Format for Printing from Your Browser, MS-Word, LaTeX, rich LaTeX

Životopis

Identifikace osoby
  • Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. Narozen 27. března 1973 v Hradci Králové. Ženatý, manželka Tereza, dcera Emilka, syn František a dcera Stázinka.
Pracoviště
Funkce na pracovišti
  • vedoucí katedry
Vzdělání a akademická kvalifikace
  • 2000: Mgr. - obor Psychologie - jednooborová
  • 2000: Mgr. - obor Pedagogika - jednooborová
  • 2007: Ph.D. - obor Psychologie (sociální psychologie)
Pedagogická činnost
  • od roku 1995 - spolupráce s CDV MU při realizaci různých projektů dalšího vzdělávání učitelů, ředitelů škol a školních inspektorů
  • od roku 1999 - Fakulta sociálních studií - výuka (KPsych): Psychologie ve výchově a vzdělávání (PSY110, PSY710); vedení diplomových prací
  • od roku 2000 - Pedagogická fakulta - výuka (KPsych): Přednášky a semináře z pedagogické psychologie, Semináře a přednášky k sociální psychologii; vedení diplomových prací
  • od roku 2008 - Filosofická fakulta - výuka (ÚPV): Psychologie ve výchově a vzdělávání
  • od roku 2011 - Přírodovědecká fakulta - výuka (ÚPV): Psychologie výchovy a vzdělávání
  • od roku 2012 - spolupráce s NIDV při realizaci různých projektů dalšího vzdělávání
Vědeckovýzkumná činnost
  • 2017-2019 spoluřešitel projektu Společenství praxe – platforma pro rozvoj klíčových kompetencí (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000659)
  • 2017-2019 spoluřešitel projektu Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotností (CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000664)
  • 2016 -2018 spoluřešitel projektu Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy (GA16-02177S)
  • od r. 2015 do r. 2017 - spoluřešitel projektu GAČR 15-12956S Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
  • od r. 2013 do r. 2015 - spoluřešitel projektu GAČR 13-24456S Moc ve školních třídách studentů učitelství
  • od r. 2012 do r. 2015 - odborný asistent Katedra psychologie FSS MU (CZ.1.07/2.2.00/28.0238 Inovací bakalářských studijních programů k lepší zaměstnatelnosti a CZ.1.07/2.2.00/28.0225 Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století)
  • od r. 2012 do r. 2015 - odborný asistent Pedagogická fakulta MU (CZ.1.07/2.2.00/28.0040 Tvorba a inovace vzdělávacích programů a profesních praxí)
  • od r. 2012 do r. 2015 - spoluřešitel grantu v Institutu výzkumu dětí, mládeže a rodiny FSS MU (P407/12/0854; Cesty do dospělosti: longitudinální výzkum vývojových trajektorií a prediktorů autonomie a identity)
  • od r. 2010 do r. 2012 - spoluřešitel (s dr. A. Neusarem a dr. S. Ježkem) za Katedru psychologie FSS MU v projektu EUROPLAT - European Network for Psychology Learning and Teaching (155981-LLP-1-2009-UK-ERASMUS)
  • od. r. 2009 do r. 2012 - člen panelu expertů národního projektu MŠMT "Cesta ke kvalitě" (CZ.1.07/4.1.00/06.0014; plný název projektu „AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení“)
  • od r. 2005 do r. 2011 - vědecko-výzkumný a vývojový pracovník; Institut výzkumu dětí, mládeže a rodiny (MSM0021622406 Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny: vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti)
  • od r. 2003 do r. 2005 - spoluřešitel grantu Mgr. S. Ježka Sociální klima školy (GAČR 406/03/0940)
  • od r. 2000 do r. 2004 - vědecko-výzkumný a vývojový pracovník Centra výzkumu vývoje osobnosti v sociálních a etnických kontextech CEZ:J07/98:142300002 Děti, mládež a rodina v transformaci)
  • od r. 1997 do r. 2000 - vědecko-výzkumný a vývojový pracovník Centrum výzkumu dětí, mládeže a rodiny - LONG 2
    (CEZ:J07/98:142300002 Děti, mládež a rodina v transformaci)
  • od r. 1998 do r. 2000 - koordinátor projektu Pracovní skupina pro romskou rodinu a dítě - Projekt podpora optimálního vývoje osobnosti a intelektu dětí ze znevýhodněného sociokulturního prostředí jako cesta k respektování lidských práv
