TUPÝ, Jan. Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita. 165 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 35. ISBN 978-80-210-6821-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6821-2014. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013
Název anglicky The development of the curricular documents in the Czech Republic. A historical and analytical focus on the development of curricular documents for basic education in 1989–2013
Autoři TUPÝ, Jan.
Vydání Brno, 165 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 35, 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6821-6
Doi 10.5817/CZ.MUNI.M210-6821-2014
Klíčová slova česky kurikulární dokumenty, základní vzdělávání, kurikulární změny, koncepční materiály, legislativa, vhodné postupy při tvorbě kurikulárních dokumentů, problémy a chyby při tvorbě kurikulárních dokumentů
Klíčová slova anglicky curricular documents of the Czech Republic, basic education, curricula changes, concept papers, legislation, appropriate proceedings for curricular document development, problems and mistakes done within curricular documents development
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 24. 2. 2015 16:32.
Anotace
Kniha mapuje tvorbu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání od roku 1989 do první poloviny roku 2013 a usiluje o zobecnění uvedených postupů a zkušeností. Snaží se popsat a zhodnotit vše podstatné, co se při tvorbě kurikulárních dokumentů a standardů dařilo, případně nedařilo. K tomu využívá myšlenky a ukázky z koncepčních a legislativních dokumentů, z oficiálních materiálů MŠMT i dalších institucí, z interních textů kurikulárních ústavů, ze samotných kurikulárních dokumentů i z autentických dobových článků a rozhovorů.
Anotace anglicky
The book explores the development of the Czech curricular documents for basic education from the year 1989 to the half of the year 2013; it concerns in generalisation of proceedings taken and experiences acquired within. The book concerns also in description and evaluation of what has been recognized as substantial within curricular documents and educational standards setting in. The book uses therefore thoughts and authentic formulation from concept documents, other public policy papers developed by Ministry of Education, Youth and Sport and other public authorities of the Czech Republic, curricular documents itselves, articles, interviews and actual legislation as illustration of the processes.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 08:47