádnou studijní formu (chce-li uznat absolvované předměty prvního ročníku studia) musí absolvovat všechny předměty uvedené ve studijním plánu pro CŽV. Realizace studia Program lze realizovat v rámci prezenčního a kombinovaného studia. (Prezenční studium, tj. denní, je založeno na pravidelné a přímé výuce. Kombinované studium, je vyučováno ve speciálních konzultačních blocích, které se konají vždy v pátek 4x za semestr. Přesné termíny jsou zveřejňovány na začátku každého semestru.) Předměty v CŽV podzimní semestr
jarní semestr
Rámcové podmínky studia Frekventanti absolvují kurzy za stejných podmínek jako studenti řádného studia:
Prezenční forma Posluchač musí získat v rámci celoživotního vzdělávání 42 kreditů typu povinných předmětů. Kombinovaná forma Posluchač musí získat v rámci celoživotního vzdělávání 42 kreditů typu povinných předmětů. Efekt studia Absolventi CŽV mohou být přijati k řádnému studiu za následujících podmínek:
Frekventanti si vyzkouší systém univerzitního studia a otestují i míru svého studijního zájmu a dispozic. Výukový program CŽV má význam dlouhodobého a soustředěného přípravného kursu, který může radikálně zvýšit šance u přijímací zkoušky. Praktické pokyny pro zájemce
Důležité odkazy: Další upřesňující informace budou aktuálně zveřejňovány na webových stránkách: http://kisk.phil.muni.cz. Další důležité odkazy: http://www.phil.muni.cz/wff/home/studium/czv/
|
Posluchač musí získat v rámci celoživotního vzdělávání získat 42 kreditů typu povinných předmětů. Celkem: 42 kreditů x 600,- Kč, tj. 25.200,- Kč |
Podzimní semestr
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA01 | Informační věda 1 | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 4 | |||
VIKBA02 | Informační fondy a služby | P. Škyřík | P. Škyřík | zk | 2/0/0 | 5 | |||
VIKBA03 | Informační prameny v kulturním kontextu | P. Škyřík | J. Kudrnáč | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA04 | Metody knihovnické práce | P. Škyřík | M. Krčál | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA05 | Transformace dat pomocí počítače | P. Škyřík | J. Martinek | zk | 0/2/0 | 4 |
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA06 | Informační věda 2 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 5 | VIKBA01 | ||
VIKBA07 | Nástroje a možnosti Internetu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Martinek | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKBA28 | Úvod do studia médií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | V. Kouřil | k | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA30 | Psaní odborných textů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | I. Zadražilová | k | 2/0/0 | 4 | NOW(VIK_PoZ) | ||
VIK_PoZ | Postupová zkouška [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | PZk | 0/0/0 | 3 | VIKBA02 && VIKBA01 |
Posluchač musí získat v rámci celoživotního vzdělávání získat 42 kreditů typu povinných předmětů. Celkem: 42 kreditů x 600,- Kč, tj. 25.200,- Kč |
Podzimní semestr
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA01 | Informační věda 1 | P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 4 | |||
VIKBA02 | Informační fondy a služby | P. Škyřík | P. Škyřík | zk | 2/0/0 | 5 | |||
VIKBA03 | Informační prameny v kulturním kontextu | P. Škyřík | J. Kudrnáč | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA04 | Metody knihovnické práce | P. Škyřík | M. Krčál | zk | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA05 | Transformace dat pomocí počítače | P. Škyřík | J. Martinek | zk | 0/2/0 | 4 |
Povinné předměty
kód | název | garant | vyučující | ukon. | rozsah | kred. | semestr | prerekvizity | poznámka |
VIKBA06 | Informační věda 2 [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz | zk | 2/0/0 | 5 | VIKBA01 | ||
VIKBA07 | Nástroje a možnosti Internetu [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | J. Martinek | zk | 1/1/0 | 5 | |||
VIKBA28 | Úvod do studia médií [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | V. Kouřil | k | 1/1/0 | 4 | |||
VIKBA30 | Psaní odborných textů [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | I. Zadražilová | k | 2/0/0 | 4 | NOW(VIK_PoZ) | ||
VIK_PoZ | Postupová zkouška [ nevypisuje se v daném semestru: podzim 2015 ] |
P. Škyřík | M. Lorenz, P. Škyřík | PZk | 0/0/0 | 3 | VIKBA02 && VIKBA01 |