JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům (School education: from contexts to results). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 263 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6823-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům
Name (in English) School education: from contexts to results
Authors JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ.
Edition Brno, 263 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33, 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6823-0
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014
Keywords (in Czech) podmínky; kurikulum; aktéři; procesy; výsledky
Keywords in English contexts; curriculum; participants; processes; results
Tags Munipress
Tags Reviewed
Bibliography 426 records
Changed by Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 24/2/2015 16:32.
Abstract
V knize jsou rozpracovány teoretické rámce a výzkumné nástroje umožňující realizovat výzkum v různých oblastech školního vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy a výsledky. V jednotlivých kapitolách jsou řešena témata jako inkluze ve vzdělávání, klima třídy, kvalita učebnic, komparativní výzkum kurikulárních dokumentů, motivace v procesu autoregulace učení, rozvíjení kompetence k učení, prekoncepty a miskoncepty žáků, postoje učitelů k environmentální problematice a další.
Abstract (in English)
The book introduces theoretical background and research instruments for research into various areas of school education: contexts, curriculum, participants, processes and results. Individual chapters discuss topics such as inclusive education, classroom climate, quality of textbooks, comparative research of curricular documents, motivation in the process of self-regulated learning, developing of learning to learn, pupils’ preconceptions and misconceptions, teachers’ attitudes towards environmental issues etc.
Links
MUNI/A/0706/2012, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 27/4/2024 13:24