    (CEZ:J07/98:142300001 Etnika, minority a marginalizované skupiny)
Akademické stáže
  • 16. 5. - 24. 5. 1998 - Nottingham University, Velká Británie
  • 9.8. - 15.8. 1999 - School of Behavioural and Communication Sciences, University of Ulster at Magee College,Londonderry, Northern Ireland, Velká Británie
Mimouniversitní aktivity
Ocenění vědeckou komunitou
Vybrané publikace
  • HANUŠOVÁ, Světlana, Michaela PÍŠOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Stanislav JEŽEK, Tomáš JANÍK, Jan MAREŠ and Miroslav JANÍK. Novice teachers in the Czech Republic and their drop-out intentions. European Journal of Education. Hoboken , NJ USA: John Wiley & Sons, 2020, vol. 55, No 2, p. 275- 291. ISSN 0141-8211. Available from: https://dx.doi.org/10.1111/ejed.12373. URL info
  • VLČKOVÁ, Kateřina, Petr KVĚTON, Stanislav JEŽEK, Jan MAREŠ and Kateřina LOJDOVÁ. Adaptace škály managementu chování a výuky na české podmínky (Adaptation of the Behavior and Instructional Management Scale to Czech classroom conditions). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2019, vol. 24, No 1, p. 135-155. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2019-1-6. full text SP info
  • MAREŠ, Jan, Kateřina VLČKOVÁ and Petr KVĚTON. Questionnaire adaptation. In EERA Summer School 2019. 2019. info
  • CHVÁL, Martin and Jan MAREŠ. Jak zjistíme klima ve škole? (How do we find out the climate at school?). In Jana Hrubá, Martin Chvál. Na cestě ke kvalitní škole. Praha: Wolters Kluwer, 2019, p. 165-169. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-392-3. URL info
  • VLČKOVÁ, Kateřina, Jan MAREŠ, Stanislav JEŽEK and Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Báze moci učitele: česká adaptace dotazníku Teacher Power Use Scale (Teacher Power Bases: Czech Adaptation of Teacher Power Use Scale). Studia Paedagogica. FF MU Brno: ÚVP FF MU, 2017, vol. 22, No 1, p. 87-112. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-1-6. full text SP info
  • MAREŠ, Jan and Tomáš KOHOUTEK. Well-being začínajících učitelů - výzkumná studie (Beginning teachers well-being - research study). In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu Hradec Králové. 2017. URL info
  • MAREŠ, Jan and Jiří MAREŠ. Autonomie dospívajícího jedince: složitý proces, nejistý výsledek (The Autonomy of the Adolescent: The result of learning autonomy). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2014, vol. 64, No 1, p. 81-98. ISSN 0031-3815. URL info
  • MAREŠ, Jan. Pedagogicko-psychologická diagnostika jako zadní dvorek psychologické diagnostiky? (Educational assessment as backyard psychological assessment?). Testforum. 2013, vol. 2, No 2013, p. 3-12, 9 pp. ISSN 1805-9147. URL info
  • MAREŠ, Jan and Kateřina VLČKOVÁ. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? (Methodological standards of quantitative studies in educational sciences: How to write about research findings?). Pedagogická orientace. Brno: ČPdS, 2013, vol. 23, No 4, p. 455-477. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-4-455. Full-text v časopisu Pedagogická orientace 2013/4 info
  • MAREŠ, Jan. Stát se psychologem: příběh vysokoškolského studia (Becoming a psychologist: the story of Psychology Master's Study). 1st ed. Brno: Masarykova unverzita, 2013. ISBN 978-80-210-6385-3. URL info
  • LUKAS, Josef and Jan MAREŠ. Internetová prezentace školy. Posuzovací arch. (School webpage. School self-evaluation tool.). Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-58-3. Manuál Evaluační nástroj info
  • KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Anketa pro učitele. Anketa škole na míru. (Surveys for teachers). Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-73-6. URL info
  • KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Anketa pro žáky. Anketa škole na míru. (Surveys for students). Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87652-94-7. URL info
  • MAREŠ, Jan, Stanislav JEŽEK, Helena GRECMANOVÁ and Miroslav DOPITA. Klima školy. Soubor dotazníků pro učitele, žáky a rodiče. 1. revidovaná verze (School climate. Set of questionnaires for teachers, students and parents. First revised version). Praha: NÚV, 2012, 48 pp. ISBN 978-80-87652-89-3. URL info
  • JEŽEK, Stanislav, Aleš NEUSAR and Jan MAREŠ. Employability of psychology graduates with a post-Bologna Bachelor’s or Master’s Degree. York: Department of Psychology, University of York, 2012, 68 pp. URL info
  • MAREŠ, Jan. Jak neměřit ve třídě (How not measure in the classroom). 2011, 7 pp. Studia Paedagogica, Vol. 16, No. 1. ISSN 1803-7437. Plný text recenze info
  • MAREŠ, Jan, Lenka LACINOVÁ and Stanislav JEŽEK. Psychologické charakteristiky a věkové zvláštnosti dětí na přechodu stupňů (Psychological characteristics and age specific of children in the transition grades). In Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň. 1st ed. Praha: Karolinum, 2011, p. 197-209. ISBN 978-80-246-2043-5. info
  • KOHOUTEK, Tomáš and Jan MAREŠ. Ankety pro rodiče. Anketa škole na míru. (Surveys for parents). Praha: NÚV, 2011. ISBN 978-80-87063-49-1. Manuál Evaluační nástroj info
  • MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Internetové prezentace základních škol jako jeden z indikátorů jejich vnitřního sociálního prostředí (Primary school websites as an indicator of school social environment). Orbis Scholae. Praha: PedF UK, 2009, 3/2009, No 1, p. 63-78, 15 pp. ISSN 1802-4637. URL info
  • KOHOUTEK, Tomáš, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Changes in Coping During Adolescence: Possible Conceptualisations. Studia psychologica: časopis pre základný výskum v psychologických vedách. Bratislava: Slovak Academic Press, 2009, 51/2009, 2-3, p. 167-182. ISSN 0039-3320. URL info
  • MAREŠ, Jan and Josef LUKAS. Internetové prezentace základních škol jako možný indikátor jejich vnitřního sociálního prostředí (School website as an idicator of the shool social environment). Pedagogika. Praha, 2007, vol. 2007, No 1, p. 4-20. ISSN 0031-3815. URL info
  • BERAN, Jan, Jan MAREŠ and Stanislav JEŽEK. Rezervované postoje učitelů k dalšímu vzdělávání jako jeden z rizikových faktorů kurikulární reformy (Cautious attitudes of techers towards further education as one of the threads to curricular reform). Orbis scholae. Praha, 2007, vol. 2007, No 1, p. 111-130, 19 pp. ISSN 1802-4637. URL info
  • ŠAFÁŘOVÁ, Michaela, Stanislav JEŽEK and Jan MAREŠ. Jedenáctileté dítě ve škole (Eleven years old children in school environment). Eds. - Vladimír Smékal, Lenka Lacinová, Lubomír Kukla. In Dítě na prahu dospívání. Brno: Barrister & Principal, 2004, p. 172-186, 14 pp. Edice psychologie. ISBN 80-86598-84-5. info
  • MAREŠ, Jan and Stanislav JEŽEK. Metafora klimatu ve školním prostředí a žákovské hodnocení učitelů (The metaphor of climate in the school environment and pupils evaluation of teachers). Psychológia a patopsychológia. Bratislava (SR): VÚDPaP Bratislava, Slovak Academic Press, 2003, 37/2002, No 2, p. 134-147. ISSN 0555-5574. URL info
  • MAREŠ, Jan and Stanislav JEŽEK. Sociální prostředí školy očima adolescentů (School social environment as perceived by adolescents). In Utváření a vývoj osobnosti. 1st ed. Brno: Barrister & Principal, 2002, p. 173-189. edice psychologie, sv. 1. ISBN 80-85947-83-8. info
  • ČIŽINSKÝ, Daniel and Jan MAREŠ. HYPERTEXT, HYPERMÉDIA - MOŽNOSTI VYUŽITÍ VE ŠKOLE. (HYPERTEXT, HYPERMEDIA AND THEIR POSSIBLE USES IN SCHOOLS). Pedagogika. Praha: PedF UK Praha, 1998, XLVIII, č. 3, p. 243-255. ISSN 0031-3815. časopis Pedagogika info

2024/01/23


Životopis: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (učo 22918), verze: čeština(1), změněno: 23. 1. 2024 15:04, J. Mareš

Another Variant: English(1)